مهر نوشت:

مرتضی طلایی، عضو شورای شهر تهران که در انتخابات مجلس نهم به دور دوم راه یافت، در نهایت موفق نشد به عنوان نماینده مردم اصفهان انتخاب شود. وی در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات در اصفهان و علت حضورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان توضیحاتی داد که اهم آن در ادامه می آید:

چرایی کاندیداتوری از حوزه اصفهان
*ببینید رای مردم تهران به من برای یک دوره چهار ساله بود که با تمدید دوره سوم شوراها این مدت اضافه شد و تصمیم قبلی و پیش بینی خاصی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشتم که اگر این گونه بود شاید تهران را برای نامزدی مجلس انتخاب می کردم.
*پس از سال ها دوری از اصفهان به جبر مشاغل و ماموریت‌های مختلف، انگیزه‌های فراوانی برای خدمت به مردم زادگاهم داشتم که البته این انگیزه‌ها همچنان وجود دارد و به مدد دوستان و همراهان اصفهانی ام برنامه جدی برای تحقق آن ها را دنبال خواهم کرد.
* در خصوص فضای سیاسی اصفهان در مقطع انتخابات گفتنی ها بسیار است که البته بخش زیادی از آن را برای خود محفوظ می دانم و امیدوارم توشه ای برای آخرتم باشد.
*بنده هرکجا که در جمع اقشار مختلف مردم حضور یافتم صادقانه به پرسش های آنان حتی پرسش هایی که بوی توهین می‌داد صریح و دقیق پاسخ گفتم اما مقابله به مثل و استفاده از روش‌های مشابه و فضاسازی علیه رقبا با مبانی فکری بنده و اصول اخلاق و تقوای سیاسی منافات دارد و حتی اگر بیش از این هم در معرض تهمت و تخریب قرار می گرفتم ذره ای به عدول از ارزش هایی که به آن ها پایبندم؛ فکر نمی کردم؛ چرا که باور دارم این دعواها جز تلخ شدن کام مردمی که همیشه پای انقلاب ایستاده اند ، نتیجه دیگری در بر ندارد.
هزینه های تبلیغاتی
*یکی از محورهای تخریب اینجانب موضوع هزینه های تبلیغات بود که درعین ناجوانمردی و در فضایی یکسویه مطرح شد. بنده حین و بعد از انتخابات بارها اعلام کردم محل تامین هزینه های تبلیغاتی ام و میزان آن روشن و شفاف است و از سایر دوستان هم خواستم که هزینه هایشان را اعلام و محل تامین آنها را نیز مشخص کنند اما ظاهرا گوش شنوایی برای این ایده وجود نداشت و هر بار که این موضوع را مطرح می کردم هیاهوی بسیاری برای شنیده نشدن این سخن به راه می افتاد و تخریب ها شدت می‌گرفت.
*پس از رقابتها و به محض بسته شدن پرونده انتخابات، اگرچه ماشین شایعه سازی خاموش شد و کانون های شایعه ساز به درون لانه های خود خزیدند، اما بی تقوایی های تخریب گران در مقطع انتخابات هر از گاهی به مصداق "سیئه جاریه" سر از رسانه های مدعی در می آورد و اینجانب متهم به انجام هزینه‌های میلیاردی می‌شوم که البته معتقدم اگر ذره‌ای خداباوری در رفتار و عمل گروه‌های تخریب گر و رسانه‌های همراهشان وجود داشته باشد هیچگاه دست به چنین کارهایی نمی زنند.
*استراتژی جریان تخریبی در شهر اصفهان بر این اصل استوار بود که یک موضوع نادرست را مطرح کند و بعد در سراسر جامعه از طریق شبکه های شایعه و شبه رسانه های وابسته ، آن را فریاد بزند و به قدری بر طبل این دروغ ها بکوبد که هیچ صدای دیگری شنیده نشود . در این میان برخی شایعات و اقدامات نظیر برگزاری همایش انتخاباتی بنده در "هتل عباسی" و سرو غذایی به نام "ژیگو" در این مراسم و یا توزیع شب نامه های توهین آمیز هم به قدری زننده و غیرواقعی بود که از بازگویی و تشریح آنها شرم دارم.
*در اینجا لازم می دانم یکبار برای همیشه عرض می کنم که این افراد و جریان های متبوعشان که در امر شایعه سازی ، دروغ پردازی و شب نامه نویسی فعال بودند، افراد قدرت طلب فاقد هویتی هستند که برای بقا خود هر روز در دامن یک جریان و یا فرد قرار می گیرند و جالب اینجاست که اگر همه آنها را هم جمع کنیم به اندازه یک مینی بوس نمی شوند.
*مردم اصفهان همچنان سوالات جدی درباره افراد محوری کانون های شایعه ساز و هزینه کردهای گزاف آن ها در انتخابات اخیر دارند. هزینه هایی که از سوی کانون های پولساز انجام شد و مردم همچنان نمی دانند که چه ارتباطی بین این کانون ها و برخی سیاسیون وجود دارد. مردم اصفهان حق دارند این سوال را مطرح کنند که چرا در مرحله دوم انتخابات متاسفانه از برخی نهادهای اجرایی به نفع افراد بهره گیری شد. آیا این از مصادیق ورود کانون های قدرت به حوزه سیاست نبود؟ اینکه برخی افراد به خود اجازه دادند نام این نهادها را آلوده به مسائل سیاسی کنند به نوعی گرفتار شدن در حلقه کانون های قدرت نیست؟ 
* در مقطع انتخابات متاسفانه شاهد بودیم برخی با فرصت طلبی و ایراد اتهام به دیگران زمینه خالی کردن شانه خود از مسئولیت وقوع تخلف های کلان اقتصادی را فراهم آوردند، برخی از این افراد که دیگران را به همراهی با کانون های قدرت و ثروت متهم می کردند خود در جریان شکل گیری اختلاس بزرگ و موارد مشابه، با آن که مسئولیت داشتند یا با سهل انگاری و وظیفه ناشناسی راه را بر غارتگران بیت المال بازگذاشته و یا با علم به شکل گیری مفسده های اینچنین، مهر سکوت بر لبانشان زدند.

*باید به دنبال کانون های قدرت و ثروت واقعی بود نه فضاسازی رسانه ای برای حذف رقیب. برخی به دنبال این بودند مشکلات و نقاط ضعف خود را با ایراد اتهام به افراد دیگر پوشانده و پشت اتهام هایی که به دیگران می زنند پنهان شوند تا عملکردشان در پیشگاه ملت مورد ارزیابی قرار نگیرد.
/29212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =