۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵

العالم نوشت:

ستاد "احمد شفیق" آخرین نخست وزیر مبارک و نامزد شورای نظامی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، با اعلام دستیابی شفیق به اکثریت آرا، بیانیه اخوان المسلمین در خصوص پیروزی "محمد مرسی" در این انتخابات را نادرست دانست.

"محمود برکه" سخنگوی ستاد شفیق گفت: بیانیه گروه اخوان المسلمین مبنی بر پیروزی مرسی را کاملا رد می کنیم.

برکه مدعی شد، بر اساس محاسبات ستاد شفیق، وی حدود 52 تا 53 درصد آرا را کسب کرده ولی این ستاد هنوز نمی تواند قبل از اعلام نتایج رسمی انتخابات، این موضوع را اعلام کند.

پیش از این ستاد محمد مرسی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که نتایج شبه نهایی بیانگر دستیابی مرسی به 12 میلیون و 743 هزار رأی در مقابل 11 میلیون و 846 هزار رأی به نفع احمد شفیق است.

"احمد عبدالعاطی" هماهنگ کننده ستاد مرسی گفت: در صورت افزودن نتایج انتخابات مصری های مقیم خارج به نتایج آرای شمارش شده داخل، مرسی 52.5 درصد از آرا را کسب کرده و در مقابل شفیق 47.5 درصد آرا را به دست آورده است.

شبکه العالم دیروز به نقل از منابع مصری از همدستی شورای نظامی با آمریکا برای تقلب در نتایج انتخابات به نفع احمد شفیق خبر داد.

این منابع تأکید کردند که شورای نظامی پس از انحلال مجلس، اکنون با همکاری آمریکا در تدارک تقلب در انتخابات برای اعلام پیروزی احمد شفیق است.

شورای نظامی همچنین امروز با انتشار اصلاحیه جدیدی از بیانیه قانون اساسی، با سلب برخی اختیارات رییس جمهور آینده، دامنه صلاحیت ها و اختیارات خود را حتی در زمینه قانونگذاری و تصمیم گیری ها  گسترش داد.

جنبش ششم آوریل از مردم مصر دعوت کرده است فردا در میادین اصلی شهرهای مختلف این کشور، برای اعتراض به کودتای شورای نظامی علیه انقلاب و گسترش اختیارات این شورا در مقابل سلب اختیارات رییس جمهور آینده، تظاهرات گسترده ای برگزار کنند.
26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید DE ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    42 4
    مطمئنا شفیق پیروز انتخابات است. عدم شرکت نزدیک به 60 درصد در انتخابات که نشان میدهد جامعه از انقلابیون و شعارهایشان و اخوان خسته شده است و همچنین بد اخلاقی های اخوان و سکوت تایید آمیز جامعه مصر نسبت به انحلال پارلمان همگی نشان از آن دارد که اخوان المسلمین محبوبیت خود را از دست داده است و اعلام پیروزی زودهنگام اخوان المسلمین تنها به این دلیل بود که در صورت پیروزی شفیق ادعای تقلب را مطرح کنند و جامعه مصر را تحریک کنند. حالا شما هرچه میخواهید بگویید ولی آمریکا مایل به پیروی اخوان است و به همین دلیل بسته کمک های اقتصادی نیز در صورت پیروزی اخوان در نظر گرفته !
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    16 1
    ما بالاخره نفهميديم اخوان خوبند يا بد مي شه در اين مورد روشنگري بفرماييد
    • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
      9 0
      نتونستن تحمل کنن و نیت اصلی شون رو لو دادن!!
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    43 2
    تقلب؟؟!! مگه میشه تو انتخابات تقلب کرد؟؟!!!!
    • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
      22 2
      من فهمیدم تیکه انداختی!!!
    • منم فهمیدم AM ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
      2 0
      اره منم فهمیدم تیکه انداخت.اه علی آقا!! این حرف تو کشور اسلامی مثل مصر خیلی سنگینه ها.
  • امید DE ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    12 2
    الان داشتم رسانه های آمریکایی و انگلیسی رو مرور میکردم که خیلی جالبه که همشون به نوعی تایید آمیز و قطعی خبر پیروزی مرسی رو دادند و اما منبعشان نیز کمپین انتخاباتی مرسی است این در حالی است که هیچ مطلبی درباره کنفرانس مطبوعاتی چند ساعت قبل سخنگوی شفیق که در آن آرا اعلام شده توسط اخوان را کذب خوانده و خبر از پیروزی شفیق داده در این رسانه ها نیست. اگر تا الان شک داشتم حالا مطمئن شدم که آمریکا و انگلستان پشت اخوان المسلمین هستند و اما امیدوارم ارتش مصر ملی باقی بماند و اجازه این بازی کثیف را به اخوان و غرب ندهد. از چند ساعت بعد از پایان انتخابات اخوان هوادارنش را به عنوان جشن پیروزی کشیده تو خیابان ها تا اگر اعلام شد شفیق پیروز شده مصر رو به آتش بکشند.
    • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
      0 0
      اخوان المسلمین امریکایی است ؟ ! ای کاش چندتا کد می دادی ! احمد شفیق آخرین نخست وزیر مبارک بود که اتفاقا برای احیای رژیم سابق و با هماهنگی کامل رژیم صهیونیستی روی کار آمد ! نامه محرانه سعودالفیصل (وزیر خارجه عربستان) به سفیرش توی مصر را هم نگاهی بینداز ! جالبتر از همه این ها اینه که اخوان المسلمین در انتخابات پارلمانی پیروزی قاطعی داشت اما حالا ضمن اینکه آراءشان 60 درصد کاهش یافته و آراء طرفداران مبارک 30 درصد افزایش یافته ، پارلمان مصر را هم منحل کرده اند ! واقعا مبارک و اربابان غربی اش برنامه دقیقی را دارند اجرا می کنند .