در حال حاضر هر بشکه نفت خام آمریکا در بازار نیویورک حدود 86 دلار معامله می شود در حالیکه هر بشکه نفت خام ایران حدود 98 دلار بفروش می رسد.

کارشناسان معتقدند بحران مالی و بدهی منطقه یورو و گمانه زنی ها در خصوص کاهش تقاضای انرژی موجب شده تا قیمت نفت آمریکا از 106 دلار در دو ماه گذشته به شدت کاهش یابد.
براساس گزارش امور بین الملل شرکت ملی نفت، 25 تیرماه امسال هر بشکه نفت سبک ایران 98 دلار و 5 سنت بفروش رسیده است.همچنین هر بشکه نفت خام سنگین ایران 96 دلار و 13 سنت فروخته شده است.
درعین حال، قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه اوت امروز با 37 سنت کاهش به کمتر از 86.73 دلار رسیده است. بر اساس این گزارش ، قیمت نفت آمریکا روز جمعه با 1.02 دلار افزایش به بیش از 87.10 دلار رسیده بود.
در عین حال قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 24 سنت افزایش 102.86 دلار معامله شده است.
گزارشهای منتشر شده طی هفته گذشته نشانگر افت تولید نفت در ایران، دریای شمال و آمریکاست. پیش بینی می شود تقاضای جهانی نفت تا پایان امسال به مرز 90 میلیون بشکه در روز برسد .
نخست وزیر چین روز گذشته در اظهاراتی نسبت به ادامه فشارها بر رشد و رونق اقتصادی این کشور هشدار داد.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ادامه روند نزولی رشد اقتصادی چین موجب افت تقاضای جهانی نفت خواهد شد. رشد اقتصادی چین از 8.1 درصد در سه ماه نخست 2012 به کمتر از 7.6 درصد در سه ماه دوم امسال کاهش یافته است.

 22131/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    10 1
    عزیزم نفت سبک امریکا با قیمت 86 دلار فروخته میشه اما نفت خام یا نفت سنگین ایران با قیمت 98 دلار فروخته میشه!! جهت اطلاع باید بگم از نفت سنگین فراورده های سنگین مثل قیر و مازوت و نفت گاز و ... و فراورده های سبک مثل نفت سفید و بنزین تولید میشه اما از نفت سنگین فقط بنزین تولید میشه ایران چون امکانات فراوری نداره نفتشو از چاه مستقیم صادر میکنه
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    16 0
    نفت که چیزی نیست مشتی "مرغمان هم پوز مرغشان رازده"مرغ در امریکا کیلو یک و نیم دلار یعنی 3000 تومان و مرغ در ایران 8000 تومان.
  • داداش DE ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    6 0
    آنها که مثل ایران تورم ندارند که به گرانیها دامن بزنند.
  • amir IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    6 0
    جهت اطلاع، نفت آمریکا همیشه ارزان تر است زیرا نفتش صادر نمی شود و هزینه حمل و نقل ندارد.
    • حمید US ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
      1 2
      در این صورت باید که گرانتر باشه برادر