ایسنا نوشت:

رییس جمهور برزیل و نخست وزیر انگلیس درباره برنامه‌‌ی هسته‌یی ایران و لزوم همکاری بین‌المللی در این خصوص گفت‌وگو کردند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: دیلما روسف، رییس جمهور برزیل با دیوید کامرون نخست‌ وزیر انگلیس دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو کرد.
روسف از جمله 120 سران کشورها است که قرار است در مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک لندن که روز جمعه آغاز می‌شود شرکت کند.
کامرون گفت: روابط تجارتی عمیق‌تر میان انگلیس و این کشور قدرتمند آمریکا لاتین را خواستار است. برزیل در سال جاری به ششمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می‌شود.
براساس بیانیه‌ای که دفتر نخست‌ وزیر انگلیس صادر کرد سران دو کشور در این دیدار درباره بحران منطقه‌ی یورو و اقتصاد جهانی گفت‌وگو کردند.
بنابر این گزارش، روسف و کامرون همچنین درباره لزوم همکاری بین‌المللی برای حل مسئله هسته‌یی ایران و نیز لزوم پایان دادن بحران سوریه مذاکره کردند.
روسف همچنین گفت: این لحظه ویژه برای روابط برزیل و انگلیس است زیرا برزیل میزبان بعدی مسابقات المپیک در سال 2016 خواهد بود و برزیل می‌خواهد از تجربه موفق انگلیس در این باره درس بگیرد.
همچنین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به دنبال کردن برنامه‌ی تسلیحات هسته‌یی خواستار تسریع تلاش‌ها برای متوقف کردن برنامه هسته‌یی ایران شد.


خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مراسم فارغ‌التحصیلی افسران امنیتی این رژیم در اظهاراتی که بعدا توسط دفتر وی منتشر شد ضمن متهم کردن ایران به دنبال کردن تسلیحات هسته‌یی مدعی شد: من از مشکلات و پیچیدگی‌های مربوط به پیشگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌یی کاملاً مطلعم اما بدون تردید برای من روشن است که مقابله آن چالش (هسته‌یی) در صورتی و در زمانی که به وقوع بپیوند قطعاً بسیار پیچیده‌تر و خطرناکتر خواهد بود.
وی که رژیم متبوعش تنها دارنده‌ی زرادخانه تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه است و سایه سکوت سنگین جامعه جهانی با هیچ چالشی در این باره روبرو نیست افزود: اکنون زمان آن است که کل دنیا برای اقدامی متحد، و هدفی متحد برای پایان بخشیدن سریع و توقف قطعی پروژه هسته‌یی ایران آماده شود.
باراک گفت که این رژیم اکنون با پیچیده‌ترین چالشی که تاکنون روبرو بوده روبرو است و افزود: ممکن است ما به اتخاذ تصمیمات سرنوشت‌ساز و دشواری در رابطه امنیت اسراییل نیاز داشته باشیم.
وب‌سایت روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از یک مقام عالی رتبه صهیونیستی که به نامش که اشاره نکرد نوشت که سخنان بارک تلاشی است برای اعمال فشار با نهایت توانش در راستای حمله به ایران.
این در حالی است شائول موفاز، معاون پیشین نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته اقدام علیه ایران ماجراجویی خواند و در این باره هشدار داد.
/27212
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =