همه ما به طور روزمره، از انواع نوشیدنی‌های کافئین‌دار،‌ مثل انواع قهوه، چای و نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنیم. می‌دانید بلورهایی که هر روز با این نوشیدنی‌ها وارد بدن ما می‌شوند،‌ در واقع چه شکلی دارند؟

بهنوش خرم‌روز: تقریبا همه افراد، در زندگی روزمره خود،‌ از نوشیدنی‌های کافئین‌دار استفاده می‌کنند. برخی به انواع قهوه عادت دارند و برخی هم بدون چای،‌ روزشان اصلا شروع نمی‌شود. برخی هم به طور معمول از نوشیدنی‌های انرژی‌‌زا استفاده می‌کنند. در همه این نوشیدنی‌ها، بلورهایی به این شکل وجود دارند. البته رنگ‌هایی که در این تصویر به بلور داده شده، رنگ‌های واقعی نیستند و برای بهتر دیده شدن آن، بدان اضافه شده‌‌اند.
به گزارش دیسکاوری، نوشیدنی‌های حاوی کافئین، دارای بلورهای الکالویید‌های گزانتین است. این تصویر از بلورهای کافئین که توسط میکروسکوپ الکترونی گرفته شده، یکی از 16 تصویر برنده مسابقه عکاسی سالانه ولکام ایمیج اوارد در سال 2012 است. این مسابقه که در انگلستان برگزار می‌شود، منبعی برای انواع تصاویر گرفته شده در حوزه‌های پزشکی، ‌علوم زیست- پزشکی و پزشکی بالینی است.
جیمز کاتمور، ویراستار عکس مجله بی.بی.سی فوکوس درباره چرایی انتخاب این تصویر به عنوان برنده می‌گوید: «این یک تصویر روشن و در عین حال پیچیده از چیزی است که همه ما در هر روز آن را تجربه می‌کنیم.» وی در مورد انتخاب خود می‌گوید: «آن‌چه برای من در شغل حرفه‌ای‌ام بسیار جذاب است، این است که به مخاطبانمان از همان چیزهای روزمره، جلوه‌ای متفاوت را نشان بدهیم که در نگاه اول،‌ برای آن‌ها قابل بازشناسی نباشد، به همین دلیل هم این تصویر واقعا توجه من را جلب کرد.»


عکس از: آنی کاوانا، ولکام ایمیجز
 53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
    82 3
    ما مرغ نداریم بخوریم
    • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      1 24
      درست میشه سخت نگیر ایشاالله درست میشه مرغ هم میخوری
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    16 2
    من مرغ میخوام.
  • معین IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    3 6
    جوونها بخاطر شهوت از راه درست بدر میشوند... لطفا فکر و ایده ای برای این موضل بیان و اجرا شود.لطفا...!
    • رحیمی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      8 1
      دوست عزیر " معضل " درست است نه "موضل" .
    • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
      0 0
      طبق نظریه ی مادراین سایت مرغ امروزی به طور زیاد موجب کم خونی میشود وفقط به آن ها آسیب میرساند کلاس ششم گروه کشف کننده اگر نمیدانید به اخبار بیست وسی نگاه کنید
    • گروه کاشف A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
      0 0
      باشد لطفا دیگر نظرندهید تااین هاازبین برودممنون