۰ نفر
۱۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

کارمندان اپل از حقوقی که از بزرگ‌ترین شرکت فناوری دنیا دریافت می‌کنند رضایت ندارند و به دنبال افزایش سهم خود از درآمدهای اپل هستند.

با وجود درآمد میلیاردی اپل، کارکنان فروشگاه‌های این شرکت در آمریکا حدود 25 هزار دلار در سال درآمد دارند. در حالی که هر کدام از کارکنان فروشگاه‌های اپل سالانه به طور میانگین 500 هزار دلار آی‌فون و آی‌پد و محصولات دیگر این شرکت را می‌فروشند. این در حالی است که جردن گولسون (Jordan Golson)، یکی از فروشندگان اپل طی سه ماه موفق شد معادل 750 هزار دلار محصولات اپل را به فروش رساند، اما از اینکه هیچ پاداشی دریافت نکرده، ناراضی است.
گولسون در این باره می‌گوید: «من ساعتی 11.25 دلار درآمد دارم. از یک طرف از حقوق خودم خیلی راضی بودم؛ به هر حال من دوستدار محصولات اپل هستم و از اینکه چرخ فروشگاه‌های اپل بچرخد خوشحال می‌شوم. اما از طرف دیگر وقتی با خودم خلوت می‌کنم، درآمد میلیاردی اپل به ذهنم می‌آید و بعد یاد حقوق خودم می‌افتم و به این نتیجه می‌رسم که یک جای کار اشکال دارد».
درآمد چند هزار دلاری فروشندگان محصولات اپل در حالی صورت می‌پذیرد که تیم کوک، مدیر عامل این شرکت از سهم 75 میلیون دلاری خود از سهام اپل صرف نظر کرد، با این حال ارزش این مدیر برجسته سیلیکون ولی حدود 400 میلیون دلار تخمین زده شده است.
اپل آنقدر درآمد دارد که دارایی این شرکت در سال میلادی گذشته از اندوخته مالی دولت فدرال آمریکا فراتر رفت. تولید کننده گوشی موبایل آی‌فون و تبلت آی‌پد همچنین از پرداخت مالیات‌های سنگین در امان است. 70 درصد از عملیات تجاری این شرکت خارج از مرزهای ایالات متحده انجام می‌شود، از این رو اپل از پرداخت مالیات سالانه 2.4 میلیارد دلاری مبری است.
اپل قصد دارد تا پایان سال 2011 یک مرکز داده در ایالت نوادای آمریکا راه‌اندازی کند. نوادا یکی از ایالت‌هایی است در آن به فعالیت‌های تجاری، مالیات تعلق نمی‌گیرد. این صرفه‌جویی‌های وسیع نشان می‌دهد اپل راه و چاه مقابله با قوانین مالیاتی پیچیده را به خوبی بلد است، اما در تقسیم درآمدهای هنگفت خود با کارکنانش علاقه‌ای به دست و دلبازی ندارد.
mobiledia/ نسترن صائبی

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    15 1
    همچین تیتر زدید از حقوق خودشون ناراضیند که فکر کردم مثل اکثر کارخانه های ایران به کارگراشون حقوق نمیدن!!! نگران اونا نباشین!انقدر سندیکاهای کارگری اونجا قوی هست که از حقوقشون دفاع کنن،به فکر مشکلات قشر کارگری و کارمندی خودمون باشید.......
  • ايراني US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    8 0
    يه جايه كار اشكال داره درآمد سالانه حدوداً 50 ميليون تومان ! ماهانه تقريباً 4 ميليون تومان !
  • arman A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    این درامد ماهانه است دوست عزیز