ایرنا نوشت:

علی اصغر سلطانیه سفیر ایران در آژانس درباره ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر پیدا شدن نشانه هایی از تولید اورانیوم با غلظت 27 درصد در ایران، گفت: همانگونه که در گزارش آژانس آمده است این امر یک بحث فنی عادی است که توسط کارشناسان در حال بررسی می باشد. پرداختن به این مسایل جزئی و فنی که در تاسیسات غنی سازی کشورهای دیگر نیز رخ می دهد، نشانه اهداف سیاسی برخی از رسانه ها است.
سفیر ایران در آژانس تصریح کرد: برجسته سازی و سیاسی کردن یک موضوع فنی، نشان دهنده تلاش برخی برای مخدوش کردن فضای همکاری سازنده ایران و آژانس است.
سلطانیه درباره گزارش جدید آمانو نیز اظهار داشت: گزارش ارائه شده برای شورای حکام آژانس در حقیقت سند تاریخی دیگری برای اثبات حقانیت و صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران و بی اساس بودن ادعاها در خصوص ابعاد غیر صلح آمیز است.
سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس تصریح کرد که این گزارش همچنین ثابت می کند، فعالیت های هسته ای ایران بویژه غنی سازی با موفقیت کامل و بدون وقفه زیر نظر آژانس ادامه دارد. در این گزارش آمده است که بیش از شش تن اورانیوم 'تا غنای پنج درصد' با موفقیت تولید شده و نیز در گزارش از تولید بیش از 140 کیلو اورانیوم 'تا غنای 20 درصد' خبر داده شده است. این آمار نشانه موفقیت های کشورمان در زمینه علم و فناوری است.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    6 1
    "برجسته سازی و سیاسی کردن یک موضوع فنی، نشان دهنده تلاش برخی برای مخدوش کردن فضای همکاری سازنده ایران و آژانس است." يعني چي؟؟؟