رییس پلیس راهور تهران از راه‌اندازی تیم‌های ویژه شکار و گروه ضربت موتورسیکلت‌سوار در بزرگراه‌های پایتخت برای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.

 سردار حسین رحیمی که روز چهارشنبه پیرامون اقدامات این یگان تخصصی در سال گذشته و همچنین برنامه‌های این پلیس در سال جاری سخن می‌گفت، با اشاره به این که در سال جدید برنامه و چشم اندازهای متعددی برای پلیس راهنمایی و رانندگی تعریف شده و با بیان اینکه شعار امسال پلیس «بهبود رفتار ترافیکی و هوشمندسازی معابر» است گفت: در بحث بهبود رفتار ترافیکی توجه و تمرکز اصلی به آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی عابران، رانندگان و راکبین موتورسیکلت است که با جدیت این مهم ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرآنلاین،‌ رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه آموزش رانندگان تاکسی و خودروهای حمل و نقل عمومی در سال جاری به عنوان یکی از اصول مورد توجه قرار می‌گیرد افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 80 هزار نفر راننده تاکسی در طول سال 91 در جلسات متعدد آموزش می‌بینند.

رییس پلیس راهور تهران با بیان این مطلب که رانندگان نمونه که تخلفات انجام نداده‌اند شناسایی و تشویق می‌شوند، در مورد هوشمندسازی معابر نیز به مجهز شدن تقاطع‌ها به دوربین‌های ثبت تخلف و عبور از چراغ قرمز اشاره کرد و گفت: 12 تقاطع به دوربین‌های ثبت تخلفات و عبور از چراغ قرمز به صورت آزمایشی مجهز شده‌اند.

 

تیم‌های ویژه شکار و گروه ضربت موتورسیکلت‌سوار در بزرگراه‌های پایتخت

رحیمی با اعلام خبر فعال‌سازی تیم‌های ویژه شکار و همچنین گروه ضربت موتورسیکلت‌سوار در بزرگراه‌های پایتخت گفت: با فعال‌سازی این تیم‌ها حلقه برخورد با تخلفات مخاطره‌آمیز از جمله لایی‌کشی، تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز تنگ‌تر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به انجام تست سلامت از برخی رانندگان حادثه‌ساز گفت: در سال گذشته از یکهزار و 195 نفر از رانندگان تست سلامت اخذ شد که 985 نفر از آنان مشکوک به استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی بودند.

رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه تیم‌های ویژه دریافت تست سلامت از رانندگانی که حرکات مخاطره آمیز انجام می‌دهند، بزودی فعال می‌شود گفت: این افراد از رانندگانی که مشکوک به مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی هستند تست سلامت می‌گیرند.

وی افزود: افرادی که در این حوزه محرومیت یک ماه تا یک سال در دو ماهه اول سال جاری دریافت کرده‌اند، 63 نفر بوده‌اند.

رییس پلیس راهور تهران همچنین با بیان اینکه طرح‌های ویژه برخورد با تخلفات شبانه در طول تابستان و یک ماهه بهار با جدیت دنبال می‌شود گفت: با خودروهایی که دارای لامپ‌های زنون، نقص سیستم روشنایی، عبور از چراغ قرمز و محل ممنوعه، سرعت غیرمجاز و همچنین حمل و تخلیه زباله و نخاله در جاهای خطرناک داشته باشند برخورد می‌شود.

وی همچنین در مورد خودروهای دودزا در سطح پایتخت نیز گفت: به هیچ عنوان پلیس اجازه تردد هیچگونه خودروی دودزا اعم از خودروی دولتی و شخصی را نمی‌دهد.

 

90 دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در نیمه اول سال نصب می‌شود

رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 90 تقاطع مهم به دوربین‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز می‌شوند، گفت: بر اساس قانون خودروهایی که بر روی خط عابر پیاده بایستند 20 هزار تومان جریمه و خودروهایی که از چراغ قرمز عبور کنند علاوه بر پرداخت صد هزار تومان جریمه، 5 نمره منفی نیز به رانندگان آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بزرگراه همت به دوربین ثبت تخلف عدم حرکت بین خطوط مجهز می‌شود گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این موضوع بزودی نهایی می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران همچنین در مورد ساماندهی پارک‌ها حاشیه‌ای گفت: تا کنون 15 هزار پارک حاشیه‌ای ساماندهی شده است.

