امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: تنها راه 1+5 برای به ثمر رسیدن مذاکرات، اعتراف به حقوق حقه ملت ایران است.

 به گزارش خبرآنلاين، سيداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه​های امروز نماز جمعه تهران به سالگرد سوءقصد به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این اتفاق در مسجد ابوذر داغ تلخی برای ما بود که خواست خدا بر این بود که این گنجینه ارزشمند برای تداوم بخشیدن به مسیر انقلاب باقی بماند.
گزيده سخنان وي را به نقل از مهر بخوانيد:
·         رهبر فرزانه انقلاب ملت ایران در واقعه هفتم تير، 72 نفر به عدد شهدای کربلا از يارانشان را از دست داد که این اتفاق در پی حذف ضد انقلاب و بنی صدر خائن که می خواستند از رهبری و آیت الله بهشتی انتقام بگیرند رخ داد.
·         هفته قوه قضائیه با نام ایت الله بهشتی برای ما شناخته می شود . اقتدار نظام به اقتدار قوه قضائیه است و اقتدار قوه قضائیه به اجرای عدالت در همه سطوح است. همه در برابر قانون مساوی اند . اجرای حق منهای تبعیض دشمنان را بر سر جای خود می نشاند و دوستان انقلاب را امیدوار می کند. قوه قضائیه اکنون پرونده های مهم و کلیدی در دست دارد که امیدواریم منجر به نتیجه خوب شود.
·         {خطاب به روسای قوه قضائیه} کاری که شما انجام می دهید جهاد است و در تحقق و اجرای عدالت در این مسیر استقامت کنید از ملامت ها نهراسید و از انتقادهای نابجا ملول و افسرده نشوید.
·         هیات مذاکره کننده ایران در مسکو سه راهبرد را مطرح کردند که اقتدار ایران اسلامی، برخورد منطقی و ابتکار عمل سه راهبرد مطرح شده بود. هیات مذاکره کننده در این عرصه شان نمایندگی از ایران را حفظ کردند. گروه 1+5 دو راه بیشتر پیش رو ندارد. راهی که می خواهند مذاکرات به ثمربرسد و مذاکره برای مذاکره نباشد که این راه تنها با اعتراف به حقوق حقه ملت ایران میسر خواهد بود. راه دومی که پیش روی 1+5 است و به نظر می رسد آنها این راه را دنبال می کنند راهبرد گفتگو و تهدید است.
·         این منطق، منطق انسانی است و برای سازمانهای بین المللی شرم آور است زمانی که ما می گوییم بدنبال سلاح هسته ای نیستیم چرا که فقه ما این را می گوید این همه هجمه بر علیه ایران وارد می کنند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام می کند که 400 کلاهک اتمی دارد و کسی به این موضوع اعتراضی نمی کند. این واقعا زورگویی است.اینها اگر احساس خطری بر صلح جهانی می کنند باید بدانند که خطر صلح جهانی رژیم صهیونیستی است.
·         هیئت ایرانی برای پیشبرد مذاکره و به نتیجه رسیدن به جلسات می رود اما وقتی که می بینیم که یک رژیم غاصب بنام رژیم صهیونیستی و یک تروریست بنام نتانیاهو قبل از اجلاس حرفهایی می زنند و همان حرفها را مذاکره کننده های غربی تکرار می کنند این برای آنها ننگ است.  آنها که دم از استقلال می زنند چطور اجازه می دهند پشت صحنه مذاکره یک تروریست باشد آنها باید بدانند که این روش در مذاکرات بن بست ایجاد می کند و دود آن به چشم خودشان خواهد رفت. چرا که ایران می خواهد مذاکرات به نتیجه برسد.
·         33 سال مقاومت مردم شریف ایران در برابر فشارهاي خارجي موضوع مهمي است. این صبر و مقاومت بهشت را نصیب مردم کرده البته دشمنان در گذشته با جنگ تلاش می کردندکه به ایران فشار بیاورند و اکنون راهکار جدید آنها فشار اقتصادی است.  فشارهای اقتصادی همیشه پیشه دشمنان اسلام بوده و ملت ایران نشان داده اند که نه تنها خسته نمی شوند بلکه دشمن را خسته می کند.
·          ملت ایران بیدی نیست که با طوفانهایی که دشمنان ایجاد می کند جا خالی کند البته مسئولان نیز همه تلاش شبانه روزی خود را خواهند داشت که فشارهای گرانی بر مردم کم شود. دشمن برای فشار به ایران خیز برداشته که البته راهبردی بی نتیجه است. همانطور که اوباما در جلسه ای اعلام کرده که تنها یک سال برای فشار بر علیه ایران وقت دارند این یک سال نیز با مقاومت ملت ایران بدون موفقیت می گذرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    98 2
    کدام بهشت در پس تحریم هاست؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    98 2
    "تحمل فشارهای تحریم دشمنان، بهشت را برای مردم ایران در پی دارد" آخی با خوندن این جمله چقدر آروم شدم
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    65 2
    چه مژده خوبی همه بهشتی شدیم !!!!
  • بدون نام DE ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    69 2
    بهشت زیر پای تحریم شوندگان است؟