رئیس کل ستاد نیروهای مسلح می‌گوید ما طرح بستن تنگه هرمز را داریم ولی اجرای آن به عهده فرمانده معظم کل قوا است.

به گزارش خبرآنلاین سردار سرلشکر سید حسن فیروز آبادی رئیس کل ستادنیروهای مسلح در حاشیه هجدهمین همایش سالانه فرماندهان نیروی دریایی سپاه که از دیروز آغاز شده است در خصوص ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خیلج فارس گفت: قضیه حضور و نقش آمریکا در منطقه مسئله تامین منافع ابرسرمایه ‌داری و آمریکا و صهیونیسم در منطقه است.
وی افزود: اما طبق آنچه فرماندهان آمریکایی اعلام کردند، این تحرکات ناو هواپیمابر جرج واشنگتن برای پشتیبانی از جنگ افغانستان و مقابله با دزدان دریایی است.
اهم صحبت‌های رییس کل ستاد نیروهای مسلح را به نقل از فارس در ادامه بخوانید:
-          در مورد وسایل جمع آوری مین که غربی ها مدتی صحبت آن را می‌کنند و می‌گویند به منطقه می‌آوریم مربوط به این است که می‌‌خواهند به اعراب منطقه اطمینان دهند مسیرهای صادرات و کشتیرانی را باز نگه می‌دارند.
-           غربی‌ها هر روز به یک روش از کشورهای عربی ‌نفت خیز باج می ‌گیرند.یک روز با مستقر کردن رژیم صهیونیستی، یک روز با تجهیز صدام و یک روز به بهانه موشک‌های ایران و استقرار سامانه های ضد موشک که یکی از سران عربی می‌گفت ما اصلا نمی‌دانیم این موشک را آورده‌اند یا نه که اجاره‌اش را از ما می‌گیرند! و حالا هم نوبت دستگاه‌های مین روب هوایی، ‌دریایی و زیر سطحی شده است.
-          غربی‌ها اعلام کرده‌اند ایران توان بستن تنگه هرمز را ندارد، آنها برای دلخوشی خودشان می‌گویند که ما بلوف می‌زنیم. البته ما هم بنا نداریم که تنگه هرمز را ببندیم ولی طرح بستن آن را داریم که طرحی هوشمندانه و معقولانه است. نیروهای مسلح برای هر موضوعی طرح خود را دارند ولی تصمیم اجرای بستن تنگه هرمز به عهده فرمانده معظم کل قواست و شورای عالی امنیت ملی به ایشان مشورت می‌دهند.
رئیس کل ستاد نیروهای مسلح همچنین در سخنانی در همایش مسئولین و فرماندهان نیروی دریایی سپاه گفت: مدت‌هاست آمریکایی‌ها التماس می‌کنند که شما بگویید علائم‌تان برای عملیات نظامی چیست و یک سال است که از طریق دولت این را می‌خواهند.
سردار سرلشکر سید حسن فیروز آبادی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه امروز خط مقدم دفاع از جمهوری اسلامی ایران است، افزود:‌ امروز همه نیروهای آمریکایی در کویت،‌ بحرین و امارات جمع شده‌اند البته نه به قصد حمله به جمهوری اسلامی ایران که چنین چیزی هرگز نه در ذهن رهبران و نه نظامیان آمریکا می‌آید.
وی با اشاره به ورود ناو هواپیمابر جرج واشنگتن به خلیج فارس گفت: همیشه وقتی این ناو از تنگه جبل الطارق و کانال سوئز می‌گذشت خبرگزاری‌ها می‌گفتند می‌خواهد به ایران حمله کند اما حالا این ناو از تنگه هرمز رد شده و به خلیج فارس رفته و فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در منطقه دو روز پیش از زمان ورود این ناو به خلیج فارس گفته "این ناو برای پشتیبانی از جنگ افغانستان و مقابله با دزدان دریایی به ناوگان دریایی آمریکا ملحق شده است". از این واضح‌تر نمی شد گفت که "ما کار نداشته باشید."
اهم صحبت‌های فیروزآبادی به شرح زیر است:
- ‌ کویت، بحرین و قطر و امارات در اشغال نظامی آمریکا هستند. این 4 کشور ذلیلانه انباردار نظامی آمریکا شده‌اند.
- از سوی دیگر با اوضاع بحرانی و حرکت‌های مردمی در آمریکا و آسیب‌هایی که آمریکا با به کار بردن سلاح‌های تشعشع‌دار در سربازانش ایجاد شده، تصمیم گرفته آنها را در این منطقه نگه دارد تا به جنبش وال استریت نپیوندند تا این جنبش را تبدیل به نهضتی پیروز نکنند.
- محور اصلی راهبرد جنگ طلبانه آمریکا، چین شده است، این منطقه و افغانستان نزدیک‌ ترین مکان به چین است.
- برخی در داخل مرتبا مطرح می‌کنند که حضور نیروهای آمریکایی برای مقابله با ایران است تا اهداف سیاسی خودشان را دنبال کنند و می‌گویند باید مراقب باشیم و کوتاه بیاییم در حالی که این طور نیست.
- بیش از یکسال است آنها به ما التماس می‌کنند که علائم خود را برای زمان عملیات نظامی به ما بگویید و پاسخ ما به آنها این بوده که همواره برابر مقررات بین‌المللی عمل می‌کنیم و این رعب و وحشت دشمنان ناشی از عزت، سربلندی، اقتدار و صلابت نیروهای مسلح است.. یک سال است که از طریق دولت این را می‌خواهند و ما هم می‌گوییم برنامه حمله نداریم و بنابر قوانین بین‌المللی عمل می‌کنیم و هر دفعه برایشان کتاب قوانین بین‌المللی می‌فرستیم. آنها نگران هستند که نکند ما به آنها حمله کنیم و این مربوط به عزت الهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
/29220
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    23 86
    آمریکائیها جرات دارن بیان حمله کنن تا پدرشونو در بیاریم
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    65 11
    با بستن تنگه چيزي حل نميشه.. يه قعتنامه صادر ميكنن مجرم هم ميشيم اون وقت بايد با كل جهان طرف بشيم. تا ديپلماسي هست چرا جنگ كنيم..
  • بدون نام JO ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    92 8
    "آمریکایی‌ها التماس می‌کنند که شما بگویید علائم‌تان برای عملیات نظامی چیست" ممنون میشم کسی این جمله رو برای من تفسیر کنه. با تشکر
    • بدون نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      17 70
      درک شما از جمله های نظامیها پایینه. معنی حرفش اینه که آمریکا نمی دونه که ایران در چه موقعیتی عکس العمل جنگی نشون میده که این خیلی برای ایران مهمو با ارزشه.
  • عمار IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    30 60
    ما طالب جنگ نيستيم اما چننا قدرت مندانه از خود دفاع خواهيم كرد كه دشمن پشيمان خواهد شد و چنان قدرتمندانه هيمنه خود را به رخ دشمنان مي كشيم كه جرأت حمله به سرشان نزند . « ايراني ميمرد ذلت نمي پذيرد .»
  • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    17 6
    دوستان عزیز آیا پاکستان عضو N .P.T است ؟ آیا پاکستان سلاح هسته ندارد ؟ آیا پاکستان سلاح هسته ای خود را آزمایش نکرده ؟ آیا پاکستان منبع و مصدر تروریسم وطالبانی نیست ؟ آیا به گفته خود امریکاییها حملات 11 سپتامبر از داخل پاکستان و تندرو های آن تئوریزه نشد؟ بنده نمیگویم تمام سیاست های کشورم درست اشکالاتی هست وحتی شدید همه هم میدانندو اظهر و من الشمس است که آمریکا مسئله هسته ای را بهانه قرار داده بیاید ببینیم مشکل او با ما واقعا چیست این همه تهدید این همه تحریم از برای چه از چی ناراحت است یکی واقعا بگه علت این همه دشمنی چیست خبر آنلاین اگر بد بود قرار نده توسایت
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    2 3
    راست میگه