پایان صدور روادید برای عمره گزاران ایرانی به عربستان در سال 91 در حالی تایید شده است که اکنون روزانه بیش از 6 هزار نفر از ایران به عربستان می روند. اما چه زمانی این اعزام ها به پایان می رسد؟

به گزارش خبرآنلاین، سازمان حج و زیارت اعلام کرده است از بهمن 90 تاکنون، 664 هزار و 563 نفر از زائران ایرانی در قالب چهار هزار و 863 هزار کاروان به سرزمین وحی اعزام شده اند.

روز گذشته نیز شش هزار و 342 نفر از زائران ایرانی وارد مدینه منوره و شش هزارو 99 نفر نیز برای انجام مناسک عمره مفرده در قالب 44 کاروان وارد مکه مکرمه شدند. همچنین تاکنون 594 هزار و 977 نفر از زائران ایرانی توانسته اند عمره مفرده را در سال جاری به جا آوردند و به جمهوری اسلامی ایران بازگردند. ضمن اینکه 30 هزار و 934 زائر ایرانی در مدینه منوره و 33هزار و 264 زائر ایرانی در مکه مکرمه در 124 هتل اسکان داده شده اند.

ستاد عملیات عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرده است طبق برنامه ریزی انجام شده تاکنون 153 روز از اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده سپری شده و 39 روز تا پایان عمره باقی مانده است.

اما عربستان از پایان صدور ویزا برای عمره گزاران ایرانی خبر داده است و از هفته گذشته تاکنون هیچ روادید جدیدی صادر نکرده. هرچند سازمان حج و زیارت اعلام کرده است درحال رایزنی برای افزایش سهمیه ایران برای عمره مفرده است، اما اگر مشکل صدور ویزا حل نشود، آخرین گروه از زائران ایرانی هفدهم تیرماه عازم مدینه منوره می شوند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترنم IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    7 1
    lهمشون مخصوصا تیر و مرداد ماهی هایی که به مکه اعزام می شوند پارتی بازی هستند چون اولویتهای اعلام شده تا نیمه اردیبهشت بود و بقیه رو گفتند اعلام می کنند هنوز اعلام نکردند نمی دونم فتوا نداریم این بی نوبتی رفتن به حج حرام نیست؟ این همه منتظرند یکبار بروند اونوقت یک عده معدودی هر سال دارن حج می روند؟ یعنی مورد قبول خدا هست؟ همون بهترکه دیگه عربستان ویزا نده.
    • بدون نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      3 0
      ا آفرین حرف دل یک عده ای که پارتی ندارن زدی امیدوارم مسولان فکری کنند