به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تقی آزاد ارمکی در بخشی از مناظره خود با علیرضا شجاعی زند در خبرآنلاین گفت: اگر طبقه متوسط وجود نداشته باشد، دولتهای اقتدارگرا شکل میگیرند.
این استاد دانشگاه تهران با تاکید بر نقش طبقه متوسط در پیشبرد دموکراسی افزود: بازیای که طبقات دیگر در دموکراسی میکنند، بازی با واسطه است و نه مستقیم. توده در ایران هیچوقت دغدغهاش توسعه و دموکراسی نبوده و این موضوع همواره با واسطه دنبال شده است.
او مشارکت تودههای مردم در انتخابات شرکت را با واسطه دانست و افزود: انتخابات لزوماً به معنای دموکراسی نیست، بلکه صرفاً وسیلهای برای تحقق آن است. حتی میتوان انتخابات را حذف کرد و در عین حال دموکراسی داشت؛ یعنی ممکن است جامعهای اساساً در رأیگیری شرکت نکند، اما همچنان دموکراتیک باشد.
متن کامل این مناظره را میتوانید از اینجا بخوانید.
همچنین فیلم کامل این مناظره در یوتیوب کافه خبر بارگذاری شده است.
۳۱۲۱۱







نظر شما