روزنامه جام‌جم نوشت:

مرد افغان که در پی اختلاف با یکی از هموطنان خود، وارد خانه‌ای که ‌او در آنجا مهمان بود، شده و با کشتن سه نفر و زخمی کردن هشت نفر دیگر متواری شده بود، از سوی پلیس تیران و کرون در استان اصفهان دستگیر شد.

شامگاه سه‌شنبه همین هفته در پی شنیده شدن صدای شلیک گلوله‌های مداوم از خانه‌ای در یکی از محله‌های شهر تیران و کرون در استان اصفهان، سکوت محله درهم شکست. مردم وحشت‌زده از منازلشان خارج شده و مشاهده کردند، یک مرد افغان که سلاح کلاشینکف به دست دارد، سراسیمه از خانه یکی از همسایه‌ها که خانواده‌ای افغان در آن ساکن بودند،خارج شد و به سمت خیابان دوید.

3 کشته و 8 زخمی در خانه مرد افغان

همسایه‌ها ابتدا قصد سد کردن راه فرار مرد مسلح را داشتند که او آنها را تهدید کرد در صورت تعقیب وی، آنها را نیز خواهد کشت. پس از فرار مهاجم مسلح، مردمی که در محل حادثه تجمع کرده بودند وارد خانه مرد همسایه شدند و مشاهده کردند یک زن، یک مرد و یک کودک با شلیک گلوله کشته شده و هشت نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. در پی این حادثه، یکی از همسایه‌ها با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از ماموران درخواست کمک کرد. دقایقی بعد ماموران با حضور در محل، موضوع را به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای تیران و کرون گزارش کردند و با هماهنگی قضایی اجساد سه افغان به پزشکی قانونی و پیکر نیمه‌جان هشت مجروح حادثه به بیمارستان انتقال یافت. با تشکیل پرونده قضایی در این باره، کارآگاهان جنایی به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند و معلوم شد عامل جنایت یک مرد افغان بوده است.

در پی این جنایت هولناک و با اطلاعاتی که شاهدان حادثه از متهم فراری در اختیار پلیس قرار دادند، جستجو برای دستگیری متهم مسلح آغاز شد و در مرحله بعدی ماموران مطلع شدند عامل جنایت قصد دارد از شهر خارج شود.

دستگیری قاتل مسلح

با به‌دست آمدن این اطلاعات، راه‌های ورودی و خروجی شهر تحت کنترل پلیس قرار گرفت و قاتل فراری هنگامی که قصد خروج از شهر را داشت شناسایی و دستگیر شد. با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی در بازجویی به جرم خود اعتراف کرد.

اعتراف به حمله خونین

متهم با اشاره به نحوه جنایت‌ها گفت: چندی پیش با یکی از دوستانم اختلاف پیدا کرده و درصدد انتقام از او بودم. چند بار تصمیم به قتل وی داشتم، اما بی‌نتیجه بود. بنابراین رفت و آمد‌های او را تحت کنترل قرار دادم تا در فرصتی مناسب نقشه‌ام را عملی کنم. شب حادثه با اطلاع از این که دوستم در خانه‌ای مهمان است، با تهیه سلاح به سراغ او رفتم. وقتی مرد صاحبخانه در را باز کرد، با تهدید او را به درون خانه کشاندم و به همراه مرد صاحبخانه وارد ساختمان شدیم. مردی که با او اختلاف داشتم، با دیدن من قصد فرار داشت که به سمت او تیراندازی کردم. پس از زخمی شدن مرد جوان، ساکنان خانه به من حمله کردند تا مرا دستگیر کنند که به سوی آنها نیز شلیک کردم. پس از فرار متوجه شدم سه نفر کشته و هشت نفر دیگر را زخمی کرده‌ام.

