وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دومین اطلاعیه پیرامون دستگیری تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس را صادر کرد.

متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بدنبال اطلاعیه‌ی مورخ بیست و پنجم و مصاحبه‌ی وزیر محترم اطلاعات در بیست و هشتم خرداد ماه گذشته، به استحضار ملت شریف ایران می رساند:

1- کلیات اقدامات این وزارتخانه از زمان صدور اطلاعیه‌ی یاد شده تا کنون بشرح ذیل بوده است:

الف) روند فشرده‌ی جمع آوری‌های اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور با شدت هرچه بیشتر استمرار یافته است.

ب) تخلیه‌ی اطلاعاتی متهمین بازداشت شده و نیز انجام انواع تحقیقات پیرامون اعترافات متهمین و یافته‌های جدید اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور با جدیت ادامه داشته است.

ج) مبتنی بر آخرین یافته‌های اطلاعاتی، تعدادی دیگر از عناصر هسته‌های تروریستی مورد بحث، اعم از عوامل عملیاتی و پشتیبانی، شناسایی و بازداشت شده‌اند.

د) برخی از کشورهایی که خاک، تسهیلات یا اسناد هویت اتباع آنها مورد سوء استفاده‌ی تیم‌های تروریستی وابسته به موساد قرار گرفته بود، اطلاعاتی در اختیار رابطین رسمی این وزارتخانه قرار داده‌اند.

2- خلاصه‌یی از اطلاعات حاصله‌ی قابل انتشار به شرح ذیل می باشد:

الف) سازماندهی عملیات ترور شهدای هسته‌یی کشور در قالب سلول‌های سازمان یافته در چندین لایه‌ی حفاظتی متشکل از عناصر « شناسایی، لجستیک، عملیات» بوده است که با عنایات الهی، کلیه‌ی عوامل دخیل در ترور شهیدان شهریاری، احمدی روشن و قشقایی، مورد شناسایی قرار گرفته و بازداشت شدند.

ب) از عوامل ترور شهید دکتر علی محمدی، قبلا تنها عامل بمب گذاری (معدوم مجید جمالی فشی) بازداشت شده بود. در سلسله عملیات اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج)، کلیه‌ی مزدوران و جنایتکاران دخیل در آن واقعه، اعم از عناصر شناسایی شهید، عوامل تدارکات، نیروهای تأمین پوشش‌های عملیات، عوامل مراقبت مستقر در صحنه‌ی عملیات و عامل اصلی فعال سازی بمب، شناسایی شده و جملگی آنها بازداشت شدند.

ج) تعدادی از عوامل ترور آقای دکتر فریدون عباسی رئیس محترم سازمان انرژی اتمی کشور، از جمله بازداشت شدگان می باشند.

د) اماکن استقرار عناصر سازمان تروریستی موساد در یک اقلیم هم مرز کشور و پادگان‌های آموزشی دشمن صهیونیستی در آن اقلیم شناسایی گردید. همچنین تعدادی از فرماندهان ستادی ترورها اعم از طراحان عملیات، متولیان آموزش تروریست‌های بازداشت شده و مأموران ارتباطات فنی و عناصر نقل و انتقال نفر و تجهیزات متردد در منطقه‌ی غرب کشور( اعم از نیروهای سازمان جاسوسی_ تروریستی موساد، عناصر اطلاعاتی اقلیم مورد بحث و قاچاقچیان منطقه) شناسایی گشته، بعضا تصاویری از آنها در گریم‌های مختلف تهیه شده و برای تعدادی دیگر، چهره نگاری به عمل‌ آمد که فعلا برای آنها تشکیل سابقه شد.

ه) مشخص گردید که متهمین بازداشت شده علاوه بر ترورهای مورد بحث، اقدامات و جنایت‌های ضد مردمی دیگری نیز انجام داده بودند که در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.

و) متهمین مورد نظر اعتراف نموده‌اند که پس از ترور شهید مصطفی احمدی روشن، سازمان تروریستی موساد طی دستورالعملی، انجام چند عملیات خرابکاری و انفجار در اماکن زیارتی و محل‌های عمومی پرازدحام را به آنها ابلاغ و در حال فراهم آوردن مقدمات آن مأموریت‌های شیطانی بودند که با عنایات الهی، پیشگیری بعمل آمد.

ز) تعدادی از تروریست‌های بازداشت شده، محصول قریب به یک دهه تلاش و سرمایه گذاری و آموزش توسط سازمان‌های جاسوسی و تروریستی وابسته به استکبار بوده و پیش از عملیات تروریستی پیشگفته، مشغول به جاسوسی به نفع آن سازمان‌ها بوده‌اند.

ح) برخلاف تلاش فراوان رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن برای ارائه‌ی تصویر سرویسی مقتدر از سازمان تروریستی موساد، واقعیت‌های صحنه، اعترافات متهمین و سایر یافته‌های دقیق اطلاعاتی گویای جبن و زبونی مفرط آن سازمان می باشد. اطلاعات و مستندات موجود گویای اتکای تمام عیار آن ساختار تروریستی به اطلاعات، ارتباطات، پایگاه‌ها و سایر امکانات حمایتی چند سرویس پر ادعای غربی و در رأس آنها CIA و MI6 و تعدادی از مزدوران منطقه‌ای آنها می باشد. قطعا همکاران رژیم صهیونیستی در هرگونه عملیات تروریستی علیه اتباع و منافع کشورمان به منزله‌ی شریک جرم تلقی شده و این موضوع فراموش نخواهد شد.

3- وزارت اطلاعات خود را موظف به اطلاع رسانی مقتضی در مورد این پرونده به ملت شریف ایران می داند و در هر مرحله از پیگیری‌ها، به محض رفع ملاحظات امنیتی، بلافاصله اقدام به ارائه‌ی یافته‌های جدید خواهد شد. در همین راستا انشاء الله ظرف روزهای آینده، تعدادی از بازداشت شدگانی که تخلیه‌ی اطلاعاتی شده‌اند را معرفی خواهد نمود.

4- سربازان گمنام امام زمان (عج)، مصداق آیه‌ی شریفه‌ی « ما رمیتَ اذ رمیت و لکنّ اللهَ رمی» و جاری بودن الطاف و عنایات حضرت باریتعالی (جلّ و علا) را با همه وجود خویش و در جای جای این مأموریت خطیر و در کلیه‌ی موفقیت‌های حاصله، مشاهده کرده اند و ادامه‌ی این راه و به سرانجام رسیدنش را جز با دعای مؤمنین، امکان پذیر نمی دانند.

ماه مبارک شعبان المعظم و طنین سحرگاهی مناجات شعبانیه، مغتنم‌ترین فرصت‌هاست تا ملت شریف ایران، موفقیت سربازان خاموش و فرزندان مجاهد خود را در رویارویی سترگشان با شیاطین وابسته به جبهه کفر و ظلم و نفاق و استکبار از درگاه احدیت، مسئلت نمایند.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =