۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴

فارس نوشت:

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: محور توسعه انسانی بحث گردشگری است و گرچه ما 30 سال دیرتر به این نتیجه رسیده‌ایم، اما نباید برای نهادینه کردن این موضوع در جامعه وقت را هدر دهیم.

محسن مصلحی دوشنبه شب در نشستی با عنوان ساخت موزه منطقه‌ای اصفهان که با حضور مسئولان میراث فرهنگی، استانداری و بانک ملی ایران در استانداری اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه فرصت پیش آمده برای تاسیس این موزه را از دست بدهیم، اظهار داشت: موزه بزرگ اصفهان جزو مواردی بود که برای پروژه‌های مهر ماندگار استان اصفهان در نظر گرفته شده بود، اما بنا به دلایلی این مصوبه لغو شد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان دارای آثار نفیسی است، تصریح کرد: این آثار در بخش‌های مختلف نگه‌داری می‌شود، اما به دلیل فقدان مکان مناسب هنوز ساماندهی نشده و به عبارتی از تخصیص مکانی برای موزه غفلت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه متخصصان برنامه شهری بر این باورند که گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه شهر پایدار در اصفهان است، تصریح کرد: نگهداری آثاری که در اختیار سازمان بوده مشکل است و از طرفی این موضوع از شهری چون اصفهان پذیرفته نیست که این آثار در انبار و دور از چشم مردم نگهداری شود.

وی ادامه داد: اگر شهر اصفهان بتواند محلی را برای موزه منطقه‌ای اصفهان اختصاص دهد 27 میلیارد تومان از محل پروژه‌های مهر ماندگار در اختیار میراث فرهنگی استان قرار می‌گیرد تا برای این موزه استفاده شود.

مصلحی تصریح کرد: با پیگیری‌های معاون عمرانی استاندار اصفهان بحث این موزه در کمیسیون ماده پنج وارد شد و تصمیم بر این شد که این موزه در محل کارخانه ریس‌باف برپا شود.

وی تاکید کرد: نباید فرصت پیش آمده برای تاسیس این موزه را از دست بدهیم چرا که قرار شده اگر اصفهان نتواند این موزه را تشکیل داده و بودجه مورد نظر را جذب کند این بودجه به سازمان دیگری انتقال پیدا می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه کارخانه ریس‌باف جزو اموال بانک مرکزی محسوب می‌شود، بیان داشت: استانداری پیگیر این موضوع شده تا بتواند با تعامل صحیح با بانک مرکزی این محل را به موزه بزرگ اصفهان اختصاص دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیریت کنونی اصفهان به مسایل گردشگری و میراث فرهنگی اهمیت می‌دهد، عنوان کرد: اگر تمام معاونان عمرانی شهرداری بسیج شوند و تمام بودجه‌های استان اصفهان خرج هیچ ‌چیز به جز میراث فرهنگی کشور تا 10 سال دیگر آثار تاریخی اصفهان از معرض خطر بودن رها می‌شوند.

مصلحی با بیان اینکه آثار تاریخ اصفهان به طور طبیعی به علت شرایط جوی اصفهان در معرض خطر هستند، متذکر شد: اکنون 40 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های میراث فرهنگی لازم است، اما بودجه استان این ظرفیت را ندارد که تنها در بخش میراث و گردشگری استفاده شود.

این مسئول اذعان داشت: هنوز میراث فرهنگی سازمان تشکیلاتی ندارد و این یکی از معضلات این سازمان است، اما با توجه به نگاه خوبی که از سوی مدیریت استان وجود دارد این امید می‌رود که با بسیج نیروهای عمرانی استان بتوانیم طی سال‌های آینده بخشی از این مشکلات را رفع کنیم.
 

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =