ایرنا نوشت:

با ورود آخرین کاروان های زائران ایرانی عمره مفرده جاری به مدینه منوره، شهر پیامبر (ص) به تدریج از زائران ایرانی خالی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آخرین زائرانی که از ایران وارد مدینه منوره شده اند را زائرانی از استان های آذربایجان، خراسان و تهران تشکیل می دهند.

با پایان یافتن ورود ایرانی های عمره گزار به مدینه منوره، ستاد عمره نیز کار تخلیه هتل های در اجاره را آغاز کرده است و یک آشپزخانه بزرگ ایران هم تا عمره بعد تعطیل شده است.

در دوره عمره امسال، ایران 73 هتل در مدینه منوره در اختیار داشت. طبق برنامه ریزی صورت گرفته آخرین هتل در اجاره ایران روز هشتم مرداد ماه – دهم رمضان- تخلیه خواهد شد.

ایران دو آشپرخانه بزرگ در شهر مدینه منوره دارد که در دوره عمره برای زایران غذاهای ایرانی می پزد.

در اوج عملیات عمره این دو آشپزخانه روزانه تا یکصد هزار وعده غذایی برای زایران آماده می کرد.

ایران امسال قریب به 750 هزار عمره گزار به عربستان سعودی فرستاد.

شرکت های هواپیمایی ایران و عربستان سعودی که کار جابجایی زائران در مسیر ایران وعربستان سعودی را برعهده داشتند در عملیات عمره امسال باز هم رکورد تاخیرهای خود را شکستند و تعداد بیشتری از پروازها به نسبت سال های قبل با تاخیرهای طولانی تا حتی یک روز هم مواجه بودند.

وزارت حج وامور دینی عربستان اعلام کرد عمره گزاران ایرانی بالاترین تعداد زائران ' حرمین شریفین ' را در سال جاری به خود اختصاص دادند.

این وزارتخانه سعودی روز گذشته - سه شنبه - با صدور بیانیه ای که در رسانه های این کشور منتشر شد، افزود: از زمان آغاز مراسم عمره مفرده تاکنون بیش از چهار میلیون عمره گزار وارد عربستان سعودی شده اند.

براساس این گزارش، سهم ایران از این تعداد 32/17در صد، مصر 61/14 در صد، پاکستان 11/66 درصد و اندونزی 22/9 درصد است.

234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =