خانه ملت نوشت:

شمس‌الدین حسینی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 23 خرداد) مجلس شورای اسلامی اقتصاد را از مهم‌ترین حوزه‌های اجتماعی و عملیاتی خواند و گفت: اگرچه حوزه اقتصاد از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است اما بنا به دلایلی حساسیت‌های جدیدتری در عرصه اقتصاد کشور پدید آمده که حل آن تشریک مساعی، اعتماد متقابل و حمایت و پشتیبانی نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

وی با تاکید بر این که اقتصاد ملی مرتبط با اقتصاد بین‌المللی است، ادامه داد: در سال 1390 حدود 200 میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داشتیم که حدود 40 درصد نسبت صادرات و واردات کشور به GDP  می‌شود که این موضوع می‌رساند اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی پیوند دارد.

وی با بیان این که ارزیابی، تحلیل و برنامه‌ریزی در اقتصاد کشور باید با در نظر گرفتن واقعیات و تحولات اقتصاد جهانی صورت گیرند، یادآور شد: ایران در سه دهه گذشته در عرصه‌های مختلف در مسیر رشد حرکت کرده که به شدت مورد هجمه استکبار بوده است اما ایران توانسته است از راه های مختلف تهدیدهای دشمنان را خنثی کند.

وزیر اقتصاد تحلیل اقتصادی را از حساسیت‌های امروز اقتصاد کشور خواند و گفت: برای مقابله با این موضوع نیازمند وحدت کلمه، همفکری و وحدت رویه هستیم.

حسینی با تاکید بر وجود بحران اقتصادی در کشورهای جهان گفت: رشد اقتصادی جهان از 5.2 درصد در سال 2010 به 3.3 درصد در سال 2011 کاهش خواهد یافت که نشاندهنده وضعیت نابسامان در اقتصاد جهان است.

وی بیکاری را از نتایج بحران اقتصادی جهان خواند و گفت: تزلزل در پول‌هایی تحت عنوان پول های جهانی همچون دلار و یورو که مبادلات اقتصادی با آنها صورت می‌گیرد جنگ ارزی را موجب شده که نتیجه آن بی‌اعتمادی به این پول‌ها، فرار پول به سمت بازار طلا و در نهایت رشد قیمت طلا در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

وی بحران بدهی‌ها از دیگر مشکلات کشورهای صنعتی خواند و گفت: در چنین شرایطی ما شاهد انعکاس اوضاع نابسامان اقتصاد بین‌الملل بر اقتصاد ملی هستیم. بر این اساس در تحلیل و برنامه‌ریزی‌ها باید بدانیم که در مواجهه، مبادله و مقابله با فرایند اقتصاد بین‌المللی چگونه رفتار کنیم.

وزیر اقتصاد تحریم‌های اقتصادی را از اقدامات دشمنان برای فلج کردن اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: سختگیری بر نهادهای مالی جلوگیری از خدمات بیمه‌ای به فعالیت‌های اقتصادی از جمله حمل و نقل و نفت، مانع‌تراشی در نقل و انتقال وجوه، مزاحمت در انتقال کالا از طریق کشتی و هواپیما، ممنوعیت برای سرمایه گذاری عام و انرژی از اقداماتی است که استکبار برای تاثیرگذاری در اقتصاد ایران در دستور کار قرار داده است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • P13 IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    22 0
    مگه همین هانبودن که میگفتن اینجاجزیره آرامشه و بحران جهانی رو ما اثری نداره؟؟؟؟ شاید من اشتباه میکنم...
  • بدون نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    4 0
    ای بابا،ایران که بحران جهانی تاثیری برآن ندارد.چه حرفا می زنید !
  • بدون نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    2 0
    لطفا" بفرمائید آن 16کشوری که قبل از ما هستند کدام کشورها هستند.درآمد سرانه هرفرد چقدراست؟ وضع رفاه شهروندانشان چطوراست از نظر بهداشت /درمان/درآمد /هزینه ها/نرخ تورخ /نرخ رشد/نرخ بیکاری /میزان شادی /میزان صادرات /میزان واردات آنها چقدر است و همان آمارها برای ایرانیان چقدراست.