عبدالرضا مصری گفت که بسیاری از مشکلات اقتصادی موجود قابل پیش بینی بوده اما تدبیر لازم اندیشیده نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی هیات رئیسه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، در مورد جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور وزررای اقتصادی دولت و رئیس کل بانک مرکزی به منظور بررسی علل گرانی​های اخیر، اظهار داشت: تصمیماتی اساسی در این جلسه گرفته و قرار شد از هزینه​های اضافی جلوگیری شود. بویژه دستگاه​های مرتبط با بودجه همچون مجلس و دولت، این هزینه​های اضافی بکاهند.
وی افزود: در جلسه غیرعلنی امروز تصمیمات اساسی درباره تامین مایحتاج مردم گرفته شد و انشالله آینده خوبی در این زمینه خواهیم داشت. وی با بیان اینکه مقرر گردید از محل 24 میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی از سوی دولت، برای رفع مشکلات کنونی استفاده شود، ادامه داد: همچنین تمهیدات مناسبی برای خرید برنج در نظر گرفته شده است.
مصری در ادامه تاکید کرد: از امروز به بعد ارز مسافرتی به جز سفرهای عتبات و حج تمتع پرداخت نمی​شود. وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت موجودی صندوق ارزی بسیار مناسب است، ابراز امیدواری کرد که به زودی مشکلات موجود مرتفع شود. البته اگر برخی تمهیدات زودتر اندیشیده می​شد، بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم. نمایندگان مجلس و دولت با تعامل مناسب مشکلات را برطرف خواهند کرد.
سخنگوی هیات رئیسه درباره راه​کارهای مجلس برای مقابله با مشکلات اقتصادی موجود گفت: نیازی به ارائه طرحی از سوی مجلس نیست و قوای مجریه و مقننه می توانند از ظرفیت​های خود استفاده کنند. البته مجلس اعلام آمادگی کرده است که در شرایطی که دولت نیازمند تصویب قانون باشد، طرحی دو فوریتی را تصویب کنیم.
مصری در پاسخ به خبرآنلاین که پرسید آیا پس از نشست امروز دیگر احتمال استیضاح  وزرا مطرح نمی​شود، گفت: زمانی که با تعامل و گفت​وگو می​توان مشکلات را حل کرد، نیازی به استیضاح نیست اما اگر جایی مشخص شود که شخصی قصور کرده است، با آن برخورد می کنیم.
* ارائه ارز مرجع به کالاهای اساسی و لغو این ارز کالاهای لوکس
گفتنی است ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی نیز در جمع خبرنگاران، درباره حذف ارز مسافرتی گفت: اعتقاد داریم ارز مسافرتی تنها برای حج تمتع و سفر به عتبات باید پرداخت شود و مسئولان دولتی هم این موضوع را قبول کردند.
وی در ادامه گفت: در رابطه با واردات نیز مقرر شد کالاهای اساسی با ارز مرجع باشد و به مابقی کالاها و کالاهای لوکس ارز مرجع ندهیم تا از تولید حمایت شود.
فتحی پور در پاسخ به این پرسش که آیا این پیشنهاد از جانب دولت بوده است یا خیر؟، گفت: این پیشنهاد خود من بود اما با توجه به مقاومت های دولت مقرر شد که این مسئله اجرایی بشود. در این زمینه مجلس رای گیری نکرد اما دولت پذیرفت که این کار را انجام بدهد.
/29295
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    4 6
    عمره براي يكبار نيز پرداخت گردد
  • احمد IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    24 0
    خیلی جالبه.بهانه شان برای ندادن ارز مسافرتی این بود که با آن کالاهای غیر ضرور آورده میشود.در حالی که اگر با ارز مسافرتی کالاهای غیر ضرور آورده میشد همین سفرهای زیارتی بود(بدلیل اینکه مسافر در سفرهای زیارتی بدلیل اینکه سه وعده غذائیش با کاروان هست وسفر تفریحی نیست که پولی بابت ورودیه جاهای دیدنی کشور مقصد بدهد).حالا ارز مسافرتی را برای همه سفرها غیر از زیارتی قطع کرده اند.آقای فتحی پور هم گفته اند:"عتقاد داریم ارز مسافرتی تنها برای حج تمتع و سفر به عتبات باید پرداخت شود"-----یعنی چی اعتقاد داریم باید اینجوری بشه.قانون باید روی حساب وکتاب و روی یک مبنایی باشه.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    19 0
    اقای رییس زیارت هم سفر است بیشترین ارزباین سفرها مصرف میشود و هیچ فرقی ندارد همه را با یک چشم ببینید و ارز همه سفرها توریستی و زیارتی را قطع کنید