۰ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۱

236 سال پیش در چنین روز آمریکا اعلام استقلال خود را به تصویب رساند.

236 سال پیش در چنین روزی (4 جولای 1776) نمایندگان کلنی های(ایالت های تحت استعمار) انگلیسی آمریکای شمالی در کنگره ای دور هم گرد آمدند و بیانیۀ استقلال آمریکا را تصویب کردند.  به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت ویکی پدیا این بیانیه که توسط توماس جفرسن، جان آدامز، بنجامین فرانکلین نوشته بود، به اتفاق آراء به تصویب رسید به جز شهر نیویورک که چند روز بعد آن را پذیرفت. استقلال آمریکا به معنای پایان استعمار انگلیس بر 13 ایالت آمریکا بود. با این حال جنگهای استقلال طلبانه در برخی از شهرها و ایالت های آمریکا همچنان ادامه داشت و انگلیسی ها حاضر به واگذاری کلنی های تحت استعمار خود نبودند، تا اینکه در نهایت جنگهای مذکور با انعقاد قرارداد ورسای به پایان رسید.
جالب اینجاست که روز 4 ژوئیه در تقویم آمریکایی، تاریخ مرگ چند رئیس جمهور را نیز در خود دارد. توماس جفرسن سومین رئیس جمهور آمریکا که طی دو دوره از سال 1801 تا 1809 رئیس جمهور آمریکا در 4 ژوئیه 1826 درگذشت. جان آدامز، دومین رئیس جمهور آمریکا که او را یکی از بنیانگذاران ایالات متحدۀ آمریکا می دانند نیز در همان روزی که جفرسن از دنیا رفت، یعنی در 4 ژوئیه 1826 درگذشت. آدامز مشاور جرج واشنگتن بود و طی سالهای 1789 تا 1797 رئیس جمهور آمریکا بود. گفتنی است آدامز اولین رئیس جمهوری بود که در کاخ سفید اقامت داشت.

26351

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    4 29
    کی گفته آمریکا مستقل شده ، هنوز مستعمرۀ اسراییل است
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    8 0
    در خلال همین دو و نیم قرن اینهمه پیشرفت کرده و جهان را متحول کرده است. برخی از کشورها هم با تمدن چند هزار ساله امروز اندر خم یک کوچه اند. منظورم یونان و مصر و ایتالیا بود آقا!
    • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
      6 0
      چون تو توهم زندگي ميكنن!!