۰ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷

مهر نوشت:

وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: افزایش قیمت گوشت مرغ به تولید ربطی ندارد بلکه افزایش قیمت نهاده‌ها و مسایل مربوط به نقل و انتقال آن موجب افزایش قیمت گوشت مرغ شده است که با تمهیدات صورت گرفته از این فضا عبور خواهیم کرد.

صادق خلیلیان در نشست کانون جهادگران جهاد سازندگی ضمن بیان اینکه روحیه جهادی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی ضروری است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگی شکل گرفته که از متن قرآن کریم و رهنمودهای امام راحل استخراج شده است و یکی از نهادهای مهم این انقلاب، جهاد سازندگی بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی به نقش جهاد سازندگی در توسعه روستایی و مهندسی جبهه و جنگ اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی به پیروزی جنگ و پایداری نظام کمک کرده و با ادغام وزارتخانه های جهاد سازندگی و کشاورزی، نقش خود را در بخش کشاورزی ایفا می کند.
وی توسعه مکانیزاسیون را از برنامه های مهم وزارت جهادکشاورزی دانست و افزود: کاشت و داشت و برداشت برنج، مکانیزه شده بطوریکه سال گذشته در مازندران برداشت برنج با کمباین انجام شد و امسال نیز کاشت و برداشت برنج بطور مکانیزه انجام خواهد گرفت.
خلیلیان در مورد بازسازی واحدهای مرغداری و دامداری نیز بیان داشت: امسال با استفاده از منابع هدفمندی یارانه ها 28 درصد واحدهای مرغداری موجود اصلاح ساختار شدند.
کاهش 30 درصدی مصرف گازوئیل در واحدهای مرغداری
وی اضافه کرد: اصلاح ساختار مرغداری ها و استفاده از فن آوری نوین موجب شده که 30 درصد مصرف گازوئیل در این واحدها کاهش یابد. وزیرجهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 92 کل واحدهای مرغداری در کشور بازسازی شوند.
وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ در چندماه اخیر گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ به تولید ربطی ندارد بلکه افزایش قیمت نهاده ها و مسائل مربوط به نقل و انتقال آن موجب افزایش قیمت گوشت مرغ شده است که با تمهیدات صورت گرفته از این فضا عبور خواهیم کرد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • m n IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    22 1
    آقای وزیر آیا کاهش مصرف گازوئیل دلیل برای کاهش تولید نمی باشد مرغ را که نمی شود در مرغداری انبار کرد از شما که اقتصاد کشاورزی خوانده اید بعید است بگوید مشکل تولید نیست عرضه و تقاضا قیمت را معلوم میکند
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    16 1
    جناب وزیر کشاورزی به جای این حرف ها چندتا مرغداری را بیارید به بورس . ممکنه؟!
  • بدون نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    3 0
    آقایون دیدند مردم بدبخت هفته ای یکبار مرغ می خورند گفتند کاری کنیم که دیگه نخورند و در بدبختی و فلاکت دست و پا بزنند!
  • ونداد US ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    3 0
    قابل توجه دوستان متاسفانه سیستم توزیع در مرغداریهای کشور بطور وحشتناکی مافیائی هست باور کنین از این همه گرانی و افزایش قیمت پشیزی عاید مرغداران نخواهد شد و این قشر زحمتکش همچنان مقروض باقی میمانند بلکه این مافیای توزیع هست که هم از مصرف کننده یبلعد و هم از تولید کننده و صد البته اقای وزیر خودشان بخوبی اگاهند
  • سیدمهدی موسوی IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    4 0
    جناب وزیر لطف فرمودن کلا" مبانی اقتصاد خرد و کلان را شخم زدند رفت پی کارش!!! عزیز من پروسه 60 روزه تولید مرغ و تخم مرغ کاملا" مشخص و با اصول ساده حسابداری صنعتی در بدترین شرایط قیمت تمام شده محصول آماده فروش در سنتی ترین شیوه یا تولید صنعتی در دامنه 3450 تومان الی 3700 تومان به ازا هر کیلو مرغ می باشد. خوب است جناب وزیر این را بداند بعد از صنعت پتروشیمی و نفت بزرگترین صنعت این کشور مرغداری بوده حال چرا حضرتعای و همکاران محترمتان در آستانه ماه مبارک رمضان که به تجربه ثابت شده تقاضای مصرف کننده به طور طبیعی افزایش می بابد این بازار را به حال خود رها نموده و بدتر از آن 50 هزار تن کنجاله سویای وارداتی در ماههای اخیر را در بازار آزاد گم کرده اید این گونه دم از تسلط بر امور تولید و بازار می زنید.
  • پناهي IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    1 0
    برادر فكري براي گندم كاران بكن بخدا نابود ميشوند
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    2 0
    اقای وزیر شما لطفاً چارت یا نمودار مراحل تولید یک کیلو گوشت مرغ را روی کاغذ بکشید تا ما بهتر متوجه شویم این نهاده ها و حمل و نقل کجای تولید جای دارد ! داخل یا خارج چارت تولید یک کیلو گوشت مرغ؟؟ مگر میشود وقتی میخواهی گندم بکاری زمین را شخم و مهیا نکنی!؟؟
  • حسین IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    4 0
    مرغ دیگه گرون شده اقای وزیر قیمتش هم دیگه پایین نمیاد کاریش هم نمیشه کرد
  • جواد IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    10 0
    داداش اون 30 درصد کاهش مصرف گازوئیل مربوطه به بهینه سازی خط پرورش مرغ نبوده بلکه مربوط به ورشکستگی مرغداریهاست---صرفا جهت اطلاع جناب وزیر
  • نادر IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    12 0
    اگه در هرکشوری در دنیا قیمت مرغ 3 برابر میشدئ مطمئنن 3 وزیر عوض کرده بودند بجز کشور ما
  • قادر IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    7 0
    ما توضیح نیاز نداریم .ما مرغ نیاز داریم