ایسنا نوشت:

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: طرح ويژه مسكن در راستاي تهيه مسكن براي آحاد جامعه و كنترل بازار مسكن در مرحله طراحي و اخذ پروانه است.

غراوي، درباره اهداف طرح ويژه مسكن در تهران اظهار كرد: تهيه مسكن براي آحاد جامعه به خصوص اقشار كم درآمدتر از اهداف وزارت راه و شهرسازي است.

وي ادامه داد: همچنين كنترل بازار مسكن از وظايف اين وزارتخانه است و از اين رو اراضي دولتي در تهران در راستاي كنترل بازار مسكن و تهيه مسكن براي ساخت مسكن در نظر گرفته شده است.

غراوي با تاكيد بر اين‌كه پروژه طرح ويژه مسكن به مرحله طراحي و اخذ پروانه رسيده است، گفت: گرچه براساس سياست‌ها در نظر داشتيم به منظور سوق دادن جمعيت به حومه‌هاي شهر تهران مسكني در داخل تهران نسازيم، ولي در سال جاري تصميم گرفتيم طرح ويژه مسكن را در تهران اجرايي كنيم.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: دولت اراضي خود را به صورت اجاره 99 ساله در اختيار مردم قرار مي‌دهد تا قيمت‌ها در بازار مسكن نعديل شود.

وي درباره طرح تفصيلي شهر تهران اظهار كرد:‌ اين طرح از زماني ابلاغ شد كه به خاطر محدوديت‌ها در برخي از مناطق شهر قيمت‌ها تغيير كرد. از اين رو تلاش كرديم براي آينده جمعيتي در تهران طرح تفصيلي را اجرايي كنيم.

غراوي با بيان اين‌كه نگاه به طرح جامع شهر تهران به منظور جلوگيري از مهاجرت به داخل شهر است، بيان كرد: در طرح تفصيلي جديد حدود 10 هزار هكتار كاهش محدوده داشته‌ايم و طرح تفصيلي تهران با يك افق 15 ساله اجرايي شده و مانع از افزايش قيمت ساختمان مي‌شويم.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: براساس مصوبه شوراي عالي شهرسازي در شهر تهران روش تهيه طرح تفصيلي از روش سنتي خود خارج و به صورت راهبردي و ساختاري اجرا مي‌شود و بر اين اساس كل شهر به چهار پهنه سكونت، حفاظت، كار و فعاليت و تجاري و مسكوني تقسيم مي‌شود.

وي ادامه داد: در پهنه R111 سكونت در نقشه‌هاي تفصيلي به R112 تبديل مي‌شود و حداكثر طبقات از دو طبقه به سه طبقه و از چهار طبقه به پنج طبقه افزايش مي يابد.

غراوي با تاكيد بر اين كه كل مساحت شهر 66 هزار هكتار است در پهنه سكونت R111؛ 1010 هكتار در نظر گرفته شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت:‌ در طرح جامع تهران در پهناي حفاظت يعني پارك‌هاي شهري عمومي و فضاي سبز ساخت و ساز محدوديت دارد.

وي درباره ارتفاع 1800 نيز با تاكيد بر اين كه اين ارتفاع محدوده شهر و حريم است، بيان كرد: در مناطق يك و محدوده‌اي از منطقه2 در ارتفاع 1800 متري ساخت وساز ممنوع و اراضي بالاي 1800 نيز جزو پهنه حفاظت به حساب مي‌آيد.

او با تاكيد بر اين كه طرح تفصيلي تهران براي اولين بار است كه در كشور اجرا مي‌شود، گفت:‌ بايد نقاط ضعف و قوت اين طرح پس از اجرا خود را نشان داده و سپس تصميمات لازم براي آن اتخاذ شود.

معاون وزير راه و شهرسازي درباره بافت‌هاي ريزدانه خاطرنشان كرد:‌ اين طرح براي كليه مالكان اراضي مناطق 17، 18 و 19 شرايط مطلوبي به وجود مي‌آورد و شرايط احصاء و نوسازي واحدهاي زير 50 متر كه امكان تملك براي شهرداري وجود ندارد نيز فراهم مي‌شود.

طرح تفصيلي از پنجم فروردين سال جاري در حال اجراست و تاكنون بالغ بر پنج هزار نقشه صادر و پروانه و جوازهاي بسياري نيز فراهم شده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    1 0
    مثل مسکن مهر 99 ساله ، که بعد از گذشت 3 سال حال از من 15 میلیون تومان علی الحساب می خوان
  • بدون نام IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    2 0
    این طرحها که میآیند دیگر شک ما به یقین میشود که ما بتوانیم امسال خانه ای اجاره کنیم ؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    5 0
    اين پروژه هم مثل ساير پروژه‌هاتون سركاري و باعث ايجاد تورم و نابساماني و توسعه دلالي و .......
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    3 0
    آقای معاون از اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان چرا حرفی نمی زنند؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    1 3
    بنده به عنوان یک سازنده آپارتمان در تهران کمال قدردانی را از آقای وزیر دارم ، چون هر طرح ایشان در جهت تضمین سود دهی بیشتر در جهت سرمایه گزاریهایم بوده است.خدا عمر با عزت به ایشان بدهد که به فکر ما صنف بساز و بفروش هستند.تازه به فکر خرید یک بنگاه معاملات مسکن افتادم. مسئولیتت مستدام.