دولت دهم در آخرین سال‌‌ خود برخی استانداران را تغییر می دهد.

در هفته‌ای که گذشت استانداران خراسان شمالی و قم تغییر کردند و جای خود را به چهره‌‌های جدید دادند. هیات دولت، محمود احمدی بیغش نماینده سابق شازند و از حامیان خود را به عنوان استاندار خراسان شمالی منصوب کرد و کرم‌رضا پیریایی استاندار سابق همدان و از نیروهای نزدیک محمدرضا رحیمی را به عنوان استاندار قم برگزید.
این تغییر در استان قم با واکنش‌های تندی مواجه شد. این اعتراض به نماز جمعه این شهر هم کشیده شد و حجت الاسلام سید محمدسعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان حضرت معصومه(س)گفت که که «از طرف مردم شریف قم و علما خواستار تداوم مأموریت استاندار در قم هستیم.» امام جمعه موقت قم در خطبه های نماز جمعه این شهر از تغییر استاندار روحانی این استان به عنوان اقدامی «ناگهانی» یاد کرد  و افزود: مردم قم از طریق رسانه‌ها اطلاع پیدا کردند که دولت درپی تغییر استاندار است که این امر موجب«ناراحتی» مردم شده است. (ایـــنـــجـــا)
از سوی دیگر نمایندگان استان قم نیز با این تغییر مخالف بودند. پس از آنکه حجت الاسلام آشتیانی عراقی نماینده قم در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم  از تغییر استاندار قم از سوی هیات دولت انتقاد کرد و انتصاب استاندار جدید را در شان مردم قم و جایگاه این استان ندانست. احمد امیرآبادی فراهانی یکی دیگر از نمایندگان قم نیز به خبرآنلاین گفت: این تغییرات نابهنگام و غافلگیرانه تنها به زیان کشور است و نفعی در آن وجود ندارد.(ایــــنـــــجـــــا)
تغییر به خاطر کم‌کاری نبوده‌است
با این وجود امروز مراسم تودیع و معارفه استاندار قم برگزار شد و مصطفی محمدنجار در این مراسم اعلام کرد که وقتی حجت‌الاسلام موسی پور برای تصدی استانداری به قم آمدند نتیجه کار را نمی‌دانستیم ولی توانمندی‌های مدیریتی ایشان عملکردی خوب و موفق از ایشان به جای گذاشت. وزیر کشور ادامه داد: دولت روزی تصمیم گرفت حجت‌الاسلام موسی پور در قم به عنوان استاندار سر کار بیاید و امروز همان دولت تصمیم گرفت از ایشان در جای دیگری استفاده کند. وی با بیان اینکه از حضور حجت‌الاسلام موسی پور به عنوان مشاور وزارت کشور استفاده خواهد شد، افزود: در آینده نزدیک نیز سمتی جدید به ایشان داده خواهد شد و این تغییر به خاطر کم کاری نبوده است.
نجار همچنین با بیان اینکه همه ما مدیون مردم قم هستیم و باید در راستای خدمت رسانی به شهر کریمه اهل بیت تلاش بیشتری کنیم، تغییرات مدیریتی در کشور را امری طبیعی برشمرد.
از همه کسانی که قدم یا قلمی برداشتند تا استاندار تغییر کند تشکر می کنم!
اما از سوی دیگر موسی‌پور استاندار سابق قم نیز در این مراسم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد گفت: امروز در شرایطی از استان قم می‌روم که شرمنده مراجع تقلید، علما و مردم شریف قم نیستم گر چه در این مدت، کوتاهی‌هایی وجود داشته اما تمام تلاش خود را برای خدمت به این شهر بکار بستم. موسی‌پور با اظهار خرسندی از پایان دوره مسئولیتش در استانداری قم اظهار داشت: خوشحالی بنده از این بابت است که باری سنگینی از روی دوشم برداشته شده و این خوشحالی به دلیل شانه خالی کردن از مسئولیت نیست.
وی با بیان اینکه در این فرصت قصد ارائه عملکرد ندارم افزود: عملکردهای بنده در استان قم گفتنی و از جنس سخن نیست بلکه از جنس عمل است که در معرض دید همگان قرار داد.حجت الاسلام موسی‌پور گفت: اقداماتی که تا کنون در استان قم صورت گرفته تنها ذره‌ای از آنچه که مردم قم لیاقت دارند است چرا که در گذشته به این شهر جفا شده و امروز هم هرچقدر در راستای جبران عقب ماندگی تلاش کنیم باز کم است.
استاندار سابق قم ابراز داشت: نمایندگان مردم قم در مجلس به خصوص شخص دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیگیری مسائل استان قم نقش سازنده‌ای داشتند که از همه آنها تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه تغییرات طبیعی است و مسئولیت‌ها برای همیشه باقی نمی‌ماند افزود: اگر قرار بود مسئولیت‌ها دائم باشد ما هم نمی‌توانستیم وارد این عرصه شویم. حجت الاسلام موسی‌پور اضافه کرد: در 33 ماه قبل در همین مکان دکتر ناظمی اردکانی تودیع شد و بنده این مسئولیت را قبول کردم و امروز هم بنده تودیع می‌شوم و آقای پیریایی معارفه می‌شود و من هم از صمیم قلب از این تصمیم رضایت دارم و این امر به معنی خالی کردن شانه از زیر بار مسئولیت نیست. وی افزود: به همین دلیل از کسانی که در این راستا کمک و به هر نحوی قدم و یا قلمی برداشتند، تا رئیس جمهور این تصمیم را اتخاذ کند تشکر می‌کنم.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    بعد از چند سال یک استاندار مردمی رو داشتیم میدیدیم که... حیف شد
  • سینا از شیراز IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    0 3
    اگه حداقل طرح شش خطه کردن راه قم ـ گرمسار را انجام داده بود برکنار نمی شد.