شاپور رواسانی مهمان کافه خبر خواهد بود تا در رابطه با جایگاه نظام سرمایه داری در اقتصاد حال حاضر دنیا توضیح دهد.

شاپور رواساني متولد 1310 در رشت داراي دكتري علوم سياسي از دانشگاه الدنبورگ آلمان در 1351، استاد علوم سياسي دانشگاه اوزنابروك 1352، استاد دانشگاه الدنبورگ در رشته اقتصاد اجتماعي 1354 تا 1378، مشاور دانشگاه گيلان در زمينة گيلان شناسي از سال 1382تا كنون و مدير بنياد پژوهشي ميرزا كوچك خان جنگلي از سال1381 تا كنون مي باشد.

او که طی روزهای آینده بار دیگر به کشور آلمان سفر خواهد کرد، پیش از این سفر  در بعد از ظهر شنبه سوم تیر مهمان کافه خبر خواهد بود تا با او در رابطه با جایگاه نظام سرمایه داری در اقتصاد حال حاضر دنیا گفت و گو کنیم.

گفتنی است بخشی از گفت و گو با رواسانی به نظام های اقتصادی جهان و به طور خاص ایران ارتباط پیدا می کند.

شما کاربران خبرآنلاین چنانچه سوالی از شاپور رواسانی دارید می توانید با درج نظر در انتهای همین خبر آن را مطرح کنید.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    31 1
    آيا از نظر ايشون و از منظر واقع بينانه سرمايه داري همچنان بهترين راه حل براي اقتصاد جهان نيست؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    11 7
    ولی این نظام بازار سیاه و غیر شفاف ایران در میانه راه است؟
  • اصل اش درست است اجرایش غلط IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    13 12
    به نظر من نظام سرمایه داری به شکل کنونی در اقتصاد دنیا به بن بست رسیده است، وگر نه خود نظام سرمایه‌داری در اقتصاد مشکلی ندارد و با توجه به حمایت از اصل رقابت درست است... اما وقتی نظام سرمایه‌داری با امپریالیسم تلفیق می‌شود و امپریالیسم نظام سرمایه‌داری را با قوانین مطلوب خودش تعریف و محدود می‌کند. این می‌شود دیواری که خشت اولش کج گذارده گردد، و حال اگر هم خوب باشد تا ثریا کج می‌رود. نظام سرمایه‌داری یکی از اصولش امکان رقابت اقتصادی راحت است اما آیا الآن امکان رقابت سالم برای همه‌ی اقتصادها وجود دارد؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    13 1
    آیا نظام کنونی ایران سرمایه داری است ؟ اگر نیست چرا یکی درمیان تیلیاردها سرمایه غرق شده یکی به شام شب محتاج است ؟ واقعأ می خواهم بدانم حکمان نظام کنونی ایران را چه نوع (البته باتعریف علمی ) نظامی می دانند ؟
  • حسینی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    16 1
    من که بن بستی نمی بینم، اما اگر بن بستی هم باشد، حداقل یک قرن است که غرب در اتوبان سرمایه داری باسرعت رانده و در تکنولوژی و قدرت برتری یافته است. گزینه ای که یک قرن جواب عالی داده (برای خدشان) حتی اگر قرار است به بن بست برسد از گزینه هایی که نتوانسته جواب بدهد مثل نظام کمونیستی و بی نظامی حاکم بر ایران قطعا بهتر است. توجه شود که منظور از عالی بودن برای خودشان است و اگرچه تبعات منفی برا سایر کشورها (مثل کشور ما) داشته در مجموع تاثیر آن بر کل کشورهای جهان مثبت بوده است. بالاخره ما هم از هواپیما و مخابرات و ... سایر پیشرفت های غرب استفاده می کنیم و اگر غرب پیشرفت نکرده بود شاید ما هنوز یک نوع زندگی بدوی داشتیم
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    6 4
    سوال من این است در مقابل کدام نظام اقتصادی سرمایه داری غرب به بن بست رسیده است در برابر کمونیسم یا اقتصاد دیگر. اقتصاد ما با این سود بانکی و تورم بن بست را نیز رد کرده است با توجه به اینکه در همین بن بست سرمایه داری غرب تورم و بیکاری تک رقمی است بعضا در برخی از کشورها بیشتر است
  • علی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
    11 5
    شماانگارازجنبش وال استریت که برعلیه نظام سرمایه داری است حمایت میکنید!بسیارخوب .ولی چه نظامی را برای اقتصاد پیشنهاد می کنید؟ آیا نظامهای اقتصادی سوسیالیستی مناسبند؟واگر نیستند پس چه؟آنهایی که دراروپاوامریکا آن به اصطلاح جنبش ضد سرمایه داری را راه انداخته بودند خودشان هم نمیدانستندکه چه میخواهند.
    • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      5 2
      لابد نظام اقتصادی ایران رو پیشنهاد می کنند!!!!!!