۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در مصاحبه‌ای زنده در کنفرانس D10 در کالیفرنیا به برخی سوالات که از زمان مرگ استیو جابز و منصوب شدن کوک به جای وی مطرح شده بود، پاسخ گفت. یکی از سوالات شایع این است: آیا کوک می‌خواهد جای استیو جابز را بگیرد و مثل او باشد؟

نسترن صائبی: کوک در پاسخ به این سوال گفت: «استیو نابغه و یک افسانه بود و من هرگز نمی‌خواهم مردم فکر کنند که من به جای او کار می‌کنم و می‌خواهم جای او را بگیرم». او افزود: «استیو در نوع خود بی‌بدیل بود و من هرگز سعی نمی‌کنم که مثل او باشم و این موضوع هیچ وقت هدفم نبوده است. من کسی هستم که هستم و روی این موضوع متمرکز شده‌ام که روزی یک مدیر اجرایی بزرگ در اپل شوم». میزبان برنامه از کوک پرسید که بعد از مرگ استیو جابز، چه کسی درباره اینکه چه محصولی باید وارد بازار شده و در دستان کاربران جا بگیرد، تصمیم می‌گیرد؟
کوک در پاسخ به این سوال‌ با اشاره به اینکه میراث استیو برای همیشه بخشی از پوست و خود اپل خواهد بود، گفت: «من نمی‌توانم تمامی ذهنم را روی موضوعات خاصی از جمله اینکه چه کسی کدام قطعه را درست می‌کند، متمرکز کنم. افراد کلیدی بسیاری در اپل وجود دارند که در مورد این مسایل تصمیم‌گیری می‌کنند». باز هم از کوک سوال شد که در زندگی‌اش چه کسی برایش تحسین‌آمیز و الهام‌بخش است؟ کوک جواب داد: اگر در اتاق کارم راه بروید، حتما می‌بینید که بابی کندی و مارتین لوتر الهام‌بخش من هستند. اگر هم مدیران اجرایی منظورتان است، به طور باورنکردنی برای باب ایگر و کارهایی که وی در دیزنی انجام می‌دهد، احترام قائلم. کارا سوئیشر، مجری این برنامه از کوک پرسید که آیا هدفش تبدیل اپل به یک شرکت تریلیون دلاری است؟ کوک جوابی داد که هر کارآفرینی ممکن است بگوید: «شرکت‌هایی که گیج شده‌اند فکر می‌کنند که هدف‌شان درآمد یا قیمت سهام است. در حالی که شرکت‌های موفق روی چیزهایی متمرکز می‌شوند که آنها را به آن سمت بکشاند. برای ما، ارایه محصولات مهم و بزرگ هدف است. پس تمام انرژی‌مان را صرف آن می‌کنیم؛ نه نتیجه آن»!


کوک از ورود به اپل می‌گوید
کوک از سال 1998 به اپل پیوسته و تجربیاتی که طی سال‌ها از شرکت سخت‌افزاری Compaq کسب کرده بود، با کارمندان اپل به اشتراک گذاشت. او در اینباره می‌گوید: «استیو یک شرکت جست‌وجوی مدیر اجرایی را به استخدام درآورده بود تا کسی را برای اداره اپل پیدا کند. چندین بار به من زنگ زدند و من گفتم نه، اما آنها همچنان زنگ می‌زدند و زنگ می‌زدند». کوک بعد از اصرار بسیار، یک شبه از هوستون راه می افتد تا از شرکت اپل بازدید کند. او می‌گوید: «بعد از پنج دقیقه صحبت با مدیران اپل، گفتم که می‌خواهم با این شرکت همکاری کنم. واقعا شوکه شده بودم، چون اپل چیزی نبود که در خیالاتم تصور کرده بودم». کوک بلافاصله از Compaq استعفا داد و به اپل پیوست. 
CNet
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهین IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
    2 1
    دوست داشتیم نمیتونستی بنده خدا اون کجا تو کجا!