۰ نفر
۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰

ایسنا نوشت:

خبرگزاری رسمی مصر (منا) گزارش داد، رییس‌جمهوری این کشور روز چهارشنبه به دعوت پادشاه عربستان به ریاض سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد قطان، سفیر ریاض در قاهره گفت که ملک عبدالله، پادشاه عربستان از محمد مرسی، رییس‌جمهوری منتخب مصر دعوت کرده تا در راستای تحکیم روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به ریاض سفر کند.

این دیپلمات سعودی پس از ملاقات با رییس‌جمهوری مصر خاطرنشان کرد که مرسی روز چهارشنبه به عربستان خواهد رفت.

سفر مرسی به عربستان نخستین سفر خارجی وی از زمان انتخاب به عنوان رییس‌جمهوری مصر به شمار می‌آید.

عربستان و مصر در دوران حکومت حسنی‌ مبارک، رییس‌جمهوری سابق مصر روابط نزدیکی داشتند.

سفیر ریاض در قاهره در ادامه خاطرنشان کرد: روابط مصر و عربستان تنها به ابعاد اقتصادی محدود نیست.

وی افزود: ملک عبدالله و مرسی در ملاقاتشان به بحث و گفت‌وگو درباره وضعیت منطقه‌ و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری عربستان در مصر خواهند پرداخت.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام JO ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    39 3
    میگفتن که انقلاب مصر دقیقا از ایران الگو گرفته!! پس چی شد طرف سر از عربستان در آورد؟!!
    • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      5 10
      ما از پیروزی مردم مصر خوشحالیم معلومه که عربستان برای اونها مهمه چون خیلی از هزینه هاشون را تامین میکنه. برای مشخص شدن خط فکری باید صبر کرد .
  • تاریخ IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    33 2
    در این هیچ شکی نبود که روابط مصر با عربستان همیشه عالی بوده و خواهد بود و مطمینا اگر مصر به قدرت حتی دهه 70 و 60 میلادی اش برگردد بدون شک ایران رو حساب نخواهد کرد و خودش رو سرور و رییس جهان اسلام خواهد دانست البته در کنار عربستان...مصر و عربستان از نظر دین و مذهب و فرهنگ و جامعه و زبان و هزاران نقطه مشترک دیگر حتی هم نژادی با هم اشتراک دارند و اصلا این قضیه و فرضیه که مصر دوستی با جهان عرب و عربستان و اردن و تونس و لیبی و ..را کنار بگذارد و طرفدار ایدیولوژی حاکم بر ایران شود یک جوک است که شاید خوش خیال هایی که روسیه رو دوست خود میپندارند و بعد از هر تصویب قطعنامه که روسیه رای مثبت میه هاج و واج به خودشون مینگرند این را اعتقاد دارند..
    • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      2 3
      تفاوتهایی قابل توجهی به لحاظ مذهبی و اعتقادی بین مصر وعربستان وجود داره که میتونه در دور شدن این دو کشور از یکدیگر مؤثر باشه. از جمله اینکه علمای مذهبی الأزهر مصر با علمای مذهبی عربستان اختلاف دارند وبلکه آنها را در خیلی موارد اصلاً قبول ندارند. هرچند سلفیها طی ماههای اخیر در مصر با حمایت عربستان تقویت شده اند اما مشکل عمده ای که دارند در جامعه مصر بطور دلخواه نتوانسته اند جا باز کنند. از نظر نژادی هم تفاوتهایی با هم دارند. از نظر قدمت تاریخی وعلمی قطعاً مصر سرآمد است. وموارد متعدد دیگر.لذا برای مردم مصر بسیار سنگین است که عربستان را همطراز خود بدانند. هرچند که عربستان از نظر مالی سرآمد باشد!
  • متولد ماه مهر IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    30 2
    قابل توجه اونهائی که برای به قدرت رسیدن ایشون سینه چاک دادن و گلو پاره کردند که آره... اما ایشون به جای شرفیاب شدن به ایران، عربستان رو که مقابل ایران هست به عنوان اولین مقصد خارجی انتخاب کردند! واقعا به ما چی میرسه؟
  • مهدی از ایران زمین IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    5 1
    با درود چه پادشاه عربستان دعوت می کند و چه زود رئیس جمهور مردمی مصر می پذیرد به این می گند سیاست و حفظ مناع غرب در خاورمیانه به رهبری عربستان سعودی!!! پس معلومه پادشاه عربستان زنده است!!! اگر مرسی اول تائیدیه غرب را نگرفته بود نمی توانست وارد انتخابات مصر شود!!! رفتار غربیها در خاورمیانه یعنی سیاست ما چیزی است که منافع ما را تامین کند!!!!!! قابل توجه خیلی ها در ایران لطفا نمایش دهید پاینده باد ایران