ببینید| چند درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم است؟

معاون اسبق آموزشی وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرآنلاین، افزایش سهم پرداخت مستقیم مردم از هزینه‌های درمان را یکی از مهم‌ترین نشانه‌های ضعف عدالت در نظام سلامت دانست.

به گزارش خبرآنلاین، امیرمحسن ضیایی در کافه‌خبر با اشاره به اینکه «پرداخت از جیب» یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عدالت و دسترسی به خدمات سلامت است، می‌گوید: «در ایران حدود ۳۷ درصد از هزینه‌های سلامت و درمان را مردم از جیب خود می‌پردازند؛ در حالی که میانگین جهانی حدود ۲۰ درصد و در کشورهای توسعه‌یافته ۱۳ تا ۱۴ درصد است.»

او همچنین هشدار می‌دهد افزایش «هزینه‌های کمرشکن سلامت» می‌تواند خانواده‌ها را به سمت فقر سوق دهد؛ شاخصی که به گفته او، در سال‌های اخیر روندی نگران‌کننده داشته است.

۴۷۲۳۲

کد مطلب 2238449

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =