ایرنا:

‘جهاد مقدسی’ سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه، ادعای ‘رجب طیب اردوغان’ نخست وزیر ترکیه مبنی بر عذرخواهی رسمی دمشق از آنکارا پس از سقوط جنگنده ترکیه در آب های جنوبی ترکیه را تایید نکرد.

مقدسی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دمشق اظهار داشت: تا ساعتی دیگر بیانیه ای در خصوص ادعای اردوغان صادر خواهد شد.خبرگزاری فرانسه دقایقی قبل در خبری فوری به نقل از روزنامه ترکیه ای ‘خبر ترک’ گزارش داد که دمشق پس از سقوط یک فروند جنگنده ترکیه در روز جمعه در مقابل سواحل جنوبی ترکیه، از آنکارا رسما عذرخواهی کرده است. این خبرگزاری به نقل از همان روزنامه افزود: اردوغان به صورت غیر مستقیم تاکید کرد که جنگنده ترکیه با آتشباری سوریه سقوط کرد.این روزنامه نوشت که اردوغان به ‘فاتح’ خبرنگار این روزنامه گفت: عذرخواهی به شیوه بسیار جدی از طرف سوریه در خصوص این حادثه رسید و این کشور ضمن ابراز تاسف فراوان خود تاکید کرد که آنچه رخ داد، ناشی از یک اشتباه بود.اردوغان همچنین گفت: در حال حاضر نیروی هوایی و دریایی در حال انجام عملیات نجات در غرب مدیترانه هستند و خوشبختانه دو خلبان (هواپیمای اف-4) ما زنده هستند و تنها یک هواپیمای خود را از دست داده ایم. وی در راه بازگشت از برزیل این سخنان را به خبرنگاران گفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    21 6
    بالاخره دیر یا زود بشار دیکتاتور و برادر ادمکشش باید محاکمه شن اما غرب برای منافع خودش به انها مصونیت میده انها بزودی در دادگاه الهی محاکمه میشن.
  • کجا بودی تا حالا؟ IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    9 3
    "جهاد مقدسی" ، چه اسم با مزه ای، احتمالا به خاطر اسمش این کار رو بهش دادن
  • مرده و حرفش IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    16 4
    اگه عذر نخوان ، باید پای یک تاوان سخت وایستن ، کار مخالفان خودشون رو هم حسابی ساده میکنن، امیدوارم عذر نخوان
  • Ali IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    4 0
    علت اعلام اردوغان مبنی بر عذر خواهی رسمی سوریه بخاطر حقارت ترکیه از سقوط جنگنده اش بوده در صورتیکه میدانیم سوریه عذر خواهی نکرده و ناتو هم هنوز در شوک این شکست است.
  • مصطفی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    0 0
    دعوای میان ترکیه و سوریه فقط به نفع اسراییله متاسفانه ترکیه بدجوری بازی خورده و همینجور داره پشت سر هم اشتباه میکنه غربیها از خداشونه که ما مسلمونها بدون هزینه اونها خودمون با دست خودمون همدیگه رو بکشیم وگرنه سوریه که خودش داره اصلاحات میکنه