وزیر نیرو پس از پذیرفتن استعفای محمدرضا عطارزاده در دفاع از معاون سابق آب و آبفای خود به عملکرد مثبت وی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پرداخت.

آذرجزایری: وزیر نیرو گفت:اگر این قرارگاه امروز در بخش نفت و گاز کشورش به خوبی عمل می کند به دلیل زحمات عطارزاده در این قرارگاه بوده است.
مجید نامجو با تاکید بر سابقه درخشان عطارزاده در قرارگاه خاتم الانبیاء، تصریح کرد: ورود قرارگاه به بحث های نفت و گاز از جمله کارهای منحصر به فرد عطارزاده بوده است.
براساس اظهارات وی ، زمانی که عطارزاده بحث فعالیت های نفتی را در قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز کرد، تنها بود و توانست کار را طوری سازمان دهد که قرارگاه در یک رقابت سنگین بین المللی بالاخره موفق شود فاز 15 و 16 عسلویه را عملیاتی کند که این کار اکنون جزو افتخارهای کشور است.
نامجو ورود معاون سابق آب و آبفای وزارت نیرو به این وزارتخانه و حضورش در شرکت ساتکاب را از دیگر نقاط روشن کارنامه عطارزاده دانست و گفت: حضور وی موجب شد که بدون هیچ مشکلی، بیش از 100 شرکت واگذار شود و شرکت های وزارت نیرو طوری واگذار شدند که مشکلی از بابت واگذاری ها به وجود نیامد و این یکی از موفقیت هایی بوده که در تاریخ وزارت نیرو ثبت شده است.
براساس این گزارش،روز گذشته وزیر نیرو استعفای عطارزاده را پذیرفت و وی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.
این درحالی است که عملکرد این معاون طی دو سال گذشته با حجم وسیعی از انتقادها مواجه شده بود.با اینحال طی این مدت وزیر نیرو با هر گونه تغییر در این معاونت مخالفت کرد.
این مخالفت ها برای عدم برکناری عطارزاده تا جایی پیش رفت که مجید نامجو با وجود داشتن بالاترین رای مجلس در میان دیگر وزرای دولت برای نشستن بر صندلی مدیریت وزارت نیرو در دولت دهم اما در آخرین روزهای سال 89 به استیضاح کشیده شد و با اختلاف یک رای صندلی خود را حفظ کرد.
اگرچه پیش از این استیضاح،برخی از نمایندگان امضاء کننده استیضاح وی تاکید می کردند که اگر نامجو،معاون آبی خود را برکنار کند استیضاح نخواهد شد اما این وزیر دولت دهم زیربار این مساله نرفت و در نهایت پای او برای پاسخگویی و امتحان کردن شناس دوباره اش به مجلس کشیده شد.
در سال گذشته نیز باز هم پای وزیر نیرو به مجلس کشیده شد و ماجرای استیضاح وی از سر گرفته شد.در شرایطی این وزیر برای دومین بار در خطر استیضاح قرار گرفت که بازهم با برکناری عطارزاده مخالفت کرد و بالاخره این مساله با پادرمیانی رئیس مجلس منتفی شد.
از سویی دیگر در اواخر فروردین ماه امسال محمدرضا عطارزاده به خبرآنلاین آمد و در کافه خبر به تشریح دلایل مخالفت های پی درپی با عملکردش پرداخت.
او در پاسخ به این حجم بالای گلایه ها تاکید کرد: من مسوول آب کشور هستم و باید یک مسوول آب روستا یا شهر را تامین کند. طرح فاضلاب یک شهر را تمام کند.احداث تصفیه خانه را در برنامه داشته باشد .برای جاییکه آب ندارد آب بیاورد و ...برهمین اساس نماینده هم حق دارد که این انتظار را از مسوول آب کشور داشته باشد که آب را به تمام نقاط کشور برساند.این انتظارات وجود دارد در شرایطی که ما در یک کشور خشک و نیمه خشک زندگی می کنیم.ضمن آنکه باید تاکید کنیم که آب یک معنای خاص دارد.

من همیشه گفته ام جامعه ای که در آن آب نباشد یعنی نشاط،حیات و توسعه را از دست می دهد.ب نابراین آب در هر جامعه ای از اهمیت خاصی برخورداراست. لذا این حساسیت وجود دارد فرقی نمی کند من بر صندلی مدیریت آب کشور تکیه بزنم یا شخص دیگری!چون این حساسیت وجود دارد. به عنوان مثال ما بزرگترین اقدام بی نظیر دنیا را در خرمشهر انجام دادیم. از چند صد کلیومتری آب را به این شهر کشیدیم اما باز نماینده این شهر یکی از سوال کننده هاست. چرا که منتظر تعیین و تکلیف فاضلاب این شهر است. حق هم دارد. انتظار دارد بعد از این همه بلا که سر خرمشهر آمده بالاخره وضعیت فاضلاب این شهر ساماندهی شود.البته اقداماتی هم شده اما به طور کامل حل نشده است.ما هم باید جواب بدهیم.
البته عطارزاده گلایه ای هم از نمایندگان مجلس داشت. متاسفانه در کشور ما نماینده ها در جایگاه خودشان در ارتباط با مردم نیستند.برای همین کشور دارد ضرر می کند. نماینده ما فرصت تحقیق بر روی قوانین زیربنایی را ندارد. حتی بعضی از دوستان به همین دلیل از نمایندگی انصراف دادند. چراکه وظیفه یک نماینده تدوین قوانین زیربنایی کشوراست درحالیکه در حال حاضر وظیفه نماینده خدمت رسانی لحظه ای به افراد شده است درحالیکه این وظیفه شورای شهر است. اخیرا داشتم با یکی از نماینده های مجلس اکوادور حرف می زدم.از او پرسیدم چطوری توانستی این پست را بگیری ؟ به مردم چه چیزی گفتی که تو را انتخاب کردند؟او چند بحث ملی را بیان کرد. گفتم این بحث ها ملی بود بحث های محلی چه بود؟ جواب جالبی داد گفت اگر ثابت شود ما این جاده یا آب را به دلیل جایگاه خودمان در حوزه انتخابیه درخواست کرده ایم ما خط می خوریم و حذف می شویم. ما معادل این قانون در قانون خودمان هم داریم ولی نه به این وضوح! متاسفانه در بیان اغلب مسوولان ما وظایف برخی از مدیران اشتباه شده است.

در حالیکه شورای شهر مسوول اینکارهاست ولی نماینده مجلس به جای آنکه کارهای زیربنایی انجام دهد به کارهای این شورا در اصل رسیدگی می کند. شما اگر سوالاتی که نماینده ها برای آقای وزیر نیرو طرح کردند دقت کنید حتی اگر تیتر ملی دارد اما خواسته محلی است. همه این مسایل جمع می شوند که حرف هایی زده شود که درست نیست اما بازهم ما منکر این مساله نیستیم که یک خدمتگزار هستیم و باید پاسخگو باشیم.
 

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نيروي ايراني IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    3 1
    اين رو كه راست ميگه خدا وكيلي.