فارس نوشت:

نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای از رسیدن چهار کشتی مین یاب این کشور به خلیج فارس با هدف تقویب حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه و تضمین امنیت مسیرهای حمل و نقلی آبی در خلیج فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری "رویترز"، در شرایطی که یکی از فرماندهان نظامی ایران امروز گفت که احتمال بسته شدن تنگه هرمز جهت دفاع از منافع ایران وجود دارد،‌ نیروی دریایی آمریکا از رسیدن چهار کشتی مین روب به خلیج فارس با هدف تقویت ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و تضمین امنیت مسیرهای حمل و نقلی در این منطقه خبر داد.

بر اساس این خبر، چهار کشتی مقابله با مین موسوم به " MCM" روز شنبه به خلیج فارس رسیدند و قرار است که به مدت 7 ماه در منطقه عملیاتی که شامل خلیج فارس، خلیج عمان، دریای سرخ و همچنین بخش هایی از اقیانوس هند می شود، به کار گرفته شوند؛ در ادامه این خبر آمده است که این منطقه عملیاتی شامل دو منطقه گلوگاهی و حمل و نقل حیاتی دیگر شامل کانال سوئز و تنگه باب المندب در میانه راس جنوبی یمن و آفریقا نیز می شود.

نیروی دریایی آمریکا اواخر روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کشتی های مین روب موسوم به " MCM" به منظور تضمین جریان امن و ادامه دار ترافیک دریایی در آب راه های بین المللی، به همراه نیروهای ائتلافی عملیات می کنند.

این خبرگزاری انگلیسی گزارش داده است که تنش ها میان ایران و غرب درباره برنامه هسته ای ایران نگرانی ها درباره احتمال اقدام ایران در مسدود کردن تنگه هرمز به عنوان مسیر حیاتی جریان اقتصاد جهانی را افزایش داده است؛ ایران تهدید کرده است که در صورت اجرایی شدن تحریم های تحمیل شده از سوی غرب بر صنعت نفت این کشور و ممنوعیت صادرات نفت ایران از اول ژوئیه سال جاری، اقدام به بستن تنگه هرمز خواهد کرد.

علاوه براین، "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که احتمال دارد ایران از نفوذ خود در تنگه هرمز برای دفاع از منافعش استفاده کند.

بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سال گذشته میلادی، بیش از یک سوم از تمام نفت تجاری حمل شده بوسیله کشتی از طریق تنگه هرمز حمل و نقل شده است و به این ترتیب حتی یک انسداد مختصر در این تنگه می تواند باعث افزایش بهای نفت شود و این امر رشد اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است که کشتی های مین یاب مدل "یو اس اس سنتری"، "دیوستیتر"، پایونیر" و "وریور" برای پاکسازی مین‌ها در آبراه‌های حیاتی و پشتیبانی از درخواست فرماندهی مرکزی آمریکا برای حمایت‌های بیشتر کشتی های " MCM" طراحی شده‌اند.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    32 16
    جنگ شروع شد
    • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
      4 1
      خوشحالي يا نا راحت؟
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    7 0
    در بلا بودن به از بیم بلا
  • حاجعلی IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    7 1
    حسن انقدر اذیت نکن من اعصاب ندرم
  • ایرانی IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    7 16
    مرگ برآمریکا
  • بدون نام DE ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    19 3
    ما فورا به یک دیپلماسی قوی و تنش زدایی سریع با جهان و وحدت ملی در داخل نیاز داریم. خدایا مملکتمون رو از جنگ دور نگهدار
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    20 3
    این جنگ هیچ نفعی برا ما نداره جز خرابی ساخته ها در دولتهای قبل
  • علی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    5 10
    این که گفته میشه در شهادت هیچ موفع بسته نیست مال همینه اماده شید باید برای همیشه این امریکاییان نجس رو ادب کنیم.
    • Ahmad EU ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
      1 0
      به به برادر سایبری التماس دعا برادر