جان بولتون از چهره‌های راست افراطی در آمریکا مدعی شده است که برخورد با برنامه هسته ای ایران تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر در تعلیق خواهد بود.

به گزارش عصرایران بولتون در مصاحبه با شبکه خبری محافظه کار فاکس نیوز با حمایت ازایده افزایش نیروهای نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت که گمان نمی برد دولت اوباما برنامه ای برای برخورد نظامی با ایران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد.بولتون گفت : به نظر می رسد ایران هم در حال حاضر برنامه ای برای تشدید تنش با آمریکا ندارد و منتظر است تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ببیند.
این چهره محافظه کار آمریکایی افزود :"به نظر من عاقلانه این است که ما برای مقابله با تهدید بستن تنگه هرمز از سوی ایران برنامه نظامی داشته باشیم و من فکر می کنم آنچه که هم اکنون نیز در جریان است (افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس) در همین راستا است."
 
وی افزود که ایران در حال حاضر ترجیح داده است تا توپ را به زمان پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرتاب کند و یکی از مهم ترین دلایل شکست مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 نیز در همین عامل است.بولتون همچنین درباره اوضاع سوریه گفت که او نشانه ای از اینکه حکومت روسیه راضی به برکنار کردن بشار اسد شده است ؛ نمی بیند.
 
وی افزود : حتی اگر روس ها به برکناری بشار اسد رضا دهند ، تا زمانی که از تامین منافع خود در حکومت جدید سوریه مطمئن نشوند ، به این مساله تن نخواهند داد.
 
وزیر خارجه انگلیس: مسئله هسته ای ایران به جنگ سرد جدیدی منجر می شود
وزیر خارجه انگلیس نیز اخیرا مدعی شده است  تلاش ایران برای کسب سلاح هسته ای، منجر به جنگ سرد جدیدی خواهد شد.
 
به گزارش عصر ایران، ولیام هیگ در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف با مطرح کردن ادعاهای جدیدی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ، گفت: تلاش ایران برای به دست آوردن سلاح هسته ای باعث ایجاد جنگ سرد جدیدی در خاورمیانه می شود که می تواند تهدیدی بزرگتر از نزاع هسته ای میان شوروی سابق و غرب باشد. بحران (مسئله هسته ای ایران) روبه افزایش است زیرا ایرانی ها به صورت شفاف در حال پیشروی در برنامه ساخت سلاح هسته ای هستند.
 
ایران بارها ضمن تکذیب اتهامات کشورهای غربی، بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش و کاربردهای غیرنظامی آن تاکید کرده است. همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در هیچ یک گزارش های خود نتوانسته ای دلیلی درباره ادعای نظامی بودن برنامه هسته ای ایران ارائه کند.
 
وزیر خارجه انگلیس افزود: در صورت دست یابی ایران به سلاح هسته ای، دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه نیز به ساخت بمب هسته ای روی خواهند آورد. این تلاش ها باعث می شود خطرناک ترین روند گسترش سلاح های هسته ای از زمان اختراع این بمب تاکنون، در خاورمیانه دیده شود. این روند منجر بی ثباتی و بروز جنگ سرد جدیدی می شود که نتایج فاجعه باری در امور جهانی در برخواهد داشت.
 
رئیس سازمان جاسوسی خارجی این کشور (ام آی 6) هم گفته است عناصر این سازمان چهار سال پیش توانستند تلاش های ایران برای ساخت بمب اتمی را متوقف کنند.
 
"جان سوارز" اضافه کرد: عملیات های مخفی عناصر ام آی 6 ، ایرانی ها را از ساخت بمب اتمی در سال 2008 منع کرد اما به احتمال بسیار، این اتفاق در سال 2014 روی خواهد داد. همین موضوع باعث می شود تا گزینه اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران از سوی آمریکا و اسرائیل تقویت شود.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    1 3
    خاك بر سر شما آمريكايي ها و اسراييلي هاي دائم الخمر . هيچ غلطي نميتوتنيد بكنيد. شما چندين سال است با طالبان جنگيديد و هيچ غلطي نكرديد. حالا كه شكست خوردهايد تازه با نيرنگ وسياست ميخواهيد حفظ آبرو كنيد. اوباما كثيف ترين و درمانده ترين رييس جمهور امريكا است .
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    0 2
    جناب اوباما اينهمه جنايت و آدم كشي در تاريخ آمريكا ثبت شده است . خجالت نميكشيد خود را پيرو مسيح ميدانيد. مطمئن باشيد در ايران شكست مفتضحانه اي را متحمل خواهيد شد. هيچ راه گريزي هم وجود ندارد. بايد تاوان جنايت ها و آدم كشي هايتنان را پس دهيد. اين دست خداست.