بهره‌وری سه هزار و ۷۰۰دستگاه کمباین فارس با معاینه فنی پیش‌فصل

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با در اختیار داشتن سه هزار و ۷۰۰دستگاه کمباین، بزرگ‌ترین ناوگان برداشت کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، مریم لطفعلیان در این باره افزود: ناوگان کمباین های فارس در عملیات برداشت غلات و کلزای ۲۸ استان مشارکت دارد. 

به گفته او به منظور کاهش تلفات برداشت و تقویت امنیت غذایی، هر سال پیش از آغاز فصل برداشت و اعزام کمباین‌ها، معاینه فنی این ماشین‌ها با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و تعاونی کمباین‌داران انجام می‌شود.

لطفعلیان اضافه کرد: طی فرایند معاینه فنی، تمامی کمباین‌ها بازسازی و به‌طور کامل سرویس می‌شوند و لوازم مصرفی آنها تعویض یا تعمیر می‌شود.

او افزود: پس از چند مرحله بازدید کارشناسان متخصص، رعایت نکات فنی و انجام عملیات ضدعفونی، کارت معاینه فنی صادر می‌شود.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در طول فصل برداشت، تیم‌های نظارتی استان و شهرستان‌ها، کنترل ریزش کمباین در مزارع را به‌صورت مستمر انجام می‌دهند تا عملکرد برداشت در بالاترین سطح ممکن حفظ شود.

کد مطلب 2198199

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین