۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵

واحدمرکزی خبر:

نخست وزیر عراق بار دیگر خواستار همکاری و گفتگوی همه طرفها در این کشور در چارچوب منافع ملی شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، نوری المالکی در دیدار با شماری از اعضای تشکل «وفاداری به عراق» تصریح کرد، عراق به یک جریان میهن پرست واقعی نیاز دارد که بر اساس تلاش برای حفظ وحدت عراق و ایمان به اهداف ملی، به دور از وابستگی های ملی، دینی و طایفه ای عمل کند.
المالکی افزود، همه مسایل و چالشها برای روند سیاسی در عراق باید در گفتگوهای فراگیر مطرح شود تا امکان حل آنها بر اساس قانون اساسی، وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد، شرایط سیاسی کنونی در عراق به گونه ای است که به نجات دهنده نیاز دارد. به این منظور باید تشکل پارلمانی بر اساس وحدت ملی و منافع ملی تشکیل می شد. من معتقدم مسیر روند سیاسی در عراق به اصلاح نیاز دارد.
نخست وزیر عراق گفت، بحران جدید در عراق هم در واقع تمام شد و یکی از بحرانهایی بود که در عراق به وجود آمد و بحرانهای دیگری هم در راه است. باید از این بحران و تجربه آن هم استفاده کنیم.
نوری المالکی همچنین به تلاش برای تضعیف روند سیاسی و دموکراتیک در عراق پس از تکمیل عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور اشاره کرد.
المالکی گفت، با خروج نیروهای بیگانه از کشور، موج جدید تنش زایی در کشور به منظور تضعیف روند سیاسی در عراق به بهانه های مختلف آغاز شد. چرا عده ای تلاش می کنند بعضی مسایل را در عراق بزرگنمایی کنند؟
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =