۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹

درپی سخنان منوچهر منطقی مدیرعامل سابق شرکت ایران خودرو درباره مدیریت فعلی این شرکت، اداره اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو جوابیه ای به گروه اقتصادی خبر آنلاین ارسال کرد. در این جوابیه آمده است:

احتراما ضمن تشكر از زحمات حضرتعالي و همكاران گرامي، به استحضار مي رساند سايت وزين خبرآنلاين امروز 24 خرداد ماه سال جاري خبري در مصاحبه با مدير عامل سابق ايران خودرو "تحت عنوان رمز گشايي منطقي از مکث 3 ساله براي توليد رانا، چراهميشه پاي فرانسه در ميان است" منتشر کرده است لذا به منظور تنوير افکارعمومي دستور فرماييد پاسخ ذيل در اسرع وقت در همان قسمت منتشر شود.

1- طي سه سال اخير جناب آقاي منطقي بارها در خصوص وضعيت شركت ايران خودرو و مديريت فعلي اين شركت انتقادهاي تخريبي را بيان كردند كه اين شركت بنا به رعايت اخلاق حرفه اي از پاسخگويي به آن موارد خودداري كرده است، ولي تكرار و استمرار اين اظهارنظرهاي بي پايه و اساس موجب شد تا اين شركت براي تنوير افكار عمومي نكاتي را يادآور شود.
2- آقاي منطقي ضعف مديريتي شما باعث ورشکستکي و ناکارآمدي شرکت ايران خودرو شد به نحوي که همه شاخص هاي مالي، توسعه و پيشرفت اين شرکت روبه افول گذاشت. اين در شرايطي است که اين ميراث عملکرد شما به شهادت همه کارشناسان اقتصادي،  تنگناها و نارسايي هاي گسترده اي را در حوزه صنعت قطعه سازي که ايران خودرو با آن همکاري داشت به جاي گذاشت.
3- درزمان مديريت شما همين قدر بسنده مي کنيم که به گونه اي بر اين شرکت عظيم مديريت کرديد که حاصل آن بدهي بيش از 11 هزار ميليارد توماني بوده است.
4- درطول هفت سال تصدي شما بر سکان مديريت ايران خودرو توليد 206 كه در مصاحبه يتان به آن اشاره كرديد، 45 درصد رشد داشته اين درحالي است که طي سه سال اخير رشد توليد 206 به ميزان 40 درصد افزايش يافته است.
5- بر خلاف ادعاي مطرح شده، هيچ گونه سند و مدرکي مبني بر اثبات ادعاي شما در زمينه سرمايه گذاري مشترک پژو و ايران خودرو در سوابق گروه صنعتي ايران خودرو وجود ندارد.
6- در زمان مديريت جناب عالي تنها چيزي که درمورد خودکفايي وجود دارد فقط در روي کاغذ است و کار بنيادي دراين خصوص صورت نگرفته است و عدم داخلي سازي قطعات محصولات توليدي مبين اين موضوع مي باشد.
7- شما مدعي هستيد که خودرو رانا در طول مديريت جناب عالي طراحي شده است، حال آنكه آنچه را که شما طراحي کرديد بيشتر شبيه به يک کاردستي مي ماند که فاقد هرگونه جنبه هاي طراحي بر مبناي استاندارد هاي جهاني است.
8- استراتژي راهبردي ايران خودرو در حال حاضر براساس سياست برنده – برنده است که درمورد پژو فرانسه در زمان مديريت شما هيچ وقت اعمال نشد.

9- آقاي منطقي! تا كنون سابقه نداشته است که مديري پس از گذشت سه سال از اتمام مسؤليتش، درباره دوران مديريت خود سخن سرايي كند و مرتب اقدام به مقايسه آن زمان با دوره مديريت جديد در رسانه هاي گروه كند، زيبنده شما نيست كه در سالي كه رهبر معظم انقلاب آن را "توليد ملي" ناميدند اين چنين به توليد و صنعت كشور تازيانه بزنيد و مبادرت به چنين فرافکني نماييد.
10- علاوه بر موارد مذكور فوق، مستندات بسياري از ضعف هاي مديريت هفت ساله آقاي منطقي وجود دارد كه مي توان هزاران صفحه از اين گونه موارد به رشته تحرير درآورد، البته گروه صنعتي ايران خودرو تا كنون بنا به مصلحت هاي خاص از انتشار اين موارد خودداري كرده است و در صورت ادامه اين اتهام زني ها و انتقادهاي غيركارشناسي ناچار به انتشار آن در جرايد كشور خواهد بود.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    74 2
    متاسفم براي يك شركت با اين عظمت كه اينگونه جوابيه ارسال ميكند!!! يعني يك آدم تحصيل كرده در ميان شما نبود تا ادبيات بهتري بكار ببريد؟؟؟!!!
  • بدون نام JO ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    57 1
    چقدر این جوابیه احساسی و خالی از مطلب مستند هست. کاش شرکت بزرگی مثل ایران خودرو افراد خبره تری را برای این امور به کار بگیرد.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
      5 0
      کاش در همه امور از افراد خبره استفاده شود مخصوصا قسمت طراحی. کنترل کیفیت قطعات کمی فقط کمی احساس مسئولیت.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    3 36
    بالاخره جوتب این ادم رو دادین تشکر واقعا
  • بدون نام EU ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    20 5
    بابا همه افتخارات رابا هم تقسیم کنید
  • حمید IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    58 6
    در صورتی که در زمان مدیر عاملی دکتر منطقی ضعف مالی وجود داشته دلیل آن این است که در زمان مدیر عامل قبلی به زحمت می توان گفت که سالی یک بار افزایش قیمت را تجربه می کردیم ولی برای مثال تندر در سال 90 شاهد 3 بار افزایش قیمت بوده از 14090000 تومان در خرداد 90 به 17087000 تومان در اسفند 90 رسیده آقای نجم الدین شما به جز افزایش قیمت کار دیگری هم انجام داده اید؟ این شما نیستید که فرافکنی می کنید؟ شما که دم از مدیریت می زنید 206 تیپ 6 را که نمی توانید تولید کنید چرا پیش فروش کردید؟
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    60 5
    نجم الدین جان از وقتی اومدی از 405 گرفته تا 206 کیفیتش کم شده. 405 زمان منطقی کجا و زمان تو کجا. داشبورد 206 بوی پلاستیک ضایعاتی میده بخدا.206 84 کجا و مدل 91 کجا/
    • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
      7 0
      آقای نجم الدین من 206 مدل اسفند 90 دارم.3 بار کیسه هوا را عوض کردم چون خودبخود باز میشه.کیفیت قطعات که واقها افتضاح شده.صندلی ها را که دیگه نگو-جاده خاکی که میرم از همه جای ماشین صدای جیرجیر میاد-خدمات پس از فروش که دیگه واویلا-از عقب ماشین صدامی آمد نمایندگه گفت فنر ماشین باید عوض بشه.به تعمیرکار بیرون که مراجعه کردم گفت اشکال از صندلی است.مقداری نوار چسب پیچید دور پین صندلی صدا قطع شد.این هم از افراد متخصص تون در نمایندگی های مجاز. بازم بگم آقای نجم الدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پرویز نصرتی IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    17 28
    آقای منطقی بزرگترین خودروسازی کشور را با سودی سرشار تحویل و آنرا تبدیل به یک شرکت ورشکسته کرد هرکس جای ایشان بود ار اینکه صنعت خودرو را در کشور ذلیل کرده از ملت عذر خواهی میکرد ولی ایشان در عوض میگوید اگر دوباره برگردد همان کار گذشته را تکرار میکنم زمانی که ایشان مدیریت خود را شروع کرد ایران خودرو سهم تولیدی برابر 76 در صد داشت زمان تحویل مدیریت جایگاه اولی را به سایپا داد و با بدهی سرسام آور رفت اگر مانند کشورهای توسعه یافته بودیم بایستی بر روی صندلی سوزان می نشاندنش نه اینکه مدیریت فعلی را که هنوز با مشکلاتی که ایشان بوجود آورده و در چالش بزرگی افتاده زیر سوال ببرد ایکاش ایشان چند تا ماشین بی نوبت به اقوام میداد ولی ایران خودرو را به این روز در نمی آورد
  • بدون نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    39 1
    ببینید در این اقتصاد بیمار دولتی چه خبر است خدایا بداد ما برس
  • یک قطعه ساز معتبر ایران خودرو IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    29 7
    صد رحمت به دوران lدوران منطقی!
  • بدون نام CH ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    31 2
    خوب مصلحت همدیگه رو رعایت میکنید تنها چیزی که ارزش نداره مصلحت مردمه خدا از سر تقصیراتتون بگذره!!!
  • مهدی IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    22 1
    لطفا بجای تخریب اشخاص مدیریتی و بزرگترین شرکت تولید خودرو ملی "ایران خودرو" به فکر استقلال و نوآوری با برگزاری مسابقات با عنوان " بهترین طراحی خودرو "در دانشگاهها باشید و دست از تولید خودروهای 20 سال پیش دنیا بر دارید ، ما ایرانی ها شخصیت داریم ما غرور داریم ، اینقدر سر و ته چند تا لگن رو به هم نچسبونید بنام برند ملی با منت پیش فروش کنید . ایران خودرو اگر بخواد برادر خونده بنز و بی ام دبلیو رو در یکسال تولید میکنه ولی دریغ از غیرت و همت .... . بخدااااااااا خجالت داره واسه تیم مدیریتی ایران خودرو ..چه در گذشته چه در حال
  • بدون نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    32 7
    به عنوان کسی که 15ساله در جریان ماوقع شرکت های خودروسازی هس و در ایران خودرو هم فعالیت داشته باید به مدیریت فعلی ایران خودرو بابت این همه فرافکنی نسبت به همکار سابقشون تسلیت و به اقای منطقی که کارنامه ی بسیار پربارتری از اقای نجم الدین دارن دست مریزاد بگم
  • بدون نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    26 1
    مثل دعوای بچه ها می مونه!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    29 2
    چقدر شرکت دلسوز و خوبی هستین شما آدم واقعا از این همه مشتری مداری و تغییر چهره در خودروها به وجد میاد مرحبا به این پشتکارتون که تو این بازار رقابتی ایران این همه پیشرفت کردید اندازه هیوندا قدمت دارین اما 20 برابرشون پیشرفت کردین!!!!!!!!!!!!!!!! دمت گرم چاپ کن خبر آنلاین شاید خوند مدیر عامل!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    7 8
    بازخورد مالي دوره هاي غروي و منطقي و مديريت فعلي را بر اساس (نرخ دلار) حساب كنيد ميفهميد كه آقاي منطقي و مديران تحت امر ايشان چه كردند و چه خساراتي بر جاي گذاشتند.
  • ali IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    29 2
    بیشتر از 15 سال از تاریخ طراحی 206 سپری شده و اینها پز افزایش تولید می دهند. این همه درجا زدن در یک بازار بزرگ انحصاری واقعا هنر می خواهد.
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    33 3
    من کاری به حرفای آقای منتطقی ندارم اما از جوابیه ایران خودرو خیلی خندم گرفته - یاد دعوای بجه ها افتادم
  • بدون نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    26 3
    یعنی الان همه چی عالیه؟؟؟؟ همه مثل هم نیستین و محصول بی کیفیت بیرون نمیدین؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    14 4
    ایران خودرو افشا کن افشا کن ایران خودرو رسوا کن رسوا کن :))) خوب بید
  • بدون نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    20 3
    چه بی اعصاب! همین اداره اطلاع رسانی زمانی تعریف و تمجید عملکرد عالی منطقی در خودکفایی و سودآوری و بعد بدگویی مدیرعامل قبلی را می کرد! لطفاً با آهنگ آقای رسول نجفیان بخوانید: عجب رسمیه.... رسم زمونه... قصه پول و ... زیرآب زدنه ... میرن مدیرا ... از اونا فقط ... صندلیاشون ... به جا می مونه !
  • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    28 4
    رانا هم شد ماشین همون سمند یکم قشنگش کردن مردم باید نسبت به این گرونی بیدلیل ماشین دیگه ماشین ایرانی نخرن مثلا پراید چی که اینجا میدن ده و پانصد سوریه میدن 3 تومن
    • حسین IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      2 0
      نخیر رانا دقیقا 206 صندوقداره که فقط و فقط چراغای عقب و جلوش تغییر کرده .
  • مهران از کازرون IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    18 2
    ایران خودرو در یک صورت میتواند پیشرفت کند و آن هم ایجاد رقابت در مدیریت داخلی است . پس افشا کنید تا اشتباه های قبلی مجددا تکرار نشود.
  • امید اصفهانی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    24 3
    چه خبره!!! من همین بعدازظهر مطالب دکتر منطقی را خواندم . خیلی ساده و بی حاشیه بود تازیانه!!!!!! به صنعت چیه؟ خوبه یه کم ظرفیت انتقاد داشته باشید. تازه ایشون نقد خاصی نکردن و اکثر سوالات را که ممکن بود به شما بربخورد را بی پاسخ گذاشتند واقعا براتون متاسفم وقتی با مدیران خودتون اینطوری برخورد می کنید وای به حال اینکه دیگران بخواهند شما را نقد کنند.
  • بهمن IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    21 1
    جریان این استراتژی راهبردی برنده--برنده در مورد بژو فرانسه همان جمع کردن قطعه وادراتی چینی ؟
  • مرسی از اطلاع رسانی شما IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    8 3
    - شما مدعي هستيد که خودرو رانا در طول مديريت جناب عالي طراحي شده است، حال آنكه آنچه را که شما طراحي کرديد بيشتر شبيه به يک کاردستي مي ماند که فاقد هرگونه جنبه هاي طراحي بر مبناي استاندارد هاي جهاني است.
  • بدون نام EU ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    26 6
    به عنوان یک کارشناس بازار سرمایه حق رو به آقای منطقی می دهم. پروژه ایران خودرو خراسان در زمان آقای منطقی تعریف و اجرا شد و همه می دونند که سایت ایران خودرو خراسان چقدر منفعت داشته برای ایران خودرو. در ضمن آقای منطقی ایران خودرو رو با سود تلفیقی بالای 100 تومن به ازای هر سهم ( می تونید برید صورتهای مالی سال 88 و 89 ایران خودرو رو ببینید ) تحویل مدیریت جدید داد. دلیل کاهش ارزش سهام ایران خودرو در زمان آقای منطقی دو مورد بود اول اینکه قرار بود تعرفه واردات خودرو کاهش پیدا کنه که به دستور رهبری این اتفاق نیفتاد دوم اینکه اون زمان مصادف بود با بحران جهانی و ورشکست شدن بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا البته من نمی گم آقای منطقی اشتباه نکرد. ولی به عنوان یه کارشناس عملکرد منطقی رو بهتر می بینم
  • بی نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    21 4
    در کل من فکر می کنم عملکرد منطقی بهتر بود نکته منفی اون این بود که پس از انتخابات ریاست جمهوری و تغییر ریس جمهور که به ایران خودرو بصورت دستوری فشار اومد که سایت های خارج کشور رو راه اندازی کنه مقاومت نکرد در حالیکه کاملا مشخص بود که ماشین های ایران خودرو توان رقابت برای صادرات رو ندارند چه برسه به تولید در انسوی دنیا و سایت های خارجی الان متروکه اند .بیشتر بدهی ها هم مربوط به همینه. در ضمن ادبیات این بیانیه هم خیلی بد بود. بیشتر چاله میدونیه
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    19 4
    من خودم یکی از کارکنان ایران خودرو هستم. قصد دفاع از آقای منطقی را ندارم ولی آقای نجم‌الدین هم تاجی به سر ایران خودرو نزده است. ضمن این که همین جوابیه که بیشتر شبیه پاسخ‌گویی به یک دشمن است نشان می‌دهد که چه قدر سعه صدر در تیم موجود ایران خودرو اندک است که حتی توان تحمل یک مصاحبه را ندارند. آقای مهندس نجم‌الدین اگر سکوت می‌کردید ارزش کارهای‌تان خیلی بیشتر مشخص می‌شد...
  • حقگو IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    17 1
    چرا اینهمه اصرار برای تولیداتی که ثروت ملی ما را بر باد می دهد داریم خودروهای داخلی خصوصا تولیدات ایران خودرو غیر استاندارد _ دارای مصرف سوخت بالا نسبت به خودرو های مشابه ژاپنی و حتی کره ای _با امکانات بدوی _ طراحی عهد بوق _ دارای آلودگی بالا _ ضریب امنیت پائین _ با قطعات دارای عمر پایین و استهلاک بالا و .... البته همه مردم بدلیل مشغولیت به رتق و فتق تعمیرات و تصادفات این خود روها سر کارند که کار آفرینی بسیار بالایی دارند که نباید از حق گذشت بهر صورت چه خوب بود لااقل یک منتاژ کار خوب بودیم نه تولید کننده بد !
  • بدون نام US ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    13 1
    چرا 206 دیگه عرضه نمی شه ؟ 206 را از دست دادیم حالا باید به رانا دل خوشمان می کنید ؟ به جای اینکه مدل های جدید پژو یا دیگر خودرو سازان مطرح جهان را در ایران تولید کنید ماشینی تولید می کنید که ما باید چشم بسته به آن اطمینان کنیم!؟
  • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    3 18
    اظهارات ایران خودرو صحیح میباشد،منطقی ایران خودرو را آسیب زده بود ولی بیچاره نجم الدین تا بیاد مشکلات قبلی رو جمع کنه،عمر ما تموم شده.
  • مهرداد IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    24 2
    سال 84 یه 206 صفر خریدم تا سال 88 یعنی 4سال حتی یکبار به تعمیرگاه نرفتم فقط روغن و بنزین... بعد فروختم سال 88 یه سمند صفر خریدم تقریبا میتونم بگم هفته ایی به طور میانگین دو بار تعمیرگاه بودم همیشه خراب تا تعمیرگاه مرکزی رفتم مسئول مربوطه گفت همینی که هست برو از ایران خودرو شکایت کن! سمند فروختم به خودم گفتم سمند هم شد ماشین 206 بهترین ماشینه یه 206 صفر خریدم از نمایندگی اومدم بیرون دیدم عقب ماشین جیر جیر میکنه پیاده شدم با تعجب دیدم صندلی عقب یه تیکه شده !صدا میده یه چند روزی سوار شدم متوجه شدم مصرف سوختش بیش از دو برابر شده !!دردسرتون ندم فهمیدم تفاوت 206 مدل84 با 206 مدل 88 تفاوت از اقای منطقی است تا مدیریت فعلی ....وقتی شما 206 و بقیه ماشینهای قبل رو تو مدیریت خودتون تبدیل کردید به گاری
  • بدون نام IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    28 2
    بر خلاف آقای منطقی که بسیار متین و با ملاحظه سخن گفته بودند نوع ادبیات به کار رفته در جوابیه بسیار شتاب زده و به دور از انتظار است. دلیل این واکنش عصبی چیست؟ چه چیزی مسئولان محترم را چنین آشفته ساخته است؟
  • بدون نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    27 3
    از طرز جواب دادن ايران خودرو مشخص است كه كاملا حق با آقاي منطقي است
  • بدون نام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    25 1
    این رانا مگه طراحی شده؟؟؟؟؟؟؟؟ همون 206 صندوق دار هست که چراغاشو عوض کردن ویک تغییرات جزئی دیگه!!!!! شما از بغل نگاش کنید تا منظورمو بفهمید
  • بدون نام IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    24 3
    من امروز رانا رو دیدم (نمایشگاه شیراز) خودرویی کپی 206 سدان تولید ایران!! فوق العاده زشت!
  • بدون نام IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    22 3
    از این تیپ جواب دادنشون معلومه که حق با منطقیه.
  • ب IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    16 3
    اوه اوه . این فک کنم متن خود مدیر عامله ها . خیلی شاکی شده . پس یهو بگید منطقی باید محاکمه بشه دیگه
    • حسین IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      3 0
      من یه قطعه سازم و وقتی مدیریت فعلی ایران خودرو جای دیگری مدیرعامل بود یکی از قطعه سازای ظرف قراردادش بودم و نامه نگاریهائی باهاش دارم که از این خیلی بد تر نوشته و این خیلی محترمانه هستش .
  • بدون نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    15 3
    چه بی جنبه ! بنده خدا که چیزی نگفته بود. حالا مگر خودتان چه گلی به سر ایران خوذرو زدید؟ حداقل ان زمان خوذروها کیفیت داشتند حالا که واقها افت کیفیت شدید دارنذ.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    14 2
    خیلی باحالن، به خودشونم رحم نمی کنن، وای به حال مردم.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    55 9
    بنظر ميرسه حق با منطقي باشه. چون اين جوابيه بار فني نداره فقط بازي با كلماته
    • بی نام DE ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
      14 3
      جوابیه کدومه . فحش نامه است . بنظر من عملکرد منطقی از وقتی بد شد که بعد از تغییر دولت بخاطر فشار اونها ناچار شد سایت های خارجی رو بزنه که اصلا سودده نبودند و نمی تونستند رقابت کنند الان هم که مخروبه شدند. بیشتر تراز منفی ایران خودرو هم به همین خاطره
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    34 4
    متاسفانه در جمهوري اسلامي هيچ مديري كارنامه واقعيش پس از رفتنش بررسي و حساب كشي نشده حتي بالاتر از اون يه سياست مشخص و كلي و جامع نگر براي آينده و افقش ترسيم نميشه و هر كسي كه مياد به سليقه خودش سكان اين كشتي رو ميچرخونه ولو 180 درجه مخالف جهت رويه قبلي و اين مشكل اصلي ماست
  • صنعت خودروسازي 1 CH ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    13 2
    در مورد مديريت ايرانخودرو اقاي منطقي عليرغم اشكالات زياد در بحث هاي مالي و اقتصادي و عدم سرمايه گذاري در خودرو ارزان قيمت و قبول اجبار در توسعه سايتهاي خارجي ضرر ده، و مديران اطرافشون تخصص و تجربه داشتند. اما مديريت جديد كه از كارگاه هاي ايرانخودرو و بدون مدرك شروع بكار كرده بودند به واسطه همين و اخلاق تند و ادبيات بدشون به مهندسي، كيفيت، تحقيق اعتقادي نداشته و فقط همه چيز رو در توليد ميبينند و حتي جمله معروفي دارن كه "افغانيها كار رو بهتر انجام ميدن" عدم توجه به قطعه سازان و پرداخت طلبهاشون هم كه سبب ورشكستگي و عدم توليد بسياري از قطعه سازان كوچك و متوسط
  • صنعت خودروسازي 2 CH ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    13 1
    مديراني كه همراه خودشون در همه شركتهاي مجموعه صنعتي ايرانخودرو انتخاب كردند بسيار سطح پايين، بي تجربه، بدون تخصص و اغلب هم با ادبيات و ديدگاه خودشون بودند و اون حداقل مهندسي و كيفيت و دقت رو هم فداي توليد كردن كه البته الانه با ورشكستگي كامل و از بين بردن همه منابع و اموال حتي ديگه قادر به توليد نيستند و نه تحريمات كه سوء مديريت مالي و مديريتي اين شركت و همه شركتهاي تابعه و قطعه ساز رو بدبخت كرده
  • بدون نام DE ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    40 6
    الان مدتها از معرفی دنا هم گذشته و خبری ازش نیست ، یعنی اونم کاردستی بوده ؟؟
    • علی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
      17 3
      تعریف مهندس نجم الدین (مدیرعامل فعلی ایران خودرو) از کاردستی باید بررسی بشه چون رانا در زمان تودیع دکتر منطقی خودروی کاملی بود که حرکت می کرد و با ساخت قالبهاش قابلیت تولید داشت ولی برای اینکه الان به اسم دکتر منطقی نباشه اسمش رو گذاشتن کاردستی! به نظر میاد ایران خودرو در سه سال گذشته هیچ تغییری در رانا نداده باشه، هرچند ادعا می کنن این به اصطلاح کاردستی رو ارزون کردن ولی 14980 هزار تومان نسبت به 11 میلیون سه سال قبل با توجه به رشد کمتر از 30 درصدی خودروهای مشابهی مانند 206 طی این سه سال، نشون میده ادعای ارزانسازی ایران خودرو هم درست نیست.
  • محسن بسیجی مالزی MY ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    41 6
    اتفاقا آقای منطقی بصورتی کاملا منطقی اصلا به حیطه نقد عملکرد مدیریتی و یا نحوه مدیریت ایران خودرو ورود نکردند و کاملا با اخلاق صحبت کرده بود و این رو من از مطالعه متن کامل و اما بلند مصاحبه خبرآنلاین با آقای منطقی دریافتم اما پاسخی که ایران خودرو داده خیلی عجله ای بوده یعنی در همان روز مصاحبه سریعا نسبت به ارسال جوابیه اقدام کردند و حاصل جمع این جوابیه حمله به شخص آقای منطقی بود در صورتیکه از طرف مقابل آقای منطقی کاملا اخلاقی عمل کرده و اصلا وارد حیطه نقد عملکرد مدیریت فعلی نشده بود. این جای تامل داره.
  • محسن IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    10 3
    آقا یه چند صفحه از اون هزاران صفحه رو منتشر کنید ما هم بدونیم؟؟؟!!!!!!!!!!!! ما که تو خودرو سازی مشغول کاریم میدونیم که چه مدیریتی دارید
  • حمید IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    9 6
    با سلام آقای منطقی داعیه مدیریت ژاپنی داشت با این مدیریت ژاپنی ایشان هنوز داستان اتش سوزی های پژو405 از یادامان نرفته است
  • قطعه ساز IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    11 0
    کاش به بلاههای که دوست عزیز و همیشه همراه ایشان بر سر قطعه سازان آورده هم اشاره ای می کردید
  • سهام دار IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    5 3
    سلام بنده یک سهام دار جز هستم که در دوران مدیریت ایشان طعم پرداخت سود هم را نجشیدیم و اگر هم می داد انگار صدقه سر ایشان بود
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    6 7
    سلام و خسته نباشی خدمت آقای منطقی باید خدمت ایشان عرض کنم که این همه سایت های که به قول خودتان در سراسر جهان زدیدی چه فایده ای برای کارگران ایران خودرو داشت.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    19 3
    واقعیتش اینه که هم آقای منطقی و هم مدیران فعلی صنعت خودرو سازی ایران را ضربه زدند.. خودروی رانا هم که دعواس کاملا شبیه 206 اس دی است و تنها چراغ های عقب و جلو و ظاهرش کمی تغییر کرده. اگر از کنار به آن نگاه کنید، 206 اس دی خواهید دید با همان درهای عقب کوچک 206. به نظر من هر کسی این خودرو را طراحی کرده نه تنها براش جای افتخار نداره، جای سرافکندگی داره.
  • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    23 3
    من هم مصاحبۀ دکتر منطقی رو کامل خوندم. در صحبتهای ایشان هیچ مورد بی اخلاقی وجود نداره ولی برعکس در جوابیۀ ایران خودرو بی اخلاقی با تهدید همراه شده. نکتۀ واضح این هست که رویکرد دکتر منطقی و مهندس نجم الدین در مدیریت ایران خودرو دو رویکرد تقریباً متضاد بوده. دکتر منطقی در پی دستیابی به توان طراحی و تبدیل ایران خودرو به یک خودروساز به معنای واقعی بودن که در زمان تصدیشون بر ایران خودرو در همین راستا گام برداشتن و 206 اس دی و رانا از نمونه های نتایج کار ایشون بود. مهندس نجم الدین در زمان ورود به ایران خودرو، بحث تحقیق و توسعه رو تعطیل کردن و پی افزایش تولید و سود (که در کارنامۀ کوتاه مدیریت خودشون، خودش رو نشون میده) حرکت کردند و الان ایران خودرو از مسیر توسعه کاملاً دور شده و این بسیار منفی هست.
  • مهران IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    13 0
    دوستان از متن چی دستگیر شما شد؟جز دعوای خاله زنکی؟واقعیت رو با اماری که خودتون میگیرن به مردم ارائه نکنین یه سازمان کاملا بیطرف باید بیاد و چند سال رو با هم مقایسه کنه و با آمار صحیح و بدون قرض ورزی به مردم ارائه کنه بعد مردم قضاوت کنن.در هر صورت با این اقتصاد بیمار ایران وقتی اختیاربه 2 ماشین ساز داده بشه و مملکت رو با تولیدات مجصولات بی کیفیتشون به قهقرا ببرن باید هم اینجوری به جون همدیگه بیوفتن نه؟ خدا وکیلی میتونین محصولات ایران خودرو و سایپا رو با بی کیفیت ترین محصولات کشورهای درجه چندم مقایسه کنین؟
  • سعيد IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    8 0
    يه روز هم نجم‌الدين ميره درباره اين ادم هم همينو مي‌نويسيد. گهي پشت به زين و گهي زين به پشت. از مديريت ارتباطات ايران خودرو بعيد بود
  • یک بنده خدا IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    12 0
    بهتر نیست به جای این اسخ های توهین آمیز، آقای نجم الدین کاردستی را برای خوانندگان شرح می داد.چناب نجم الدین لطفا برای روش شدن افکار ذهان عمومی بفرمایید ار این پروژه کاردستی بود پس چرا در روز رونمایی آن که مصادف با تودیع آقای منطقی شد این را نگفتید و شروع به تعریف و تمجید از عملکرد منطقی کردید و گفتید به او در این ایران خودرو نیاز دارید و با همه خداحافظی می کنید الا منطقی ! یا آنزمان مردم را ساده انگاشتید و تنها برای رسیدن به مقاصد خودتان سکوت کردید یا امروز در تلاشید تا رانا را به نام خود تمام کنید.آقای نجم الدین یادتان نرود این صندلی به هیچ کس وفا نکرده است.شاید بد نباشد یکی از لینک های اظهاارات خودتان در زمان رونمایی رانا را بگذارم تا بخوانید http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1838738
  • ارام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    12 0
    آقای نجم الدین شاید چهره خندانتان در روز رونمایی رانا زمانیکه در این خودرو نشسته بودید و آن را تست می کردید یادتان رفته شاید بد نباشد به این لینک نگاهی بیندازید http://www.carnp.com/Components/News/NewsPrint.aspx?id=2033
  • رضا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    12 0
    زمان منطقی می گفتند که رانا قراراست با موتور ملی تولید شود اما بعد از 3 سال امروز می گویید با موتور فرانسوی تولید خواهد شد به نظرشما چرا باید برای تولید خودرویی با موتور فرانسوی 3 سال مکث کرد؟
  • بهنام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    15 0
    7- شما مدعي هستيد که خودرو رانا در طول مديريت جناب عالي طراحي شده است، حال آنكه آنچه را که شما طراحي کرديد بيشتر شبيه به يک کاردستي مي ماند که فاقد هرگونه جنبه هاي طراحي بر مبناي استاندارد هاي جهاني است." باز هم گلی به جمال فرانسوی ها که خودروی 206 را در اختیار شما قرار دادند تا شما هم بتونید با طراحان و مدیران ــتون(با عوض کردن چراغ های جلو و عقب) از یه خودروی زیبای هاچ بک ، یه خودروی ناهنجار و زشت ، تولید کنید و با افتخار بگید که دومین خودروی ملی رو هم ساختیم.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    7 1
    ایران خودرو و سایپا و..... حیا کنید مونتاژ رها کنید تا کی مردم بخاطر سود جویی شما وسهام دارانتان باید جان بدهند اگر میخواهید خودرو بسازید یک نیم نگاه به کره بندازید به والله این راه به ترکستان است
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    10 0
    بسیار متاسفم از جوابیه تیم مدیریتی آقای مهندس نجم الدین
  • یک مدیر صنعت خودرو DE ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    8 0
    منطقی هر چی که بود شخصاً از لحاظ مالی آدم سالمی بود.
  • بی نام DE ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    8 0
    ضمن اظهار تاسف از نهوه پاسخ غیر حرفه ای ایران خودرو من به عنوان یک مطلع فقط در یک مورد اظهار نظر می کنم . به عنوان کسی که در استراتژی ایران خودرو کار می کردم می توانم شهادت یذم و مدرک قراردادی امضا شده را با شرکت پژو در زمان آقای منطقی ارائه نمایم که پژو قرار بود در زمینه 207I مشترکاً مطابق گفته آقای منطقی سرمایه گذاری کند و در ساخت قالب ها مشارکت کند. وقتی آقای نجم الدین سرکار آمد بی خیال ساخت داخل شد و ترجیح داد که همه چیز را از فرانسه وارد کند و فقط در ایران پیچ های 207 را سفت کند. پژویی ها هم که از خدا خواسته این پیشنهاد آقای نجم الدین و تیم مدیریتیشون رو رو هوا زدند و استقبال کردند. احتالاً تو دلشون کلی بهمون خندیدند که یکی مثل منطقی و یکی هم مثل نجم الدین!تفاوت استراتژی از کجا تا کجا
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    3 4
    خوب راست مي گن، چطور آدمي كه 3 ساله از ايران خودرو رفته هنوز هم اظهار فظل مي كنه!!!!؟؟؟منطقي جان اون موقع كه خودت رو كار بودي كار مي كردي كه الان بعد از 3 سال نخواي الكي شلوغش كني...
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    4 0
    کاردستی یعنی نمونه اولیه از کانسپت ...مساله اصلی اینجاست که باید تعریف مشخصی از رونمائی و قطعیت پروژه ارائه داد....آیا عجیب نیست که پس از 4 سال از رونمائی برخی خودروها هنوز خودروئی بیرون نیامده؟در ضمن این شکاف عظیم بین مدیران در طی چند سال تنها گویای عدم انسجام و عدم وجود استراتژی حتی کوتاه مدت در یک بنگاه اقتضادی عظیم نظیر ایران خودرو است.این وضع قابل تعمیم به صنایع کوچکتر هم می باشد بگذریم از مسائل فرهنگی ما که هر بار مایلیم اعلام کنیم برای اولین بار کار را انجام داده ایم!
  • حسن محمودزاده A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    2 0
    باسلام کمی انصاف هم خوب است که اگر تا کنون یاد نگرفته ایم اینک یاد بگیریم .من یکی از باز نشستگان قدیمی ایران ناسیونال ایران خودرو فعلی هستم .همه مطلب شما را خواندم.خیلی متاٍر شدم برای بعضی ها که اطلاعات و مطالعه ندارند.جناب آقای دکتر منطقی از پاییز 81 که تشریف آوردند. با همراهی کارکنان شریف تولید و کیفیت را در حد ی که امکان داشت بالا بردند.ابتدا هر سه ماه رکورد بعد هر ششماه و سال پاداش به کارکنان می دادند.از نظر علم اندوزی و تکنیکال همه دغدغه های فراوانی داشتند.که چگونه به عرصه ظهور برسانند که تولید و قیمت و کیفیت لایق و سزار مردم کشورمان باشد.اما مگر می گذاشتند.از روزی که دکتر منطقی تشریف آوردن شایعه اذل ایشان شروع شد تا حدود شش سال و اندی اما جناب دکتر منطقی کار خودش را می کرد.(صادرات)