ایسنا نوشت:

عضو گروه آموزشی شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از 95 درصد کودکان تحت عمل کاشت حلزون بهبودی کامل پیدا می کنند.

دکتر علیرضا پورجاوید گفـت: در بیشتر کودکانی که کم شنوایی عمیق دارند سمعک جوابگو نبوده و باید کاشت حلزون انجام گیرد. در کشورمان از سال 75 عمل کاشت حلزون انجام می گیرد و نزدیک به شش مرکز در این زمینه فعال هستند.

وی افزود: بعد از جراحی کاشت حلزون، عصب شنوایی باید به مرور خود را با این شرایط تطبیق دهد و هر چه محرک بیشتر به عصب برسد عصب سازگارتر خواهد شد و انتقال پیام بهتر انجام می گیرد. در نهایت بیش از 95 درصد کودکان تحت عمل کاشت حلزون بهبودی کامل پیدا می کنند.

پور جاوید تصریح کرد: کاشتینه حلزونی پروتزی است که به قسمتی از شنوایی به نام حلزون وارد می شود و به همین دلیل به آن کاشت حلزون می گویند. کاشتینه حلزونی یک ردیف الکترودی است که صدای مکانیکی را به سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و به عصب شنوایی منتقل می کند و عصب شنوایی به مرور زمان خود را تطبیق می دهد.

این دکترای شنوایی شناسی در پایان یادآور شد: بعد از کاشت حلزون دوره های یک تا دوساله تربیت شنوایی نیاز است که تاثیر مهمی در تشخیص صداها دارد.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =