توافق نخست‌وزیر پاکستان و امیر قطر درباره حفظ تفاهم میان ایران و آمریکا

نخست‌وزیر پاکستان و امیر قطر تلفنی گفت‌وگو و بر سر اهمیت حفظ تفاهم میان ایران و امریکا توافق کردند.

به گزارش خبرآنلاین، محمد شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان روز چهارشنبه تلفنی با تمیم بن حمد امیر قطر گفت‌وگو کرد.

به روایت ایسنا و به گزارش الجزیره، نخست‌وزیر پاکستان از قطر و امیر این کشور بابت حمایت از تلاش‌های صلح که منجر به امضای یادداشت تفاهم تاریخی میان ایران و آمریکا در اسلام آباد شد، تقدیر و تشکر کرد.

محمد شهباز شریف گفت که در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر بر سر اهمیت حفظ این توافق از طریق تداوم گفت‌وگو و تلاش‌های دیپلماتیک توافق کرده‌اند.

نخست‌وزیر پاکستان افزود که در این تماس خرسندی خود از پیشرفت مثبت طی دور نخست مذاکرات فنی در سوئیس را ابراز کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، پاکستان و قطر دو میانجیگر اصلی میان ایران و آمریکا در مذاکرات اخیر هستند.

برگن اشتوک در سوئیس طی هفته جاری میزبان هیئت‌های مذاکره کننده تهران و واشنگتن بود.

این مذاکرات نخستین گفت‌وگوها پس از یادداشت تفاهم میان تهران و واشنگتن در اسلام آباد به شمار می‌رود.

۳۱۰۳۱۰

کد مطلب 2237954

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین