۰ نفر
۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱

ایرنا نوشت:

پس از افزایش موج ناآرامی ها در شمال لبنان در 24 ساعت گذشته، برخی منابع خبری این کشور با اشاره به بروز ناآرامی ها در منطقه 'عکار'، نوشتند: این ناآرامی ها بلافاصله پس از دیدار 'جان مک کین' عضو ارشد کنگره آمریکا با 'سمیر جعجع' فرمانده یک گروه از شبه نظامیان لبنانی رخ داده است.
به گزارش  شماره روز جمعه روزنامه الاخبار، مک کین در این دیدار خواستار ایجاد منطقه امنیتی محافظت شده برای مخالفان سوریه در شمال لبنان و آموزش و تجهیز نظامی این نیروها و همه مخالفان حکومت دمشق شده است.

گزارش ایرنا حاکی است، بروز این ناآرامی ها به بهانه آزادی افسرانی بوده که متهم به دست داشتن در قتل شیخ 'احمد عبد الواحد' و همراه وی 'محمد حسین مرعب' بودند.

به دنبال آزادی این افسران، اعتراض کنندگان، خیابان های مناطق 'حلبا'، 'بیره' در عکار را بستند و گروه های مسلح نیز به سوی عده ای که به سوی منازل خود در روستای 'منجز' در منطقه'وادی خالد' در حال حرکت بودند، تیراندازی کردند.

افراد مسلح تا پاسی از شب، در خیابان ها و محله های عکار و مناطق اطراف با بستن راه های اصلی شهر با تیراندازی های مستمر، آرامش را در منطقه سلب کردند.

برخی از افراد مسلح که بیشتر از خویشاوندان شیخ احمد عبدالواحد و طرفداران جریان 'المستقبل'بودند، با ایجاد پایگاه های نگهبانی، تردد ماشین های ارتش را کنترل می کردند.

'سعد حریری' رییس جریان المستقبل، آزادی افسران متهم به قبل شیخ عبدالواحد را غیر قانونی خوانده است.

از سوی دیگر، 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان نیز که در آلمان بسر می برد، خواستار برخورد قاطع نیروهای امنیتی با اخلالگران امنیت در منطقه عکار شده و از مردم منطقه خواسته تا آرامش خود را تا اعلام نتایج تحقیقات حفظ کنند.

پایگاه خبری 'النشره' نیز پیرامون بروز ناآرامی ها در عکار نوشت: برخی گروه های مسلح با تجمع در خیابان اصلی منطقه 'حلبا' در عکار، اقدام به تیراندازی کردند و منطقه تا پاسی از نیمه شب به طور کلی در حالتی از ترس ناآرامی به سر برد.

ارتش نیز برای کنترل اوضاع، اقدام به ایجاد پاسگاه های نگهبانی در چندین نقطه از شهر کرد.

احمد عبدالواحد و یکی از همراهانش که از اعضای جریان المستقبل وابسته به سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان بودند، حدود یک ماه پیش در کاروانی مملو از اسلحه در منطقه حلبا از فرمان ایست ارتش در منطقه الکویخات سرپیچی کرد و مورد اصابت گلوله نظامیان قرار گرفت و جان باخت.

به دنبال این حادثه، ارتش کمیته ای را برای بررسی علل این حادثه، تشکیل داد و از منطقه شمال عقب نشینی کرد، اما طرفداران خشمگین حریری در تجمعی خواستار تشکیل ارتش آزاد لبنان شدند و بخش هایی از جاده طرابلس - بیروت را در اختیار گرفتند

تنها پس از گذشت چند ساعت، درگیری ها به پایتخت لبنان کشیده شد و رایزنی های نخست وزیر و رییس مجلس این کشور برای آرام کردن گروه های سلفی و طرفداران حزب المستقبل بی نتیجه ماند.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =