بیمه‌ای که وزیر آموزش و پرورش می گفت طلایی است از نظر فرهنگیان، مسی و مفرغی هم نیست. اکنون خود وزیر هم از مسوولیت آن شانه خالی کرده است.

زهرا تالانی: اواخر اردیبهشت امسال وقتی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که تمام کارکنان این وزارتخانه می‌توانند بیمه طلایی‌شان را تا 31 فروردین سال 92 تمدید کنند تمام فرهنگیان آماده این کار شدند، اما در رشت این اتفاق 20 خرداد شدنی شد و عملا فرهنگیان، ماه‌های اردیبهشت و خرداد را بدون بیمه پشت سر گذاشتند.

حواشی بیمه طلایی و نسیه اجرا شدن آن، برای فرهنگیان مشکلات فراوانی را به وجود آورده است اما حاجی بابایی وزیر اموزش و پرورش با حضور در مجلس در جمع نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کرد که بیمه بازنشستگان زیر نظر وزارت تعاون است نه وزارت آموزش و پرورش: "ما به صورت داوطلبانه این کار را انجام داده ایم و منتظر توافق با وزارت تعاون برای اجرای آن هستیم."


معلمان بازنشسته مشکل دارند نه شاغل

اما پیش از این علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در آخرین مصاحبه خود در خرداد ماه بصراحت اعلام کرد بیمه طلایی فرهنگیان شاغل هیچ مشکلی ندارد و مشکل فرهنگیان بازنشسته مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، یعنی صندوق بازنشستگی برای این‌که مبلغ بیمه کسر شده را از حقوق بازنشسته‌ها به حساب شرکت بیمه ایران واریز کند، گیر قانونی دارد و نمی‌تواند پولی را که به بیمه آتیه سازان حافظ می‌پردازد به شرکت بیمه دیگری پرداخت کند.

البته قرار بود این مشکل در یک نشست مشترک سه‌جانبه بررسی و حل و فصل شود که این نشست هم برگزار شد، اما نتیجه‌ای از آن به دست نیامد که به نفع بازنشسته‌ها تمام شود.


طلایی ،تکمیلی شد

زمانی که برای جذب بازنشسته‌ها به سمت بیمه تکمیلی، تبلیغات می‌شد اسمش را گذاشته بودند بیمه طلایی، اما حالا که این بیمه به مشکل برخورده است، آموزش و پرورش حرفی از بیمه طلایی نمی‌زند و نام تکمیل بیمه تامین اجتماعی را روی آن می‌گذارد.

آن‌طور که هنوز در صفحه پرتال وزارت آموزش و پرورش ثبت است، هدف از اجرای طرح بیمه طلایی، افزایش رضایتمندی کارمندان، ارتقای شأن فرهنگیان و کاهش سهم کارکنان در پرداخت هزینه‌های درمان بوده، یعنی اهدافی که یا محقق نشده یا دست و پا شکسته تحقق یافته است.

با وجود این، مجریان این طرح از مشکلات ریشه‌ای آن خبر دارند و همواره تاخیر در صدور کارت بیمه، کمبود مراجع و مراکز طرف قرارداد، کمبود نیروی انسانی متخصص در برخی شعبات، ناهماهنگی بین شرکت‌های مجری و بیمه‌گذار و وجود مشکل در تفکیک هزینه‌های دارو و ویزیت را به خاطر جدا بودن بیمه پایه و تکمیلی از چالش‌های خود دانسته‌اند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    22 0
    من بابام بازنشستست الان نزدیک یک ساله بیمه نداریم کارت طلایی رو هم هر جا میبریم قبول نمیکنن این در حالیه مبلغ این بیمه که ماهی نزدیک هفتاد یا هشتاد هزار تومن هست از حقوق بابای بیچاره ی من کسر میشه در حالی که از اون بی نصیبیم . آیا این کار دزدی نیست؟
  • سید امیر IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    13 1
    من شاغل اموزش و پرورش منطقه 2 تهرانم از اردیبهشت که بیمه ما دوباره تمدید شد و قیمت ان 2 برابر هنوز کارت بنده و فرزندم صادر نشده کسی هم پاسخگو نیست. به عبارتی بیش از 2 ماه است که نمی توانم از بیمه استفاده کنم . حالا اقایان میگویند شاغلین مشکل ندارند!!
    • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
      3 0
      من شاغل منطقه 7 هستم و همین مشکل را دارم
  • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
    11 1
    اینم بره تو صف بیمه کارگران ساختمانی که تعلیق شد کمکم بیمه معمولی هم برداشته میشه حالا ببینید بیمه ای که فقط تو ویزیت دکترا دو هزارتومان ارزش دارد نه بیشتر