فیلمی تولید مشترک اسپانیا، آمریکا و مکزیک جایزه بزرگ پنجاه و یکمین دوره هفته منتقدان جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد.

به گزارش خبرآنلاین، درام با موضوع مهاجرت «Aqui y alla» اولین فیلم بلند آنتونیو مندز اسپارزا فیلمساز اسپانیایی است.
 

این فیلم داستان مردی است که پس از سال‌ها زندگی در غرب به دهکده کوهستانی خود در مکزیک بازمی‌گردد و می‌کوشد جایگاه خود را در جامعه پس بگیرد.
 

«Aqui y alla» را یک هیئت داوران متشکل از چند منتقد فیلم از جمله رابرت کوهلر از ورایتی به ریاست برتران بونلو فیلمساز فرانسوی به عنوان فیلم برتر پنجاه و یکمین دوره هفته منتقدان جشنواره فیلم کن انتخاب کرد.
 

جایزه جدید Visionary که با حمایت شبکه 4 فرانسه اعطاء می‌شود، به «آخرین آمبولانس سوفیا» ساخته ایلیان متف فیلمساز بلغاری رسید که مستندی درباره سه پیراپزشک بسیار پرکار در صوفیه است، شهری با بیش از دو میلیون جمعیت و تنها بیش از 10 آمبولانس. این فیلم سیستم پزشکی در حال فروپاشی بلغارستان را مورد توجه قرار می‌دهد.
 

سلین اسکیاما کارگردان فرانسوی ریاست داوران جایزه Visionary را به عهده داشت که متشکل از منتقدان جوان بود.
 

تریلر «همسایه‌های خدا» ساخته منی یائیش فیلمساز اسرائیلی برنده جایزه SACD شد که جامعه نویسندگان، کارگردانان و آهنگسازان دراماتیک اعطاء می‌کند. برتران تاورنیه فیلمساز فرانسوی یکی از داوران این بخش بود.
 

«وحشی‌ها» اولین تجربه کارگردانی آلخاندرو فادل فیلمساز آرژانتینی جایزه CID/CCAS را دریافت کرد که با حمایت انجمن سینمای مستقل و صندوق اصلی فعالیت‌های اجتماعی اعطاء می‌شود. فادل یکی از فیلمنامه‌نویسان فیلم «فیل سفید» ساخته پابلو تراپرو است.

هفت فیلم بلند سینمایی برای دریافت جوایز این دوره هفته منتقدان جشنواره فیلم کن رقابت کردند.
 

هفته منتقدان کن برای بسیاری از فیلمسازان اول یا دوم حکم سکوی پرتاب را دارد. کارگردانانی چون اولیویه آسایاس، فرانسوا اوزون، گاسپار نوئه، آندرا آرنولد و جف نیکولز - که پارسال با فیلم «پناه بگیر» برنده جایزه هفته منتقدان شد - پس از نمایش فیلم‌هایشان در این بخش در مسیر موفقیت قرار گرفتند.
 

هفته منتقدان امسال برای اولین بار با مدیریت هنری شارل تسون برگزار شد.شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن 16 تا 27 مه (27 اردیبهشت تا 7 خرداد) برگزار می‌شود.
 

ورایتی / 24 مه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =