آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: نباید اجازه دهیم عده‌ای تندرو نظام را از پشتوانه مردمی‌اش خالی کنند.

 به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از طلاب، روحانیون و نیز مسئولین و فعالین سیاسی استان قزوین، در آستانه ماه مبارک رمضان، این ماه را هدیه خداوند به امت اسلامی برای سلامت نگه داشتن روح و جسم آنان خواند و گفت: از دید قرآن کریم هدف از روزه‌داری، انسان‌سازی از طریق تحصیل تقوی است و اگر ما توانستیم در این ماه عزیز به این هدف نزدیک شویم، سود برده و در غیر این صورت دچار ضرر و خسران شده‌ایم.
وی گلایه‌های برخی از حاضران از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را به حق و تأسف‌بار خواند و با بیان هدف حضرت امام و مردم ایران از مبارزه با رژیم ستمشاهی تصریح کرد: به رغم فشارهای خارجی انتظار این است که پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب با ثروت خدادادی نفت و  وجود زیربناهای تولید و توصعه، پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی مردم ایران، مشکلات و معضلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کاهش یافته و آثار دروغ و فقر و فساد در جامعه از بین برود.
هاشمی رفسنجانی وضع موجود را نتیجه برخی سوءمدیریت‌ها دانست و گفت: خداوند با پیروزی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی بر مبنای معارف اهل بیت(ع)، حجّت را بر ما تمام کرده است و تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در صورت حفظ وحدت ملی و تدبیر و تصمیم‌گیری درست در نهایت به ما آسیب نخواهد رساند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی از مولای متقیان افزود: حضرت علی(ع) می‌گوید «اگر کسی آب و خاک داشته باشد و فقیر بماند از خدا دور است » حال آنکه ما بر دریایی از نفت ، گاز و منابع آب و خاک و هوا و موقعیت بی نظیر جغرافیایی،  ثروت خدادادی قرار داریم و باید قدردان این نعمت‌ها برای خدمت به مردم باشیم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وضع فرهنگی و اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: آنچه بیش از مشکلات اقتصادی مردم و به خصوص جوانان را آزار می‌دهد، تشدید آلودگی جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعیض است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون پس از انقلاب اسلامی را مرهون لطف خداوند و پشتیبانی بی‌دریغ مردم خواند و تصریح کرد: اگر ما مردم را صاحبان اصلی نظام و انقلاب و موفقیت‌ها را مرهون حضور وفادارانه آنان می‌دانیم، نباید اجازه دهیم عده‌ای تندرو نظام را از پشتوانه مردمی‌اش خالی و به جای آنان تصمیم بگیرند. 

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    63 8
    نظر های قشنگی اما ........چقدر میشه حرفای قشنگ زد!!!!!!!!
  • ميهن پرست ايراني IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
    82 31
    از جناب هاشمي رفسنجاني خواهش مي كنيم براي حفظ نظام و كشور عزيزمان نامزد رياست جمهوري بشوند. زيرا در شرايط كنوني فقط او مي تواند كشور را از وضع اسف بار موجود نجات دهد. حضرت امام مي فرمايند: تا هاشمي زنده است نهضت هم زنده است
    • بدون نام IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
      36 18
      درود بر شما، آقای هاشمی یک مدیر لایق و سیاست مدار واقعی است. متاسفم که یک عده‌ای کینه و عداوت نسبت به ایشون دارن...چقدر بعضی زود گذشته رو یادشون میره...
    • بدون نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
      15 25
      متاسفانه با توجه به نص قانون اساسی با توجه به بالا بودن سن آقای رفسنجانی ایشون نمی تونن کاندید ریاست جمهوری بشن.
    • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
      11 18
      lفراموش نکنیم احمدی نژاد به دلیل اینکه مردم نمی خواستند هاشمی رای بیاورد ریس جمهور شد هاشمی اگر سابقه خوبی داشت واینقدر گل دست دشمنانش نمی داد وضع ماهم الان بهتر ازاین بود
    • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
      11 21
      دوست گرامی اولا امام فرمودند : هاشمی زنده است تا نهضت زنده است و نفرمود نهضت زنده است تا هاشمی زنده است . دوما جناب هاشمی دیگر شرایط سنی کاندید شدن در پست ریاست جمهوری را ندارد سوما ایشان بهتر است جهت عملی شدن شعاری که در خصوص زدودن تهمت، فساد و تبعیض گفته اند به فرزندشان بفرمایند از لندن تشریف بیاورند تا به اتهام ایشان رسیدگی شود که اگر اینگونه شود هر سه شعار فوق به این گونه محقق خواهد شد 1-با امدن ایشان نشان داده میشود که بین هیچ کس و مقامی" تبعیضی" نیست 2- اگر ایشان تبرئه شوند " تهمت" زننده رسوا می گردد 3-واگر محکوم شوند مبارزه با "فساد " عملی شده است.
  • x IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    47 4
    نه همون مشکلات اقتصادی از همه بدتره
    • علي IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
      22 2
      همين اختلاس هاي ميلياردي است كه كشور را به اين روز انداخته است
  • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    8 2
    این که شما گفتید حل شود اقتصاد هم حل میشود وهمه چیز عالی میشود ولی اگر بگذارند آخه از آب گل آلود ماهی میگیرند
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    23 17
    هاشمی تو خودت هم در پیش آمدن آمدن این شرایط مسولی
  • حمید IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    15 5
    انصافا که حرف دل مردم رو میزنی آقای هاشمی . درود برشما