گوگل اعلام کرده در نظر دارد دامنه‌ای را به نام خود ثبت کند که هر چند ممکن است خیلی به فعالیت های کاری شرکتش مرتبط نباشد اما بسیار جالب و خلاقانه است.

ماندانا سجادی: گوگل اعلام کرده در نظر دارد دامنه‌ای را به نام خود ثبت کند که هر چند ممکن است خیلی به فعالیت های کاری شرکتش مرتبط نباشد اما بسیار جالب و خلاقانه است.
گوگل روز پنج شنبه در وبلاگش اعلام کرد که دامنه های .google، .youtube، .doc و .lol را برای بررسی به موسسه ICANN فرستاده است.
ICANN که وظیفه اختصاص دامنه های سطح بالا به سایت های سراسر جهان را بر عهده دارد ، در ماه ژوئن اعلام کرده بود که دامنه هایی را به لیست فعلی که شامل .com  و .gov است اضافه خواهدکرد.
گوگل در وبلاگ رسمی اش نوشت: طبق بر آورد ها در سال 2016 بیش از نیمی از جمعیت جهان آنلاین خواهند بود با این حال هنوز نزدیک به 50 درصد سایت هایی که ما می بینیم ، دامنه سطح بالای .com را دارند  که از سال 1984 در میان دامنه های TLD موجود بوده است.
با وجود فرصت های بزرگی که وب در اختیار انسانها نهاده است همواره سوالات و درخواست های زیادی مبنی بر تنوع فضای دامنه ها وجود داشته است. ( دامنه های TLD در طول 28 سال گذشته تنها به میزان 14 عدد افزایش یافته است)
گوگل قصد دارد در 4 گروه  به رشد دامنه های TLD کمک کند.این 4 گروه عبارتند از نام های تجاری مثل .google ، دامنه هایی که به فعالیت های اصلی شرکت مربوطند مثل .doc ، دامنه هایی که تجربه کاربر را مدنظر دارند و در گروه ژانر های خاص قرار می گیرند مثل . youtube و در نهایت دامنه هایی فقط برای خنده و شوخی مثل .lol.
غول موتورهای جست و جو همچنین خاطر نشان کرده است که نهایت تلاشش را برای حفظ امنیت و جلوگیری از سوء استفاده از ذهن هایی که این تجربه های مثبت را برای کاربران وب خلق می‌کنند فراهم خواهد آورد.
گوگل نوشت: ما فقط آغاز گر این منبع بالقوه نوآوری در اینترنت بوده ایم و بسیار کنجکاویم ببینیم چه دامنه های TLD جالب دیگری به محیط پهناور وب پیشنهاد داده می شوند.
ما  با گشودن این فضا برای انتخاب نام های خلاقانه تر، امید واریم مردم گزینه های متنوع تر و حتی شاید مختصر تری را بیابند که بتوانند به عنوان راهنمای خوبی در فضای مجازی عمل کنند.
نظرتان در باره انتخاب گوگل برای نام دامنه های سطح بالا چیست؟ شما کدام یک از این دامنه ها را ترجیح می دهید.
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 217662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
    1 19
    احتمالا این حروف اختصار کلمه ای است از فراموسنها
    • رضا IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
      1 10
      مگه شک داری؟
    • بدون نام CH ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
      24 0
      lol مخفف Laugh Out Load به معنای خندیدن با صدای بلند است. فکر نمی کنم هیچ ربطی به فراموسونها داشته باشه!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
      17 1
      شوخی کردی دیگه، نه؟