۰ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸

به درخواست دولت چین، بانک مرکزی، کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات، و مقامات بخش بانکی تبعات و پیامدهای خروج یونان از پول واحد اروپایی را بررسی می کنند.

به درخواست دولت چین، بانک مرکزی، کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات و مقامات بخش بانکی چین تبعات و پیامدهای خروج یونان از پول واحد اروپایی را بررسی می کنند. برخی از مقامات چینی به خبرگزاری رویترز گفته اند که دولت چین از نهادها و موسسات مالی خواسته است که برنامه ها و پروژه های فوری خود را برای خروج یونان از یورو آماده کنند.
حفظ ثبات یوآن، افزایش کنترل و نظارت بر انتقال سرمایه ها و تسریع روند تمهیدات برای ثبات اقتصاد داخلی از جمله راهکارهایی است که دولت چین برای احتمال خروج یونان آن را در نظر دارد.

 گفته می شود چین همانند بسیاری دیگر از کشورها نگران تبعات خروج یونان از اروپاست. یک مقام چینی در این زمینه گفته است: این مسئله حالت فوری و اورژانسی دارد. دولت از همۀ وزارتخانه خواسته است که برنامه ها و تمهیدات لازم برای خروج یونان از یورو را آماده داشته باشند و آن را در در اسرع وقت ارائه کنند.  گفتنی است ون جیابائو، در نشست وزرای دولت اعلام کرده بود که فشارهای اقتصادی افزایش خواهد یافت. گفته می شود بانکهای چینی در همین راستا موظف به ارائه گزارش روزانه با موضوع تحولات بازارهای جهانی هستند. البته طبق اعلام مطبوعات چینی، رییس بانک مردمی چین اعلام کرده است که کشورش همچنان به سرمایه گذاری در حوزۀ بدهی های اروپا ادامه خواهد داد اما چینی ها در عین حال اروپا را به تسریع روند اصلاحات برای مبارزه با بحران بدهی فراخوانده اند.

 

لزاکو/ 4 ژوئن 2012
ترجمه: زهرا خدایی

26339


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    22 0
    کاش مسئولین اقتصادی ما هم یه ذره واسه حفظ ارزش پول کشور اینجوری مسئولیت پذیر بودن. نه اینکه تو دو هفته ( دو هفته اول بهمن ماه 90 ) بدون هیچ دلیلی ارزش پولمون نصف بشه...!!! و دلار هزار تومنی بشه دوهزار تومن...
  • قادر IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    8 0
    دولت ما از خداشه که ارزش پول ملی کاهش پیدا کند و در واقع مسبب اصلی کاهش ارزش پول ملی خود دولت است