کیهان نوشت:

رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای دومین بار به تعویق افتاد. هاآرتص هراس از افزایش تنش با ایران را علت لغو مجدد رزمایش موسم به چالش سخت عنوان کرده است.
ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد آمریکا و اسرائیل رزمایش چالش سخت را ماه اکتبر آینده (مهر و آبان) برگزار می کنند.
این رزمایش ابتدا قرار بود اواخر دی ماه سال گذشته برگزار شود اما اعلام شد به مدت 6 ماه (خرداد و تیر امسال) به تعویق افتاده است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص درباره علت لغو این رزمایش نوشت: «مقامات نظامی اسرائیل اعلام کردند واشنگتن می خواهد از افزایش تنش ها در منطقه جلوگیری کند و به همین خاطر رزمایش نظامی مشترک خود با اسرائیل را به خاطر نگرانی از افزایش تنش ها با ایران به تأخیر انداخته است.»
خاطرنشان می شود در نوبت قبلی لغو رزمایش «چالش سخت» رسانه های رژیم صهیونیستی در گزارش های جداگانه ای علت لغو برگزاری رزمایش مشترک نظامی آمریکا و اسرائیل را جلوگیری از افزایش تنش ها در منطقه و هراس از تحرکات ایران بویژه تهدید تهران به بستن تنگه هرمز توصیف کرده بودند.
همان زمان و همزمان با سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داده بود: رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل با عنوان «چالش سخت 12» به دلیل فضای «تنش آلود» منطقه به تعویق افتاده است.
دبکا فایل، وابسته به سازمان جاسوسی موساد نیز اعلام کرده بود: با لغو بزرگ ترین مانور جنگی آمریکا و اسرائیل توسط کاخ سفید اختلافات بین واشنگتن و تل آویو بر سر ایران افزایش یافت.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =