۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵

ایسنا نوشت:

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ چهار سارق سابقه‌داری را که اقدام به زورگیری می‌کردند را دستگیر کردند.

با مراجعه فردی در 28 مهرماه سال گذشته به کلانتری 147 گلبرگ وی به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پولسار آبی رنگ مورد تهدید و سرقت قرار گرفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با مراجعه مالباخته به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در خیابان گلبرگ درحال تردد بودم که دونفر با یک دستگاه موتورسیکلت پولسار آبی رنگ، با تهدید چاقو، قمه و شوکر یک انگشتر طلا و یک رشته گردنبند طلا و یک ساعت‌مچی و یک گوشی تلفن همراه را سرقت و متواری شدند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و اظهارات مالباخته، کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار 27ساله به نام «پیمان.م» شدند که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بویژه زورگیری و کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود.با شناسایی پیمان، کارآگاهان با انجام تحقیقات نامحسوس موفق به شناسایی مخفی‌گاه وی در 45 متری رسالت شده و این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس و پلیسی خود قرار دادند و سرانجام در سوم خرداد سالجاری وی را دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، پیمان علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران به ویژه در مناطق پاسداران، رسالت، نارمک، تهرانپارس و .... ، دیگر اعضای گروه سارقان خشن و همدستان خود به اسامی «حسن . ح»، «مجید.د» و «محسن.غ» را به کارآگاهان معرفی کرد.

بررسی سوابق مجرمانه متهمان نشان داد که تمامی اعضای این گروه، از سارقان و مجرمان سابقه‌داری هستند که به مصرف موادمخدر بویژه شیشه اعتیاد شدید داشته و "زندگی در یک منطقه "، "مصرف مشترک موادمخدر" و "سوابق متعدد در زمینه ارتکاب جرایم مختلف" زمینه آشنایی اولیه متهمان با یکدیگر و در ادامه، تشکیل گروه سارقان شد. از جمله سوابق اعضای گروه می‌توان به سوابق متعدد در زمینه موادمخدر، سرقت لوازم داخل خودرو، سرقت اماکن، سرقت به عنف و ... اشاره کرد. با شناسایی دیگر اعضای گروه، با انجام هماهنگی‌های قضایی برای ورود به مخفی‌گاه هر سه متهم پرونده در منطقه بنی‌هاشم تهران و دیگر اعضای گروه نیز در سه عملیات مشترک توسط کارآگاهان آگاهی دستگیر و به پایگاه چهارم انتقال داده شدند.

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به اینکه تحقیقات از متهمان در مراحل اولیه و مقدماتی قرار دارد، گفت: با شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان و اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری در مناطق مختلف شرق تهران، در حال حاضر شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. وی از کلیه مالباختگانی که توسط سرنشینان موتورسیکلت‌های مختلف بویژه طرح هوندا 125 و پولسار مورد زورگیری، کیف‌قاپی و ... قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ بالاتر از بیمارستان رسالت ـ خیابان ابوذر غفاری ـ جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.

301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =