نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس منتظر ابلاغ سیاست های کلی انتخابات است.

به گزارش خبرآنلاين، محمد جواد کولیوند که بعد ازظهر سه شنبه با يک برنامه راديويي از شبکه ايران گفت و گو مي کرد گفت: پس از انقلاب اسلامي تا کنون 25 بار تغيير در قانون انتخابات را تجربه کرده ايم.
وي با بيان اينکه دولت بايد براي تغييرات در قانون انتخابات لايحه اي به مجلس بفرستد افزود: در بخش انتخابات رياست جمهور محدوده سني نامزدها و تحصيلات را بايد مشخص کنيم.
نايب رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس، با تاكيد بر اينكه تغيير مجري و مرجع برگزاري انتخابات‌ها در شرايط كنوني هيچ منطقي ندارد، گفت: مگر چه اتفاقي افتاده كه بخواهيم بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي، مجري برگزاري انتخابات‌ را تغيير دهيم.
محمدجواد كوليوند همچنين در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه طبق قانون اساسي قواي سه گانه وظايف مشخصي دارند، گفت: مطمئنا جابه‌جايي قوانين خلاء ايجاد مي‌كند. طبق قانون نيز وظيفه قوه مجريه اجراي قوانين مصوب قوه مقننه بعد از تاييد شوراي نگهبان است. در همين راستا در طول 33 سال بعد از انقلاب تمامي انتخابات‌ها توسط قوه مجريه اجرا شده و هيچ مشكل خاصي هم وجود نداشته است.
وي ادامه داد: طرح مباحثي از جنس تغيير مجري برگزاري انتخابات‌ها از دولت به مرجع ديگر، در شرايط كنوني جالب نيست، چون ما در كشوري زندگي مي‌كنيم كه فصل‌الخطاب قانون است و قانون، اجرا را به عهده قوه مجريه قرار داده است از اين رو طرح اينگونه مباحث داراي اشكال مي‌باشد.
نايب رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با بيان اينكه هيچ لزومي براي تغيير مجري برگزاري انتخابات‌ها وجود ندارد، گفت: جابه جا كردن و دستكاري برخي از قوانين تنها خلاء در كشور به وجود مي‌آورد كه اين موضوع درخصوص تغيير مرجع برگزاري انتخابات‌ها نيز صدق مي‌كند. همگان بايد اين را بدانند كه قوه مجريه طبق قانون اجرا كننده قوانين است.
كوليوند با بيان اينكه تغيير مجري انتخابات‌ها شدني نيست، گفت: البته برخي ممكن است بگويند كه در مواردي نياز به اصلاح قانون برخي از انتخابات‌ها وجود دارد كه اين موضوع در جهت اهداف رو به جلوي كشور امري صحيح به شمار مي‌آيد اما باز هم هيچ ربطي به تغيير مجري ندارد.
به گفته وي، تغييراتي همچون اضافه كردن امضاي الكترونيك به انتخابات‌ها نياز به اصلاح قوانين دارد كه در مواردي جز اين تغيير قوانين و دستكاري كردن در آن مشكل‌ساز خواهد بود.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =