ایرنا نوشت:

'والری لیمارنكو' رییس 'اتم انرگوپروئكت' از شركت های تابعه شركت دولتی 'روس اتم' از آغاز مقدمات راه اندازی كامل و صد درصدی نیروگاه هسته ای بوشهر خبر داد.
وي در عین حال گفت: تاریخ دقیق راه اندازی صد درصدی نیروگاه هسته ای بوشهر در ایران مشخص نیست و در حال حاضر اقدامات مقدماتی در این زمینه جریان دارد.  بلافاصله پس از آمادگی در این زمینه، اقدامات برای راه اندازی كامل را آغاز خواهیم كرد.
لیمارنكو گفت: برای راه اندازی كامل نیروگاه هسته ای بوشهر عجله نمی كنیم، زیرا ایمنی در اولویت فعالیت های ما قرار دارد.
پیش تر 'والری لیمارنكو' به ریانووستی گفته بود، مقام های اتمی روسیه امیدوارند كه بهره برداری صنعتی از نیروگاه هسته ای بوشهر تا پایان سال جاری میلادی انجام گیرد.وي اظهار داشت: قصد داریم نیروگاه هسته ای بوشهر را تا پایان سال جاری میلادی به مرحله تولید تجاری برق برسانیم. كار اصلی تولید تجاری برق در نیروگاه هسته ای در قالب آزمایش ماشین آلات امسال انجام می گیرد، ولی به احتمال زیاد امضای اسناد و مدارك مرتبط با آن به سال بعد موكول خواهد شد.
گفتني است، قرارداد تكمیل ساخت واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر، ژانویه 1995 در تهران امضا و روسیه موظف شد كه یك راكتور آبی-آبی و سوخت هسته ای مورد نیاز آن را به ایران عرضه كرده و متخصصان ایرانی را آموزش دهد. ارزش این قرارداد حدود یك میلیارد دلار ارزیابی می شود كه از این میان قیمت نیروگاه نزدیك 850 میلیون دلار است و پیمانكار كل كارهای ساخت و مونتاژ واحد اول نیروگاه، موسسه روسی 'اتم استروی اكسپورت' است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقیمی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    12 0
    باور کنید اگر خودمان نیروگاه را بدون هیچ دانشی شروع کرده بودیم تا حالا تمام شده بود!!! روسها هیچگاه شریک و همسایه خوبی برای ما نبوده و همیشه به خاک ما چشم طمع داشتند. آمریکا لااقل دشمنی اش با ما از اول محرز بود و آنها هم کتمان نکردند ولی روسها و چینی ها تا جائی که بتوانند ما را می دوشند و بعد تحویل آمریکا می دهند.
    • بهروز IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
      9 1
      من با نظر این دوست عزیز موافق هستم. روسیه و چین بدتر از آمریکا هستند. مرموزانه به اهدافشون می‌رسن. الان نگاه کنید چین اقتصاد ایران رو فلج کرده، همه چیزمون دستشه. دقت کردین آژانس اگه بخواد انرژی اتمی ایران رو بخوابونه نمیتونه ولی روسیه اراده بکنه می‌تونه، چون همه چیزمون رو دادیم دستش.
  • حسین IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    12 1
    چوب بی تدبیری خودمون رو می خوریم روسیه مانند هر کشور دیگری دنبال منافع خودش است .
  • میلاد IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    2 3
    ما هم خیلی عجله نداریم
  • بدون نام DE ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    12 0
    تا وقتی به روسیه امید بستیم وضع همینه. بابا امریکا و روسیه چه فرقی با هم دارند؟
  • متاًسفم خبر انلاین AM ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    5 0
    خیلی خیلی ترسویی خبر آنلاین.شاید 200 نفر تقاضا دادن که واسه یه بار هم که شده نظر کاربران رو راجب روسیه و چین به عنوان موضوع بزارین ولی اینکار رو نکردین.شما هم مثل بقیه. هیچ دموکراسی ندارین.واقعاًمتاًسفم.