بنابراین گزارش، متهم به قتل با قرار قانونی روانه زندان شد. هنوز گزارشی از سوی پلیس درباره وضعیت هشت مصدوم حادثه و دلیل اختلاف متهم با مردی که هدف گلوله قرار گرفته منتشر نشده است. براساس آخرین خبر‌ها حال برخی از مجروحان حادثه وخیم گزارش شده است و احتمال افزایش قربانیان وجود دارد. پس از این حادثه با دستور ‌دادستان شهر تیران و کرون، پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهر قرار گرفته تا زوایای پنهان این پرونده مشخص شود.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    خب به نظر خواص وقتش نرسیده که در مورد افغانی ها یک تصمیم جدی گرفته بشودصبر ایرانی ها هم حدی داره
    • مهران IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      5 0
      چی میگی فرشاد تازه داریم همایش های همدردی با مهاجران راه می اندازیم و پزشو می خوایم به دنیا بدیم
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      5 1
      نفت که تموم بشه باید بری افغانستان به همین ها خدمت کنی
    • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      4 5
      مگه توی آمریکا یه ایرانی شب کریسمس چهار نفر رو و بعدش خودش رو نکشت . حالا فکر می کنین امریکا باید همه ایرانی ها رو اخراج کنه .
    • علی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      3 6
      دلیل نمیشه به خاطر یکی دو نفر کل افغانی ها رو متهم کنید. خود این رفتار ما ایرانی ها باعث شده افغانی ها نیز کینه و کدورت پیدا کنند. ولی کلا این همه قتل میشه آیا تمام ایرانی ها قاتلند؟ اگر یک افغانی چنین کاری کرد، تمام افغان ها قاتلند؟ احساسی برخورد نکنیم.
    • بدون نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
      3 4
      نژاد پرستی ممنوع
    • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      12 3
      خب اونهایی که منفی میدن معلومه کیا هستن یک سری ایرانی هایی که از اونها دارن مجانی بهره وری میکنن
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    3 5
    ببینم شما وقتی که یک هموطن خودمون چند نفر می کشه می نویسی یک مرد ایرانی..... که حالا نوشتی "مرد افغان...." بابا مثل هرجای دیگه مردم خوب دارن بدم دارن
  • امیر از آذرآبادگان IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    10 2
    افاغنه را از کشور بیرون بندازید
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    11 0
    خوب بیاین اینم دلیل محدودیت هایی که برای افاغنه در بعضی شهر ها وضع شده. ببینم این بی بی سی فتنه گر که میگرده تو ایران هرکی به یه افغانی گفته بالا چشت ابرو رو همه جا جار میزنه ، این اخبار رو هم پخش میکنه که دلیل محدودیت براشون مشخص شه؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    7 0
    من نمیدونم ما این برادران و خواهران محترم کشور دوست و همسایه رو بفرستیم مملکت خودشون چی میشه. آلان هلند دیگه به هیچ ایرانی صرف فقط ملیتش نه اجازه کار میده نه اجازه تحصیل اونوقت ماها هی باید از طرف این مردمان کشور دوست و همسایه مورد سرقت و قتل و تجاوز قرار بگیریم؟!!
  • باكي IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    0 7
    بسم الله/براي شما متاسفم كه هر افغاني كه كار خطايي ميكنه هي نژادشو برجسته ميكنيد!حداقل از آيةالله محقق كابلي خجالت بكشيد اگر اعتقاد داريد!
  • ایران IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    8 0
    اینه وضعه ما : از اونور 18 نفر ایرانی رو تو عربستان اعدام کردن و کسی دم بر نیاورداز این ورم یه افغانی میاد تو کشور ما جنایت میکنه و کسی کاریش نداره . تا کی ما باید جلوی این انساتای بی ارزش تحقیر بشیم؟
  • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    9 1
    به نظر من باید هرچه زودتر افغانی های غیر مجاز برگردونن به کشورشون . آنهایی هم مجوز دارند ساماندهی و تحت کنترل باشند.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    7 1
    اين افغان ها راحت ميرن و ميان از امكانات استفاده ميكنند بدون اينكه ماليات عوارض و... بدهند باعث شيوع بيماري هاي خطرناك مخصوصا در مناطق مرزي وشهرهاي طرف شرق كشور و در جرم جنايت هم كه يد طولاني دارند
  • ات ehsan US ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    8 0
    خبر انلاین پیگیری جدی کن این قضیه برگشت اتباع افغانی..اخه تا کی پول نفت ما رو سفره افغانی ها باشه؟؟؟؟ چرا اونها باید از امکانات ما استفاده کنند؟ دولت دلش خوشه کی نفری 50000 تومان از افغانی ها پول میگیره ولی نمیدونه چقدر داره از جیبش میپره!!! این رسم اداره مملکت نیست...
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    6 0
    كلاشينكف دست مرد افغان! كجاي دنيا اجازه مي‌دهند مهاجران غيرقانون اسلحه بدست آزادانه در آن كشور زندگي كنند و چنين جنايت هولناكي را مرتكب شوند!
  • لاله IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    8 0
    نميدونم تعلل در مورد بيرون كردن افاغنه چه معني ديگه اي به جز اصرار بر كشتار بيشتر هموطنان خودمون داره !!!!
  • امین CA ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    8 0
    تو همه کشورها مهاجران فیز فانونی تو کمپ زندگی میکنن تو شرایط سخت ولی تو ایران ازادانه میگردن و هم از نظر اشتغال شربه میزنن و هم از نظر جانی و امنیت مسولان به جای شعار دادن و بالا بردن هزینه زندگی و مقایسه قیمت با کشورهایی اروپایی به امنیت مردم و رفع بیکاری برسن
  • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    1 5
    شما دیگر چرا؟ ملیت متهم/مجرم چه ارزش خبری داشته که در عنوان آورده اید؟
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    6 2
    اگه همشون افغانی بودن که مهم نیست, اتفاقا خیلی هم خوبه,ما که عرضه نداریم از ایران بیرونشون کنیم, لااقل خودشون همدیگه رو بکشن شاید جمعیتشون کمتر بشه
  • بابک IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    14 1
    باز خوبه کمر بند انفجاری نداشته وگرنه تلافات بیشتری میگرفت
  • فارغ التحصيل بيكار IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    10 0
    بايد افغانيها را از كشور اخراج كنند ايران شده بهزيستي افغانستان