روزنامه خراسان نوشت:

جوانی که 11 سال قبل پدر دختر مورد علاقه اش را از پا درآورده بود بعد از سال ها زندگی مخفیانه سرانجام سردی دستبند پلیس را بر دستانش احساس کرد.
اولین برگ از این پرونده که گواهی فوت مردی 55 ساله به نام حسین بود روز 16 تیر سال 80 تکمیل شد. پیکر نیمه جان این مرد در حالی که در یکی از خیابان های مرکزی شهر افتاده بود توسط چند رهگذر به بیمارستان منتقل شد. آثار متعدد کبودی روی بدن حسین به خوبی مشهود بود و شواهد از ضرب و جرح او به وسیله جسمی سخت خبر می داد. با این حال در شرایطی که علایم حیاتی ضعیفی در او مشاهده می شد پزشکان تلاش های خود را برای نجات وی آغاز کردند اما ساعتی بعد حسین به دلیل شدت ضرباتی که به سرش وارد شده بود روی تخت بیمارستان جان باخت. در پی مرگ این مرد با شکایت خانواده وی تحقیقات برای رازگشایی از علت مرگ وی آغاز شد.
تحقیق از افرادی که او را به بیمارستان منتقل کرده بودند حاکی از آن بود دقایقی قبل جوانی قوی هیکل با وی درگیر شده و بعد از زدن چند ضربه چوب بر سرش از آن جا فرار کرده است. این افراد نتوانسته بودند شماره پلاک موتورسیکلت فرد ضارب را به خاطر بسپارند اما این جوان هنگام فرار یک لنگه کفشش را جا گذاشته بود و این تنها سرنخ از عامل این جنایت بود. از سوی دیگر خانواده حسین نیز اطلاعات تازه ای در اختیار پلیس گذاشتند که مسیر تحقیقات را روشن کرد. دختر حسین در این باره گفت: مدت ها قبل پسری به نام مرتضی نسبت به من ابراز علاقه کرد و به خواستگاری ام آمد اما چون او جوان خوش نامی نبود، پدرم به او جواب رد داد. با این حال مرتضی بر خواسته اش پافشاری می کرد و چند مرتبه دیگر به خانه مان آمد اما باز هم با مخالفت پدرم روبه رو شد. رفت وآمدهای مرتضی مدتی ادامه داشت تا این که به تدریج تبدیل به مزاحمت شد. او می گفت هر طور شده با من ازدواج می کند و هیچ چیز نمی تواند مانعش شود. او حتی چند مرتبه نیز با پدرم درگیر شد اما از مدتی قبل دیگر خبری از او نشد.
اطلاعاتی که این دختر به پلیس اعلام کرد باعث ثبت نام مرتضی به عنوان اولین مظنون پرونده شد. زمانی که ماموران برای بررسی رابطه مرتضی با مرگ حسین به خانه پدری او رفتند معلوم شد او از چند روز قبل به محل نامعلومی رفته است و هیچ کس نیز از وی اطلاعی ندارد. این موضوع ظن پلیس را نسبت به مرتضی تقویت کرد و باعث ادامه یافتن تجسس ها شد. در این میان مطابقت لنگه کفش به جامانده از ضارب با لنگه کفشی که در خانه پدری مرتضی کشف شده بود سبب شد جای تردیدی در قاتل بودن وی باقی نماند. با این حال مرتضی هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود. به این ترتیب بعد از مدتی پرونده با بی نتیجه ماندن تحقیقات به بایگانی سپرده شد. 11 سال بعد از مرگ حسین، افسران آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد مرتضی به شمال کشور گریخته است و در یکی از شهرها به طور مخفیانه زندگی می کند. به این ترتیب گروهی از ماموران با اخذ نیابت قضایی راهی این شهر شدند و مرتضی را که با دیدن پلیس قصد فرار داشت دستگیر کردند.
او در جریان بازجویی های مقدماتی اتهام قتلی را که 11 سال قبل مرتکب شده بود پذیرفت و گفت تصمیمی برای کشتن پدر دختر مورد علاقه اش نداشته اما در یک لحظه عصبانیت از او قاتل ساخته است. براساس این گزارش هم اکنون این مرد در بازداشت به سر می برد و پرونده اتهامی وی در مجتمع قضایی بعثت در دست بررسی است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    51 4
    بعد از 11 سال.........خسسسسسسسسسسته نباشید
  • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    16 11
    قاتل را اعدام کنید .
  • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    41 10
    این یکی رو هم ببرید در ملا عام اعدامش کنید ببینیم بالاخره کی قراره این اعدامها در ملا عام جواب بده و جلوی این همه قتل و خشونت گرفته بشه!!
    • مجید IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      7 17
      نکنه انتظار داری بخاطر قتل یک بیگناه جایزه هم بگیره؟
    • بدون نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      2 1
      آقایون ریشه یاب چرا این قدر دروغ میگید کجا گفته شده اعدام در ملا عام از هر100 تا اعدام،یکی اش در ملا عامه مردم ببینیدبه حرف این ها مبنی بر عدم اجرای اعدام نمیشه اطمینان کرد،اونجا هم دارند دروغ می گویند
  • مریم IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    7 2
    که عشق اول نموداسان ولی اوردمشکلها
    • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      3 2
      عشقققققققققققققققققققققققققققققققققققق؟
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    7 0
    عشق کیلویی چنده؟