اپل می‌خواهد هر صفحه نمایشی که در خانه دارید، اپلی کند.

ماندانا سجادی: اپل تنها در طول یک دهه توانست به نیروی مسلطی در عرصه کامپیوترها، تبلت‌ها و موبایل‌ها تبدیل شود. اما هنوز آخرین مرحله باقی مانده است: تسخیر بزرگترین صفحه نمایش منزل شما، یعنی تلویزیون!
درست است که پروژه اپل TV وجود داشته اما این پروژه برای کمپانی اپل حکم یک سرگرمی را دارد. اپل در سال گذشته 2.8 میلیون و امسال 2.7 میلیون از این  دستگاه را  فروخته است.. با اینکه رقم بسیار بالایی است اما هنوز با میزان فروش آی پد، آی پاد، آی فون و مک ، خیلی فاصله دارد.
تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل هم به تازگی در کنفرانس D10 گفته بود: حد و اندازه پروژه تلویزیون اپل خیلی فراتر از بازار آی پد و آی فون و مک است.
درباره سایر تغیرات باید گفت: فروشگاه اپل TV هم در راه است و درهایش به روی توسعه دهندگانی باز خواهد بود که بتوانند اپلیکیشن‌های کشنده‌ای برای اتاق نشیمن خانه ها طراحی کنند. فروشگاه اپل TV بخشی از iOS6 خواهد بود که هنوز هم سیستم عامل تمام دستگاه های اپل است.
در کنار این فروشگاه، تکنولوژی تیتان هم به تلویزیون افسانه‌ای اپل قرار خواهد آمد ( که iTV، iPanel یا مانند اینها نام خواهد گرفت) به نظر نمی رسد که اپل کار تلویزیونش را از WWDC امسال آغاز کند چون چنین محصولی بدون شگ باید رویداد خبری خاص خودش را داشته باشد، معرفی فروشگاه تلویزون اپل هم بدون حضور یک تلویزیون واقعی لطف چندانی ندارد.
عرضه TV SDK اپل ، تنها گام اولی از برنامه بلند مدت اپل برای تسخیر تمام نمایشگرهای شماست. چشم انداز نهایی این برنامه فراهم کردن  امکان استفاده از iOS و AirPlay در تمامی این نمایشگرهاست.
اگر این واقعه اتفاق بیفتد خرید هر دستگاهی به جز اپل غیر ممکن می شود زیرا تنها دستگاههای اپل خواهند بود که می‌توانند با تمام صفحه نمایش های منزل شما کار کنند. در واقع برای چه باید تلویزیونی بخرید که نتواند برنامه و اپلیکیشن‌های مورد علاقه شما را نشان دهد؟
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    2 7
    اپل اگر عرضه داره بره سیستم پاور ای پد جدید خودش را درست کند که دو شبانه روز طول می کشد شارژ شود توی مملکت ما هم همه الکی اپل اپل می کنند حداقل بقیه این همه ادعا ندارند
    • بدون نام IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
      3 1
      واقعا برات متاسفم که اینطوری قضاوت می کنی ! کل دنیا اپل رو قبول دارن ! میشه گفت 60% از استفاده کنندگان محصولات فناوری در آمریکا از محصولات "با کیفیت" و "قدرتمند" اپل استفاده می کنند. باتشکر
  • meme A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    0 3
    مغز متفكر اپل مرد. با رفتن جابز ايده هاي خاص اپل كمرنگ شده اند و به عقيده من اين شركت طبق عادت گذشته سعي در خلق محصولات بي رقيب داره اما بعيد به نظر مي رسه تا در اين بازار شلوغ و بدون جابز كار خاصي بتونه بكنه . همونطور كه در دهه 80 .م به دليل ضعف در خلاقيت مجبور شد دوباره دست به دامن استيو بشه. رفته رفته جاي خاليه جابز رو احساس خواهيم كرد.