به گفته رییس پلیس راهور تهران محدوده طرح زوج و فرد نیز مجهز به سیستم مکانیزه الکترونیکی خواهد شد و از این پس این محدوده نیز توسط دوربین کنترل خواهد شد.

 

کاهش 35 درصدی کشته‌های موتورسیکلت سواران

رحیمی همچنین در مورد آموزش موتورسیکلت سواران گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری به 100 هزار راکب موتورسیکلت سوار آموزش‌های لازم داده خواهد شد و این در حالیست که در سال گذشته 77 هزار راکب موتورسیکلت سوار در زمینه رعایت قوانین آموزش‌های لازم را دیده‌ بودند.

رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در سال جاری میزان کشته‌های موتورسیکلت سواران 35 درصد کاهش یافته است گفت: میزان تقصیر موتورسیکلت سواران در تصادفات نیز در سال 90 نسبت به سال 89، 38 درصد کاهش یافته است.

رحیمی همچنین در بخش برخورد با حرکات مخاطره‌آمیز گفت: در این حوزه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که طی دو هفته گذشته طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و لایی‌کشی اجرایی شده است که در این مدت میزان کشته‌های این گونه تخلفات به صفر رسیده است.

وی همچنین به رانندگانی که اقدام به تخلفات حادثه‌ساز می‌کنند هشدار داد که پلیس به شدت با آنها برخورد خواهد کرد و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید.

رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه پلیس به دستگاه‌های دولتی تذکر داده است که نسبت به ساماندهی خودروها و سرویس‌های دودزا تجدیدنظر کنند گفت: در دو ماهه امساله یکهزار و 500 دستگاه خودروی دودزا در پایتخت توقیف شده‌اند که این خودروها تا رفع نقص خود به هیچ عنوان به چرخه حمل و نقل بر نمی‌گردند. به گفته وی در دو ماهه نخست سال جاری 4 هزار خودروی فاقد برگه معاینه فنی در پایتخت متوقف شد.

 

عابران پیاده؛ همچنان بیشترین کشته‌های تصادفات پایتخت

رحیمی همچنین با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال جاری رکوردی در حوزه کاهش کشته‌های تصادفات به وقوع پیوست گفت:‌ در فروردین و اردیبهشت سال 90، 175 نفر در تصادفات رانندگی پایتخت جان خود را از دست دادند اما در دو ماهه نخست سال جاری با کاهش 25 درصدی در حوزه کاهش کشته‌ها مواجه بودیم؛ به گونه‌ای که تعداد کشته‌ها به 127 نفر رسید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 52 درصد از کشته‌های تصادفات را عابران تشکیل می‌دادند گفت: از وضعیت عابران پیاده راضی نیستیم و عابران بدون درنظر گرفتن خطرات از هر مکانی که دوست داشته باشند تردد می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه در سال 91 با کانالیزه کردن بخشی از خیابان‌ها و همچنین رعایت قوانین میزان عابرین کشته شده در تصادفات از 21 نفر در مدت مشابه سال گذشته به 16 کشته رسید گفت: در حوزه فوت عابرین پیاده در تصادفات، در دو ماهه نخست سال جاری با کاهش 23 درصدی مواجه هستیم.

رییس پلیس راهور تهران همچنین با اشاره به میزان تصادفات در حوزه‌ موتورسیکلت سواران گفت: با کاهش 12 درصدی تصادفات موتورسیکلت سواران روبرو بوده‌ایم.

 

حلقه تخلف در بزرگراه‌ها تنگتر می‌شود

وی همچنین با بیان این که در دو ماهه نخست سال جاری، شاهد کاهش 40 درصدی اعمال قانون بوده‌ایم، گفت: میزان توقیف خودرو در این مدت نیز 19 درصد کاهش یافته است که این مهم نشان می‌دهد میزان رعایت قانون توسط رانندگان روند صعودی را طی می‌کند.

