فارس نوشت:

مدیر موسسه اجرایی توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان گفت: همزمان با نیمه شعبان جاری موقوفه چشمه آب گرم اصفهان در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمد مهدی فروغیدر اصفهان موقوفات موجود در استان باید برای پذیرایی از گردشگران ساماندهی شوند، اظهار کرد: عملیات اجرایی چشمه آب گرم اصفهان برای پذیرایی از گردشگران خارجی و داخلی از حدود یکسال گذشته آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه چشمه آب گرم اصفهان در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع قرار دارد، اضافه کرد: برای تبدیل این موقوفه به مکانی گردشگری و تفریحی یک میلیارد تومان هزینه شده است و ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه و موقوفات اصفهان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

مدیر موسسه اجرایی توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان تصریح کرد: همزمان با نیمه شعبان جاری موقوفه چشمه آب گرم اصفهان در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همچنین این پروژه با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: موقوفات موجود در سطح استان باید با همکاری بخش خصوصی به اماکن تفریحی و گردشگری تبدیل شوند و چشمه آب گرم اصفهان از هفت چشمه آب معدنی با خواص متنوع و مختلف درمانی آماده پذیرایی از گردشگران خارجی و داخلی است.

فروغی با اشاره به اینکه این چشمه در کوه‌های شمال شرقی اصفهان و در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد، تاکید کرد: استراتژی و سیاست‌های جدید اوقاف و امور خیریه استان این بوده که بخش خصوصی در احیای موقوفات شرکت کند.

وی افزود: تبدیل بقاع متبرکه و موقوفات موجود در سطح استان به قطب فرهنگی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود و با راه‌اندازی این چشمه موج جهانی در این منطقه ایجاد می‌شود.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =