مهر نوشت:

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر تاثیر مثبت گزارش آژانس در روند مذاکرات گفت: آژانس به دلیل فشار برخی کشورها می خواهد از پارچین بازدید کند اما ما هنوز در مورد این مسئله قانع نشده​ایم زیرا در پارچین سایت هسته‌ای نداریم که بخواهیم در این مورد وارد بحث شویم. آنها می خواهند پارچین را ببینند اما ما باید قانع شویم که این مکان جزو مکان هایی است که باید به آژانس نشان دهیم.
فریدون عباسی در حاشیه سخنرانی در جمع دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران درباره گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران گفت: گزارش آمانو تفاوت چندانی با گزارش​های قبلی ندارد. بخشی تکرار گزارش​های گذشته است و بخشی مربوط به نکات مثبتی از اینکه آژانس همچنان در حال همکاری با ایران است.
گزيده سخنان وي را در ادمه بخوانيد:
·         موضوع اعتماد سازی نیز به این مفهوم است که کارشناسان صحبت ها را ادامه دهند و شفافیت وجود داشته باشد.
·         اينکه گزارش آژانس دوباره مسئله عدم اعتمادسازي ایران را مطرح کرده در همه گزارش​ها نوشته می شود چون یک سری اصول برای آنها وجود دارد و تا پاسخ نگیرند این جمله را مرتبا تکرار می کنند. آمانو بهتر است راجع به توسعه کاربرد پرتوها در زندگی مردم است گزارش دهد و ذکر کند که ما در کشاورزی چه کارهایی انجام می دهیم و کاربرد پرتوها در صنعت چیست؟
·         گزارش آژانس در روند مذاکرات ایران و 1+5 تاثیر بدی ندارد و خیلی هم خوب است چرا که هر چه اطلاعات بیشتری از آژانس منتشر شود ما نیز بر اساس همان محورهای کتبی مذاکره خواهیم کرد.
·         ما این غنی سازی را برای رفع نیاز کشورمان انجام می دهیم و در این مورد نیز از هیچ کسی اجازه نمی گیریم.سالها از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و آمریکایی ها از اینکه سوخت را در اختیار ما بگذارند امتناع کرده اند.این سوخت جزو محصولات همه کشورها نیست و هر کشوری ملزم است که خط تولید خود را طراحی کند. در حال حاضر ایران خط تولید را طراحی کرده و مراحل تبادل UF6غنی شده به 20 درصد را گذرانده و تمام فرایند را چک و سوخت را تولید کرده است.
·         مذاکرات ایران و آژانس ادامه خواهد داشت و کارشناسان در هر جا که توافق کنند تهران یا وین، مذاکره را ادامه خواهند داد. ما بدنبال گفتگو با آژانس هستیم و این گفتگوها به صورت گام به گام یا هر شکل دیگری می تواند ادامه پیدا کند مهم این است که نتیجه بخش باشد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216276

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    2 0
    خب بذارید یک نماینده از آزانس بدون بازدید فقط از قسمتهای مختلف نمونه برداری رادیو اکتیو کنه.