رییس پلیس راهور تهران همچنین در مورد برخی انتقادات مبنی بر عدم نظارت کافی بر بزرگراه‌های کشور گفت: در بخش پلیس بزرگراه با تزریق تجهیزات جدید و دنبال کردن رویکرد جدید پلیس نامحسوس، میزان کنترل و نظارت بزرگراه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در گذشته تنها 64 دوربین نظارت بر بزر گراه‌ها را دنبال می‌کردند گفت: این در حالیست که میزان دوربین‌های ثبت تخلفات در بزرگراه‌ها به 168 دوربین رسیده است.

 

توقیف روزانه 800 خودرو و 700 موتورسیکلت در تهران

سردار رحیمی همچنین با بیان اینکه میانگین اعزام خودروهای توقیف شده به پارکینگ روزانه 700 الی 800 دستگاه خودرو است گفت: این در حالی است که روزانه 650 تا 700 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده نیز به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه پلیس در توقیف خودروها به دنبال عدد و آمار نیست گفت: ما با توقیف خودروها به دنبال تلنگری به رانندگان برای آموزش بیشتر هستیم.

او با بیان اینکه گاها خودروها زمان کمی توقیف و پس از آن آزاد می‌شوند گفت: پلیس در زمینه توقیف خودروهای متخلف به دنبال عدد و آمار نیست.

47234

کد خبر 217443

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    19 2
    مگه گوزن یا آهو هستن که شکر بشن ؟؟؟
  • رامین US ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    9 0
    واژه گزینی بی سلیقه تر از این نمیشه...باید می گفت رصد میشوند
  • بدون نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    3 1
    من خودم دیدم که یه تاکسی سمند به سپر عقب یه ماشین می کوبید که در لاین سرعت بزرگراه امام علی بطرف شمال با سرعت 100 به بالا داشت می رفت تا از همون لاین سرعت بتونه سبقت بگیره بعد هم باهم دعواشون شد ولی چرا باید یه تاکسی انقدر بد رانندگی کنه و تاکسیرانی هم بهش چیزی نگه؟!
  • بدون نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    8 0
    موتورسیکلت اونم تو بزرگراه !!! می میرین که!!!
  • پاي ثابت IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
    6 1
    985نفر؟؟؟؟؟چه خبره؟!!!! بعد بجاي مبارزه با مواد مخدر بريد به جنگ چيزاي ديگه و توان مأمور محترم صرف أمور ديگه بشه
  • بدون نام EU ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    2 0
    سلام در رابطه با سلامت مردم هرچه سختگیری بیشتر باشد بهتر است . به نظر من در بقیه حوزه هایی که جان انسانها در خطر است باید قوانین سختگیرانه تری وضع شود و در اجرای این نوع قوانین باید جدیت بیشتری بخرج دهند . فرهنگ اجرای قوانین هر جامعه لازمه بیشرفت آن جامعه است . امیدوارم فرهنگ اجرای قوانین برای همه در کشور نهادینه شود و همگی بر اجرای قانون اسرار داشته باشیم
  • نیما DE ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    3 0
    به نظر من ایرانی ها هنوز در مرحله گذر میان بی قانونی و قانونمند شدن باقی مانده اند...راننده تاکسی ها مطئنا بدترین و بی قانون ترین رانندگان ایران هستند..کسانی که حاضرند خیابان یک طرفه را دنده عقب بروند که به ایستگاهشان برسند ، تنها زمانی که از رانندگی که واقعا به آن علاقمندم لذت می برم ، روزهایی است که در جزیره کیش هستم..در بقیه اوقات همه ما انگار در جنگل رانندگی می کنیم...
  • هانی باستان فر IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    5 0
    سلام دوستان روز سه شنبه 9/3/91 ساعت 17 بزرگراه زین الدین غرب به شرق در حال تردد در خط 1 کند گذر بودم یه ماشین با با سرعت خیلی بالا از پشت به من برخورد کرد و من منحرف شدم رفتم توی لاین سرعت و با یه ون تصادف شدید کردم و ماشین من 1500000 تومان خسارت خورد و ون 2500000 تومان- راننده ای هم که به من زده بود فرار کرد. الانم من موندم با یه ماشین داغون و کلی خسارت. کدوم پلیس- کدوم دوربین؟ کی جوابگوی امثال من هستش توی این شهر؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    3 0
    دوربین خیلی خوبه ولی اگه همه جا باشه . چون تا دوربین نباشه بد می رونند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین