رهبر معظم انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اراکی را به سمت دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تسخیری را به عنوان مشاور عالی رهبری در امور جهان اسلام منصوب کردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكمی جناب حجت‌الاسلام والمسلمين آقای محسن اراكی را به سمت دبيركلی مجمع تقريب مذاهب اسلامی منصوب و جناب حجت‌الاسلام و المسلمين آقای محمدعلی تسخيری را نيز به عنوان مشاور عالی رهبری در امور جهان اسلام منصوب كردند.
متن حكم رهبر انقلاب اسلامی برای حجت‌الاسلام و المسلمين آقای اراكی به اين شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجة الاسلام والمسلمين آقای حاج شيخ محسن اراكی دامت توفيقاته
اكنون كه جناب حجة الاسلام والمسلمين آقای حاج شيخ محمد علی تسخيری پس از يك دهه تلاش تحسين برانگيز از سمت دبيركلی مجمع تقريب مذاهب اسلامی استعفا كرده اند و با توجه به پيشنهاد شورای عالی مجمع، جناب عالی را كه بحمدالله برخوردار از تجارب علمی و عملی فراوان هستيد به دبيركلی مجمع تقريب مذاهب اسلامی منصوب ميكنم.
در شرايطی كه بيداری اسلامی و تحولات خيره كننده ی پس از آن، جهان اسلام را در يكی از حساس ترين مقاطع تاريخ قرار داده، وحدت امت اسلامی و تقريب مذاهب اسلامی محوری اساسی برای تحصيل و حفظ پيروزی های اين حركت مبارك است.
از سوی ديگر دشمنان اسلام و امپراطوران كفر و نفاق به رهبری امريكا و اسرائيل می خواهند معادله جهاد و مقاومت را تبديل به طرح تكفير و ترور فرزندان اسلام نموده و در يك كلام جنگ شيعه ـ سنی را به مثابه ی دل مشغولی ملتهای مسلمان، بر جهان اسلام تحميل كنند و به خيال خود از اين راه بر تمامی مقدرات مادی و معنوی جهان اسلام مسلط شوند.
از مجمع تقريب مذاهب اسلامی در اين برهه خطير و حساس انتظار می رود با بهره گيری از تجربيات ارزشمند گذشته و نيز خلاقيت و ابتكارات مورد نياز شرايط كنونی،‌با همكاری و همدلی نخبگان جهان اسلام بويژه انديشمندان حوزه و دانشگاه «ديپلماسی وحدت اسلامی» را راهبرد خود قرار داده و پايه گذاری تشكيل امت واحد اسلامی را در مقابل اردوگاه استكبار به عنوان چشم انداز آينده ترسيم نمايد.
از خداوند متعال توفيقات جنابعالی و ديگر همكارانتان را مسئلت دارم.
سيّدعلی خامنه ای
20/تير ماه/1391
رهبر انقلاب همچنين ضمن تشكر از يك دهه تلاش تحسين برانگيز و خدمات بی شائبه جناب حجة الاسلام والمسلمين آقای محمدعلی تسخيری ايشان را به عنوان مشاور عالی خود در امور جهان اسلام منصوب كردند.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =